Hoppa till innehåll

Sänk Priset På Gruppikoner


SURF
 Dela

Rekommendera inlägg

Förlängning av grupper är numera ganska förmånligt prissatt, men något som har får behålla sitt skyhöga pris á 25000 FM är gruppikonen. Detta motsvarar nästan 1000 dagars förlängning i värde, vilket gör produkten väldigt oattraktiv för en gruppägare. För att ytterligare sätta prisnivån i perspektiv: det skulle krävas att en medlem skickar in /skapar 500 fusk/250 nyheter/1250 ämnen/8333 inlägg för att tjäna ihop tillräckligt mycket Fuskamynt för att finansiera en enda gruppikon. Eller så kan man naturligtvis även sms:a till sig dessa 25000 FM med 25 stycken sms, till en total kostnad på 750 kr + operatörsavgifter, vilket jag har väldigt svårt att se att någon kan tänka sig att göra.

 

Sedan Kattgruppen försvann (som jag antar ursprungligen köpte ett gruppaket inkl. gruppikon) har det inte funnits en enda medlemsägd grupp som införskaffat en gruppikon, säkerligen p.g.a. det oskäligt höga priset, och detta trots att gruppavatarer numera är otillåtna.

 

Jag föreslår därmed att priset för införskaffande av en gruppikon sänks ganska radikalt. Gruppikonen är inte bara en kul grej för gruppmedlemmarna, det marknadsför även sidans gruppfunktionalitet som med ökad popularitet lär generera intäkter för sidans ägare i form av sms-köp av nya grupper och grupptillbehör.

 

Tack för ert övervägande,

 

SURF, å den anrika gruppen Oztowns vägnar

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

8333 inlägg är inte så mycket om man är ett gruppforum på 30 personer, det är ungefär 278 inlägg/person och med en genomsnittslig inlägg/dag ratio på 5 så tar det bara 56 dar. Gruppikon ska vara något exklusivt för de utvalda få gruppforum som klarar av att vara seriösa och samarbeta. 8333 inlägg kommer göra sidan mycket bättre än att 30 personer har en liten bild som det står "Oztown" på. Sluta gnälla och börja jobba lite. 25000 FM är verkligen inget omöjligt för en grupp.

 

EDIT: Alternativt 25 kr/person om man är riktigt lat.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

8333 inlägg är inte så mycket om man är ett gruppforum på 30 personer, det är ungefär 278 inlägg/person och med en genomsnittslig inlägg/dag ratio på 5 så tar det bara 56 dar. Gruppikon ska vara något exklusivt för de utvalda få gruppforum som klarar av att vara seriösa och samarbeta. 8333 inlägg kommer göra sidan mycket bättre än att 30 personer har en liten bild som det står "Oztown" på. Sluta gnälla och börja jobba lite. 25000 FM är verkligen inget omöjligt för en grupp.

 

EDIT: Alternativt 25 kr/person om man är riktigt lat.

Men du får ju tänka på att du inte får FM i Gruppforum.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sedan Kattgruppen försvann (som jag antar ursprungligen köpte ett gruppaket inkl. gruppikon) har det inte funnits en enda medlemsägd grupp som införskaffat en gruppikon, säkerligen p.g.a. det oskäligt höga priset, och detta trots att gruppavatarer numera är otillåtna.

Om jag inte minns helt fel hade en Imba-grupp också en gruppikon efter kattgruppen, men då köptes nog ett gruppaket med en gruppikon också.

 

Sen måste jag faktiskt hålla med om "8333 inlägg kommer göra sidan mycket bättre än att 30 personer har en liten bild som det står "Oztown" på". Det är något Admin kan "tjäna" på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sen måste jag faktiskt hålla med om "8333 inlägg kommer göra sidan mycket bättre än att 30 personer har en liten bild som det står "Oztown" på". Det är något Admin kan "tjäna" på.

Jag förstår argumentet, absolut, men inget tyder på att det incitamentet biter på folk är jag rädd.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men du får ju tänka på att du inte får FM i Gruppforum.

Nä men givetvis, inlägg i gruppforum tillför ju inget direkt till sidan, det är bara i spelforumen man får FM, det är jag väl medveten om.

 

Jag förstår argumentet, absolut, men inget tyder på att det incitamentet biter på folk är jag rädd.
Då är kanske inte Oztown heller värdiga en gruppikon. Priserna är bra och rättvisa och där av en anledning. Sänker vi priserna så kommer snart samma gnäll som alltid om att det är för enkelt och att alla har det och det är inget speciellt längre, vi har haft den här diskussionen om GF-relaterad priser enda sen gruppforumen infördes! Argumentet "våra medlemmar är så lata admin kan du inte fixa ett lätt sätt för oss att få en gruppikon?" är fullständigt ogiltigt. Om du inte tycker om hur admin sköter sin egen sida kan du väl göra en egen sida där gruppikoner är så billiga som du vill ha dem? Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om man skulle behövt 5000 eller 10000 inlägg för att uppnå en gruppikon skulle samma argument användas. Frågan är vad som är en rimlig summa. Som det är nu är det inte i alla fall då inte ens någon har råd med det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om man skulle behövt 5000 eller 10000 inlägg för att uppnå en gruppikon skulle samma argument användas. Frågan är vad som är en rimlig summa. Som det är nu är det inte i alla fall då inte ens någon har råd med det.

Så du är för normalfördelning? Det spelar alltså ingen roll vad man presterar så länge man är "bäst"? Så om alla är jättelata och någon lyfter ett finger och blir relativt aktiv eller liknande så ska denna grupp eller person få alla fördelar även med minimal insats? Ett sådant system är ju verkligen inget incitament för att få folk att agera. Jag ser inget problem med att inget GF för nuvarande har en gruppikon om inget GF förtjänar det. Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Låt oss vara logiska ett tag. Jag anser mig vara en av de aktivare personerna på forumet idag och även under åren. Förr hade jag oändliga summor med fuskamynt, 2012-01-07 03:50 donerade jag min sista summa FM till Oztown, och sen dess, dvs. drygt 5, nästan 6 månader så har jag inte ens lyckats få ihop 100fm. Jag har i skrivande stund 93fm på mitt konto. Och jag snittar ändå 3st inlägg per dag.

Jag skriver helt enkelt i "fel" del av forumet, och det gör även 70% av de aktiva medlemmarna idag. Så att kamma ihop 25000fm i dagsläget finns inte ens på kartan.

 

Gruppikonen är inget exklusivt. Enligt mitt tycke, mindre exklusivt än en vanlig avatar faktiskt, tänk efter, vad är det som är så väldigt speciellt med den? Inget, men likväl som jag har burit en Sverige tröja under EM så tycker jag att man borde få ha en gruppikon som representerar något man tycker om.

 

Och Dave, om jag ska vara helt ärlig så beter du dig lite knäppt just nu, på senare tid har det verkat som om du med vilja går emot strömmen bara för att skapa lite gräl och kaos.

Redigerat av Lynott
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...