Hoppa till innehåll

Eurovision 2012


Rekommendera inlägg

Vad jag tycker är cp är att det hela tilläts hålla i Azerbajdzjan. Den enda uppmärksamhet vi bör ägna dem skulle vara att belysa diktaturen och förtrycket som sker där. Känns lite som om man ser på det genom fingrarna när vi egentligen borde kapa alla förbindelser med landet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 25
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Vad jag tycker är cp är att det hela tilläts hålla i Azerbajdzjan. Den enda uppmärksamhet vi bör ägna dem skulle vara att belysa diktaturen och förtrycket som sker där. Känns lite som om man ser på det genom fingrarna när vi egentligen borde kapa alla förbindelser med landet.

Lika förvånad är jag över att Israel får vara med. Visst, det finns galnare nissar där nere (som ändå inte kan ens nästan låtsas vara en del av europa) som t.ex. Saudi arabien, men Israel är långt ifrån de snällaste gossar.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Israel får tävla med Europa för att de inte är särskilt omtyckta av sina grannar. Det är därför de även får tävla med oss ibland när det kommer till sport. Man tycker väl helt enkelt inte att folket skall straffas (i och med att de inte får delta i tävlingar osv) för något som en handfull gör.

 

Jag tror snarare att man bör ge länder där förtryck osv. förekommer så mycket uppmärksamhet som möjligt. Att kapa alla förbindelser med ett sådant land borde väl vara att spela eventuella diktaturer i händerna? Hade jag varit diktator hade jag varit skitnöjd om ingen lade sig i.

 

Mer on topic så tycker jag det hade varit kul om Eurovision hölls i Göteborg även om jag inte gillar själva tävlingen. Skulle vara positivt för staden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag menar mer att man i och med ESC bjuder in Azerbajdzjan i någon slags "gemenskap".. Vilket var vad jag menade med "kapa alla förbindelser". Belys och motarbeta förtrycket, men låtsas inte som det vore vilket annat land som helst bara.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Var det ska hållas är inte bestämt men som någon skrev så lutar det åt Friends arena. Dock spekuleras det om det kan hållas i Kiruna. (Hur det nu ska funka om staden ska flytta?) Vad tror ni andra om det?

Den kommer att flytta om ett bra tag, folk säger om 20 år, men kan vara mindre, kanske 5 eller 10.

Tror den kan hållas i Kiruna.

Redigerat av Proccito
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Europa kommer undra vad fan för land Sverige är om den är i kiruna med snö och ljust på natten i slutet av maj. hoppas fan det bir Kiruna hade varit awesome.

Det är ju nästan ingen snö alls.

Bara några högar vi kanterna och där ingen är :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...