Hoppa till innehåll

Technic Samt Tekkit Tråden


Lynott
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag kör inte technic/tekkit själv, men har en fråga. Spelar man genom technic launcher eller kan man installera det till sitt minecraft på något sätt?

Man spelar både Tekkit och Technic via Technic Launchern! :)

 

15 minuter in i Technic och jag är livrädd, tusentals nya mobs som vill döda mig!

Har problem att hitta en grotta/ravin så jag får inte mycket gjort, måste hitta redstone!

 

Drygt 500m ifrån mitt hus hittar jag denna gigantiska ravin, lycka!

http://i.imgur.com/04cWs.png

 

Då börjar man sätta upp lite maskiner, Generator längst ner till vänster, Macerator uppe på, som går in i en Electrical Furnace! Ska börja arbeta på antingen solpaneler eller geothermal generators snart!

http://i.imgur.com/uEO6B.png

Redigerat av Lynott
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fick massa frågor i mitt huvud efter detta inlägg.

 

1. Varför är du ledsen att förlora 5 stacks marble? Det har en totalt EMC på 320, vilket motsvarar typ EN iron ingot.

2. Varför har du 5st batboxses? Skaffa MFE eller MFSU istället.

 

Sen låter det inte som om du spelat speciellt länge om du inte uppgraderat till solar arrays ännu :P

1. Jag satte ut all marble som väggar på min factory, men så råkade jag nedgradera och sedan uppgradera, så det är x antal 3x3 hål i väggarna där min marbel skulle vara.

 

2. Jag har flera Batboxes för att man förlorar elektricitet ju längre strömmen färdas.

Samt att jag har satt ut dom lite här och där så att jag inte behöver dra en lång jävla kabel genom hela rummet.

 

Och jag har inte spelat specielt mycket nä, och när jag har spelat har jag försökt att få basic grejer som jag kan uppgradera i framtiden.

Redigerat av Proccito
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man spelar både Tekkit och Technic via Technic Launchern! :)

 

15 minuter in i Technic och jag är livrädd, tusentals nya mobs som vill döda mig!

Har problem att hitta en grotta/ravin så jag får inte mycket gjort, måste hitta redstone!

 

Drygt 500m ifrån mitt hus hittar jag denna gigantiska ravin, lycka!

http://i.imgur.com/04cWs.png

 

Då börjar man sätta upp lite maskiner, Generator längst ner till vänster, Macerator uppe på, som går in i en Electrical Furnace! Ska börja arbeta på antingen solpaneler eller geothermal generators snart!

http://i.imgur.com/uEO6B.png

Ett klart övervägande är ju att stänga av Ogres i Mo' creatures. De tenderar att väldigt enkelt förstöra allt man har byggt om man har otur. De slår i marken och förströr alla block runt sig i en typ 3 blocks radie (utom under en). De kan inte slå igenom Marble, reinforced stone, construction wall, obsidian och bedrock.

 

Ett annat tips är också att skaffa en extractor tidigt så att du får ut mer rubber från ditt resin, nästan att prioritera framför electric furnace.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ett klart övervägande är ju att stänga av Ogres i Mo' creatures. De tenderar att väldigt enkelt förstöra allt man har byggt om man har otur. De slår i marken och förströr alla block runt sig i en typ 3 blocks radie (utom under en). De kan inte slå igenom Marble, reinforced stone, construction wall, obsidian och bedrock.

 

Ett annat tips är också att skaffa en extractor tidigt så att du får ut mer rubber från ditt resin, nästan att prioritera framför electric furnace.

Hur stänger man av Mo' Creatures?

 

Och vad är en extractor igentligen?

Hur gör man den och vad gör den?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Jag satte ut all marble som väggar på min factory, men så råkade jag nedgradera och sedan uppgradera, så det är x antal 3x3 hål i väggarna där min marbel skulle vara.

 

2. Jag har flera Batboxes för att man förlorar elektricitet ju längre strömmen färdas.

Samt att jag har satt ut dom lite här och där så att jag inte behöver dra en lång jävla kabel genom hela rummet.

 

Och jag har inte spelat specielt mycket nä, och när jag har spelat har jag försökt att få basic grejer som jag kan uppgradera i framtiden.

Okej ;) Lät konstigt att ha 4 solpaneler och ändå 5 batboxes ;p

 

Ett klart övervägande är ju att stänga av Ogres i Mo' creatures. De tenderar att väldigt enkelt förstöra allt man har byggt om man har otur. De slår i marken och förströr alla block runt sig i en typ 3 blocks radie (utom under en). De kan inte slå igenom Marble, reinforced stone, construction wall, obsidian och bedrock.

 

Ett annat tips är också att skaffa en extractor tidigt så att du får ut mer rubber från ditt resin, nästan att prioritera framför electric furnace.

Hur stänger man av bara Ogres då?

Extractorn blev insatt 5 sekunder efter bilden, tillsammans med en Geothermal Generator och en till Electrical Furnace.

Fått en Alchemical Tablet på plats också! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur stänger man av Mo' Creatures?

 

Och vad är en extractor igentligen?

Hur gör man den och vad gör den?

Extractorn är en elektrisk maskin från industrialcraft som du kan använda för att bl.a. få fram rubber ur rubber tree, resin och rubber saplings. Den kan också användas för att skapa Cooling och hydration cells vilka används inom kärnkraften och agrikulturen i Industrialcraft.

 

http://wiki.industrial-craft.net/index.php?title=Extractor

Det finns också en uppdaterad extractor som heter centrifuge extractor som går betydligt fortare om en redstone signal är kopplad till den.

http://technicpack.wikia.com/wiki/Centrifuge_Extractor

 

Hur stänger man av bara Ogres då?

Extractorn blev insatt 5 sekunder efter bilden, tillsammans med en Geothermal Generator och en till Electrical Furnace.

ESC -> Options -> Global Mod options -> DrZhark's Mo' Creatures -> Hostile Mobs -> Ogre freq. = 0, F.Ogre freq. = 0, C.Ogre freq. = 0.

 

Om du använder geothermal är det ett tips att parallellkoppla ca 5 geothermal generators eftersom man bara får ut 20 EU/t från ett kraftverk. Så vill man få någon stadig inkomskälla som det går att driva mycket maskiner direkt av behöver man några stycken så att man kommer upp åtminstone över 50 EU/t.

 

 

Själv har jag konstant brist på järn och rubber så det är kämpigt att uppgradera mina maskiner även om jag gott om energi och annat material. När jag har gjort det ska jag fortsätta bygga på mitt labb och wizard tower. Fick också nyligen min första red matter som jag investerade i en Relay MKIII. Har också enchantat lite armour och vapen och verktyg. Men inget fantastiskt, fick unbreaking II på min sapphire pickaxe.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du använder geothermal är det ett tips att parallellkoppla ca 5 geothermal generators eftersom man bara får ut 20 EU/t från ett kraftverk. Så vill man få någon stadig inkomskälla som det går att driva mycket maskiner direkt av behöver man några stycken så att man kommer upp åtminstone över 50 EU/t.

Själv har jag konstant brist på järn och rubber så det är kämpigt att uppgradera mina maskiner även om jag gott om energi och annat material. När jag har gjort det ska jag fortsätta bygga på mitt labb och wizard tower. Fick också nyligen min första red matter som jag investerade i en Relay MKIII. Har också enchantat lite armour och vapen och verktyg. Men inget fantastiskt, fick unbreaking II på min sapphire pickaxe.

Behöver bara en för tillfället då jag bara använder maceratorn, furnace och extractorn, ska dock utöka samt börja överklocka maskinerna snart. Ska då uppgradera till MFE och kanske några solar arrays (även fast jag anser Geothermal är sjukt OP).

Men 20 EU/t är mer än tillräckligt för mig just nu ;)

 

Är det verkligen värt att köra med relays? Jag känner att blockbreakers kopplade till en Energy Condeser är ett klokare val, sjukt billigt och man får snuskigt mycket EMC/s

På en server jag lirade på förr fick jag drygt två diamonds varje minut och servern var på 24/7 vilket innebar att jag fick runt 3000 diamanter per dygn eller drygt 24 576 000 EMC per dygn :) , men detta kan ju uppgraderas mycket mer, det systemet jag körde på var deployers som la ut bonemeal på gräs som blockbreakers förstörde och tog upp diverse blommor, frön osv. (tror varje blomma och frö har en EMC på drygt 32?) Sätter timern väldigt lågt, har kanske 10-20 blockbreakers och man har oändligt med EMC.

Försöker dock hålla mig borta från sånt då det blir ruggigt enkelt när man får gratis EMC sådär enkelt.

 

Detta skapar dock en gnutta lagg, det man kan göra då är att göra en cobblestone generator med blockbreakers ovanpå, går inte lika snabbt men laggar betydligt mindre.

Redigerat av Lynott
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En maxad blomma ger 15 diamanter/minut (ca 177 miljoner EMC/dag) och tar upp 5x5x5 block. Och man kan ju bygga fler power flowers.

Mjo, fast hur mycket kostar en blomma? Dom är otroligt dyra va? Medans en blockbreaker kostar 4 iron totalt och en deployer inte mycket mer :P

 

Hur omvandlar man energi till massa egentligen?
Energy Condenser är nog det lättaste :) Redigerat av Lynott
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...