Hoppa till innehåll

Eurovision 2012


Rekommendera inlägg

Jag är väldigt väldigt förvånad att detta har inte postats än. Sverige har vunnit eurovision 2012. Vi har inte vunnit sedan 1973, ABBA Waterloo eller var det Charlotte Perrelli 1999?.

Iallafall, jag har inte varit intresserad i Eurovision tills att jag hörde Euphoria i melodifestivalen, och hörde att detta kunde bli något.

 

Detta är något värt att firas, eller vad tycker ni?

Redigerat av Laserturken
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 25
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Hört att Sverige också ligger näst bäst på antal vinster på Eurovision, ser ut att vi kommer få mycket uppmärksamhet.

Ska någon till Eurovision 2013 i Stockholm?

Hörde något om att Globen är upptagen för hockeyVM, så att det kommer vara i Malmö, Göteborg eller Solna.

EDIT: och nej, jag ska absolut inte dit.

Redigerat av Juicelol
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Visst är det kul att Sverige vann, men annars är jag inte så intresserad. Det är ju en stor tävling och Loreen är duktig, men annars är jag inte intresserad i massa tråkiga låtar. Men jag satt i alla fall uppe till halv ett och kollade när jag såg att Sverige började på mycket poäng. Jag såg dock inga andra låtar förutom repriserna av dem. Jag kollade på film istället :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hockey VM var väl här i år? Jag skulle det lagom trevligt om en liten mindre stad fick ha den.

Hockey VM gick i Sverige och Finland i år. Det kommer vad jag har förstått gå till likadant nästa år utom att finalen och medaljmatcherna spelas i Globen istället för i Hartwell Arena i Helsingborg. Eurovision hölls i Malmö 2000 när Pirelli hade vunnit 1999 så det är ingen omöjlighet. Antagligen Scandinavium eller Malmö.

 

Tänker inte åka och kolla på skiten. I år kollade jag på omröstningen. Alltid kul när Sverige vinner även om det är nåt så förnedrande som Eurovision.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tack och lov att det inte är i GBG. Tänk att behöva stå ut med det spektaklet under flera dagar när tusentals turister ska strömma hit utöver de vanliga pappskallarna som turistar här årligen.

Själv tycker jag att det är roligt med turister, att vårt land får mer uppmärksamhet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...