↗ till inläggetDet är ju rågrymt, lättaste sättet att powra en quarry på!Nä av någon anledning har de tagits bort i technic. Fattar inte varför egentligen men sen så är ju buildcraft-energi ganska meningslöst.
Technic Samt Tekkit Tråden
Jag föredrar electric engines och några solarpanels + 1-2 batboxes.
Byggt fler solpaneler idag (10 st), så nu går jag ordentligt med plus i EU och har snart fyllt en MFE. Sen har jag byggt en Tunnel Bore och börjar gräva ut tunnlar under min by som ska utgöra mitt framtida automatiserade transportsystem. Sen passade jag även på att använda lite av mina överflödiga Dark matter och göra dark matter tools.
Själv funderar jag på en solpanels fabrik, funtar bara på om jag ska använda EE eller UU, EE känns för lätt, men UU känns för svårt :P
Hur äre med tunnel bores, samlar dom upp det dom gräver eller slänger dom allt på marken?
↗ till inläggetHåller själv på med en solpanelsbutik, behöver bara konfigurera filterna och fixa timers.Själv funderar jag på en solpanels fabrik, funtar bara på om jag ska använda EE eller UU, EE känns för lätt, men UU känns för svårt :P
Hur äre med tunnel bores, samlar dom upp det dom gräver eller slänger dom allt på marken?
Det ser skumt ut, hänger det i luften?
↗ till inläggetMan hakar bara på en chest cart med en crowbar så plockar de upp sakerna.Själv funderar jag på en solpanels fabrik, funtar bara på om jag ska använda EE eller UU, EE känns för lätt, men UU känns för svårt :P
↗ till inläggetHaha, nä XDDet ser skumt ut, hänger det i luften?
Den sitter stadigt på marken.
Har precis byggt färdigt den, men ni får bild imorgon.
Ok jag har byggt lite mer som jag tänkte dela med mig av. Har gjort en "sky forge" (bokstavligen) där jag tänker crafta EE-ringar:
Sen har jag som jag sa tidigare börjat göra tunnlar med tunnel bore för att kunna transportera ström, redstone signaler och materiel genom staden. Så jag har fixat till en av ingångarna till dessa. Det låter tjatigt men det kan inte sägas för ofta för det är så fantastiskt: Älska Microblocks!
Är det någon som är bra på Buildcraft? Det har kommit en hel del nya saker som nya pipes som kan transportera redstone signaler också och typ assebly tables, blueprint library eller nått och lasers som jag inte fattade vad de gjorde.
@ loopen: Ah, jag ser att mitt hus är intakt. :D Tack så mycket för att ni har respekterat det. Då kanske jag ska titta förbi någon gång. :D
↗ till inläggetHah, du ska se din condenser :D .Är det någon som är bra på Buildcraft? Det har kommit en hel del nya saker som nya pipes som kan transportera redstone signaler också och typ assebly tables, blueprint library eller nått och lasers som jag inte fattade vad de gjorde.
@ loopen: Ah, jag ser att mitt hus är intakt. :D Tack så mycket för att ni har respekterat det. Då kanske jag ska titta förbi någon gång. :D
Jag gjorde det och drog nytta av det. Tyvärr råkade jag nog göra mig lite för väl kraftfull. Får fixa det någon gång. Huset var ändå för litet och skulle behövts göras om.
Vad hände med folks inlägg? Bara jag som spelar nu eller? Jag har byggt ett Farmhouse för jag tänkte äntligen börja odla lite grödor. Designen är kraftigt inspirerad från Sjin's farmhouse i hans lets build a village-serie.
Men huset är inte inrett än då så det lär bli nästa projekt. Och så dra en väg fram till huset givetvis.
Spelar rätt mycket Skyrim nu när jag lyckas få ledig från jobbet :P
Men ska försöka lira lite snart igen ;)
Har inrett mitt Farmhouse nu, blev riktigt nöjd. Det är svårt när man vill bygga med mycket wood och lite stone, men varierar man trä och plankor i olika färger så kan man faktiskt få till det riktigt bra.
Bilder:
Någon som vet hur man får vattnet ur pipes och ner på marken igen?
Gör en swimming-pool, och när jag försöker transportera vattnet dit åker det aldrig ut från pipsen...
↗ till inläggetDu behöver någon grejj från Redpower, det går inte att göra med Buildcraft pipes, du måste använda RedPower tubes. Läs lite på Wikisar och lär dig vilka moddar som bidrar med vad och vad de heter.Någon som vet hur man får vattnet ur pipes och ner på marken igen?
Gör en swimming-pool, och när jag försöker transportera vattnet dit åker det aldrig ut från pipsen...
↗ till inläggetHittade tack vare att du sa att det var en RedPower-mod.Du behöver någon grejj från Redpower, det går inte att göra med Buildcraft pipes, du måste använda RedPower tubes. Läs lite på Wikisar och lär dig vilka moddar som bidrar med vad och vad de heter.
Man behöver en pump (från redpower), fluid pipes och sedan en Grate, för att förflytta flytande block (olja, vatten, lava)
Dock verkar det inte finnas några tanks som jag kan förvara allt jag samlar.
Sådär, då var mitt lagerhus nästan färdigt. (Det till höger om poolen)
Ska bara flytta allt från från huset bakom.
Det huset till vänster om poolen är, som ni kanske ser, mitt sol-panels hus, och just nu, maskinrummet.
Det stora marble/basalt huset är där jag ska bo.
Ska sedan fixa till källaren som jag har grävt ut under marken till ett maskinrum, och göra allt så automatiskt som möjligt.