💬
Logga in
Fuska.se

Bra Gamingheadset

29 svar · startad

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Jag har iaf beställt ett par Audio Technica ATH M50. Verkar vara asgrymma!

Trevligt för dig, men bara för att du har ett headset så betyder det inte att alla andra alternativ är dåliga. Siberia V2 är verkligen inte dålig kvalité.
Nivå 1 · Novis
↗ till inlägget

Trevligt för dig, men bara för att du har ett headset så betyder det inte att alla andra alternativ är dåliga. Siberia V2 är verkligen inte dålig kvalité.

När och var skrev jag att alla andra alternativ är dåliga? Lägg inte ord i munnen på mig!

Jag skrev att jag tycker Sibera V2 är dåliga, och jag menar det i jämförelse med vad man kan få för bättre om man betalar någ ón hundralapp mer. Hörlurar + mic tillsammans är en dålig kombo, speciellt i Siberia V2's klass. Testa googla på t.ex. "Siberia V2 mic problems" innan du börjar avguda denna kundfälla alltför mycket.

Senast ändrad:

Nivå 5 · Fuskare

Ok. Ja, det är säkert sant. Ju mer man kan lägga ut på något, desto bättre blir det. Det förnekar jag inte. :P

Senast ändrad:

22 Jul 2012
Nivå 10 · Veteranfuskare Moderator
↗ till inlägget

När och var skrev jag att alla andra alternativ är dåliga? Lägg inte ord i munnen på mig!

Jag skrev att jag tycker Sibera V2 är dåliga, och jag menar det i jämförelse med vad man kan få för bättre om man betalar någ ón hundralapp mer. Hörlurar + mic tillsammans är en dålig kombo, speciellt i Siberia V2's klass. Testa googla på t.ex. "Siberia V2 mic problems" innan du börjar avguda denna kundfälla alltför mycket.

"hörlurar + mic tillsammans = dålig kombo" ?

I don't even..

Förklara dig.

Nivå 1 · Novis
↗ till inlägget

"hörlurar + mic tillsammans = dålig kombo" ?

I don't even..

Förklara dig.

Dålig kombo menar jag med att allt som oftast tror de flesta ungar att en par hörlurar för 500 spänn som har mic är skitbra, vilket de inte är. För den prissumman är det bättre att kolla på ett par andra lurar och leta efter en extern mic. Du kanske inte tycker så, dock.

Det kan vara en bra kombo om man överstiger tusenlappen.

23 Jul 2012
Nivå 10 · Veteranfuskare Moderator
↗ till inlägget

Dålig kombo menar jag med att allt som oftast tror de flesta ungar att en par hörlurar för 500 spänn som har mic är skitbra, vilket de inte är. För den prissumman är det bättre att kolla på ett par andra lurar och leta efter en extern mic. Du kanske inte tycker så, dock.

Det kan vara en bra kombo om man överstiger tusenlappen.

Okej, jag förstår. Så du kanske kan komma med lite förslag till ett par hörlurar samt en extern mic som skulle kanske hjälpa ts att ta ett beslut?
Nivå 1 · Novis
↗ till inlägget

Okej, jag förstår. Så du kanske kan komma med lite förslag till ett par hörlurar samt en extern mic som skulle kanske hjälpa ts att ta ett beslut?

Det beror på om man vill ha hörlurar som låter klart eller såna som spelar upp överdrivet med basen, vilken billigare lurar brukar. Köper man lurar för över 1500 kr så kan man tycka att de inte låter bra, då ljudet kan vara tunnare. Det är ju för de försöker ge så klart ljud som möjligt.

Några specifika lurar kan jag direkt inte tipsa om, men Ultrasone och Sennheiser har bra lurar i de flesta prisklasser.

24 Jul 2012
Nivå 6 · Fuskare

Nvm, jag som pratar i nattmössan.

Senast ändrad:

Nivå 1 · Novis

Över OP's prisklass, men jag kan verkligen rekommendera ATH 50! Otroligt grymma med grymt ljud och sitter riktigt skönt på min modell större skalle.

25 Jul 2012
Nivå 2 · Novis

Fick hem mina Steelseries V2 Black/Gold och är riktigt nöjd med dom. Dom iaf värd pengarna!

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in