Hoppa till innehåll

Hur Överlever Man Skolan?


Nixous
 Dela

Rekommendera inlägg

Se det såhär, nu har du din lättaste tid i livet, ta vara på den! :)

Under vilket tidsspann är denna "lättaste tid"? Jag tycker nog som Vildawille att grundskolan bara är tråkig och jobbig. Sen på gymnasiet som jag ny gått ur blev det lättare och roligare då jag gör saker jag tycker är intressant. Jag får hoppas att detta stämmer in på högskolan också som jag börjar på om en månad.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 28
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Under vilket tidsspann är denna "lättaste tid"? Jag tycker nog som Vildawille att grundskolan bara är tråkig och jobbig. Sen på gymnasiet som jag ny gått ur blev det lättare och roligare då jag gör saker jag tycker är intressant. Jag får hoppas att detta stämmer in på högskolan också som jag börjar på om en månad.

Jag skulle nog vilja säga att det är både och.

I grundskolan så är det mesta ganska lätt egentligen, få läxor, korta dagar osv.

Men i gymnasiet och högskolan gör du saker du tycker är kul, vilket gör att det är mycket roligare att jobba...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Då jag redan kunde en del och har intresse för det jag läst på gymnasiet har jag haft lättare för det och spenderat nästan ingen tid på skolarbete utanför skoltid. Det har varit lättare än grundskolan och jag fick MVG i alla datorämnen förutom "Datorkunskap" där man bara höll på med office.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, men det är inte att rekommendera. Du kommer inte få några jobb du vill ha, och garanterat inte något inom data.

Att man inte kommer få några jobb man vill ha kan du ju inte säga, Har man rätt kontakter så kan man få det ändå även fast man inte har en utbildning. !

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Se inte allt så negativt, för ju mer negativ du är desto tråkigare kommer det bli. Jag tycker själv att det är rätt trevligt i skolan och att det har blivit roligare och roligare sedan jag började högstadiet. Jag tycker inte att det känns särskilt jobbigt att gå dit som jag tyckte för kanske 3 år sedan.

 

Tänk på att du faktiskt får gratis utbildning, utan den kommer du inte särskilt långt i livet! ;)

Redigerat av Fjeddo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack så väldigt mycket för alla råd som ni gett mig!!!! :)

Jag har lärt mig att tänka på det positiva och inte bara på det negativa!! Det är klart att det är lite synd att man inte lär sig public static void main och så men det är ändå som en kille sa att för att komma in på gymnasiet på den utbildningen jag vill ha så måste jag ha bra betyg i grundskolan och samma grej om jag ska komma in på datateknisk systemutveckling på högskolan. Tack så mycket!!!!!

VildaWille (William)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att man inte kommer få några jobb man vill ha kan du ju inte säga, Har man rätt kontakter så kan man få det ändå även fast man inte har en utbildning. !

Ja du har helt rätt. När det kommer till en anställning på Mcdonalds eller en städfirma dvs. När det kommer till arbeten som omfattar datateknik (som TS är inne på) så krävs det ett formellt bevis på din kompetens. Som du såklart får från gymnasie/högskola osv.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och tänk på att svenska och särskilt matte och engelska är väldigt viktigt kunna om du ska jobba med programmering. Du kommer ha användning av det mesta du lär dig i grundskolan ska du se. :)

Jag är väldigt bra på engelska för min bästa kompis är från USA!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag trodde att jag var din bästa kompis :(

Du är min bästa kompis! Jag har 2! Man kan ha mer en en, men det är mest vanligt att man har högst tre men du är min bästa kompis, jag tog bara ett exempel eftersom du inte var från USA, men bara så du vet du är det snällaste personen jag vet! Du är seriös och inte sviker en! Min andra bästa kompis från USA har jag gett kanske 50 chanser för att han är en kille ibland vill han vara själv och är olika varenda dag typ! Men du har aldrig svikit mig och kommer troligen inte göra det heller! Redigerat av Vildawille
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...