Hoppa till innehåll

Counterstrike. Jailbreak Lekar


Lampa
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej alla forumläsare.

Jag skulle vilja ha hjälp med att hitta på så många, bra och roliga jailbreak lekar som möjligt. :D

 

Jag håller på och gör en svesk jailbreak server så jag behöver hjälp med andra lekar inte bara ordlek eller sista första reaktion och sånna dagar eller lekar.

Tips på dom som jag kan:

Lavaleken

CAge leken

cell leken

hns leken

fkt leken

fotboll

pool

 

Domma lekarna kan jag, kan ni nu skriva in några andra lekar och hur dom går till?

Regler till leken och så vidare. Ni får skriva hur många lekar ni vill :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kanske jag som är trög, Men vad är Jailbreak lekar?

Jailbreak är en slags mod/en ej officiell gamemode till CS.

 

Det går i grunden ut på att T's är fångar i ett fängelse och CT's är vakter. Terroristerna spawnar endast med kniv/händer (beroende på serverns plugins, men att slå med händerna tar lika mycket HP som kniven). En i CT är commander. Det commandern gör är att bestämma dagar, lekar, regler etc. T's ska då följa dessa regler och göra som commandern säger.

 

Terroristerna kan såklart även rebella genom att bryta mot regler, försöka döda CT's, ta upp vapen etc. CT's får antingen döda eller varningsskjuta Terrorister som rebellar, beroende på vad det är Terroristen gör.

 

Detta var bara en riktigt kort förklaring av JB, det är egentligen mycket roligare än vad jag fick det att låta. Du bör kolla upp det mer noggrant om du är intresserad. Kolla till exempel på Lions Jailbreak-servers forum. Detta är den största svenska Jailbreak-servern, och det är även en av världens största Jailbreakservrar. Tveka inte att fråga om du undrar nåt, har varit admin där så jag kan en del om det. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lät ju faktiskt ganska skoj. Måste kolla lite närmare på det här :)

Det är grymt skoj! Se till att läs på alla regler och spela 10-20h innan du börjar vara CT för att inte bli hatad på grund av att du freekillar etc. Det är också riktigt lätt att åka på bans om man lirar CT och inte kan reglerna fullt ut. ;)

 

Lira som T så mycket du kan i början, och om du vill ha hjälp eller undrar över något så är det bara att fråga på Lions forum eller att höra av dig till mig om du vill, jag hjälper gärna! (:

Redigerat av Fjeddo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är grymt skoj! Se till att läs på alla regler och spela 10-20h innan du börjar vara CT för att inte bli hatad på grund av att du freekillar etc. Det är också riktigt lätt att åka på bans om man lirar CT och inte kan reglerna fullt ut. ;)

 

Lira som T så mycket du kan i början, och om du vill ha hjälp eller undrar över något så är det bara att fråga på Lions forum eller att höra av dig till mig om du vill, jag hjälper gärna! (:

Okej låter ju bra, Tackar! Försökte connecta till servern men den verkar vara offline? :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej låter ju bra, Tackar! Försökte connecta till servern men den verkar vara offline? :)

Nej, den ska vara online, här kan du se både deras HNS och JB. När den är offline är den röd och det står "Server is not availible" eller liknande. http://amxbans.swedishhost.se/ts-gaming/view.php

 

IP till JB:n: 80.67.12.130:27015

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...