↗ till inläggetAntar att det skulle funka. Jag kommer dock inte kunna vara speciellt aktiv :PÅh det finns alltid något att göra, bygga, automatisera. Det är ju minecraft liksom.
imo borde vi köra två och två åtminstone, om alla kör själva blir det drygt, allt tar så lång tid i början.
Technic Samt Tekkit Tråden
↗ till inläggetNä samma här, jag måste plugga ca 9h/dag i åtminstone en vecka nu för att förbereda mig för tentor.Antar att det skulle funka. Jag kommer dock inte kunna vara speciellt aktiv :P
↗ till inläggetNajs :D
Får väl börja med något liknande, fast för något jag behöver :P
Okej, vem tog grejer från mig?
Och jag vill veta vad personen tog, samt varför.
↗ till inläggetNi kör asså på servern? Har ni startat om servern?Okej, vem tog grejer från mig?
Och jag vill veta vad personen tog, samt varför.
↗ till inläggetNae det vill jag inte säga.Ni kör asså på servern? Har ni startat om servern?
Dave37 och Loopen har ganska mycket, så jag tvivlar på det.
Någon som vet hur man kan fixa så tekkit/minecraft inte laggar så jädra mycket? Datorn har sett bättre dagar men ska enkelt kunna köra minecraft, får typ fps drop då och då. Kan man uppdatera java eller dylikt?
Är ditt OS 64-bitars och hur mycket RAM har du?
Tekkit/Technic sänker fps:en brutalt jämfört med vanilla, jag går från 200-300 i vanilla till 80-120 i technic pack. Har du ett texture pack på det så lär du sänka fps:en ytterligare 20-50 fps beroende på vilket texture pack du kör på. I tekkit/Technic finns många grafikinställningar som man kan optimera för att spelet ska gå så smidigt som möjligt, däribland render distance och "fast" i stället för "fancy". Se till att i övrigt inte ha program körandes som tar upp ditt RAM.
Minecraft bör köras på Java 7, 64-bitars versionen.
↗ till inläggetNågon som vet hur man kan fixa så tekkit/minecraft inte laggar så jädra mycket? Datorn har sett bättre dagar men ska enkelt kunna köra minecraft, får typ fps drop då och då. Kan man uppdatera java eller dylikt?
Om du går in på video settings så kan du hålla över alla "ikoner" så får du upp information om vad det gör och vad du kan ha för inställningar.
Håller du tex på "Graphic" så står det "Fast, Fancy"
Då tar du "Fast" för att det är snabbast.
↗ till inläggetHar 32bitars OS. 5.5 RAM (tror jag).Är ditt OS 64-bitars och hur mycket RAM har du?
Tekkit/Technic sänker fps:en brutalt jämfört med vanilla, jag går från 200-300 i vanilla till 80-120 i technic pack. Har du ett texture pack på det så lär du sänka fps:en ytterligare 20-50 fps beroende på vilket texture pack du kör på. I tekkit/Technic finns många grafikinställningar som man kan optimera för att spelet ska gå så smidigt som möjligt, däribland render distance och "fast" i stället för "fancy". Se till att i övrigt inte ha program körandes som tar upp ditt RAM.
Minecraft bör köras på Java 7, 64-bitars versionen.
Använder texturepack för att det blir så jädra mycket snyggare.
Kör alltid på minsta viewing distance.
Minecraft ska köras på 64bitars java, därför behöver du 64bitars OS, tyvärr. =/
Jag känner igen det där var exakt samma problem för mig på min gamla XP-dator. Om du kör technic/tekkit skulle jag inte rekommendera mer än 64x64 texturepacks heller om du vill köra helt laggfritt.
Får "End of Stream" när jag loggar in på servern
↗ till inläggetNajsit.
Jag gillar hur du använder microblocks för att separera tubsen :D
↗ till inläggetDet är as nice om man vill ha det kompakt! :)Najsit.
Jag gillar hur du använder microblocks för att separera tubsen :D
Hur får man en minecart enklast att automatisk droppa som ett item?
Gjorde ett program i computercraft för att bygga cirklar. Den är lite avig än så länge men jag tror inte det är farligare än att jag sätter mig ner och funderar ut mina val av randvärden. Borde antagligen använda polära koordinater istället för kartesiska.
↗ till inläggetBlockbreakers borde väl funka?Hur får man en minecart enklast att automatisk droppa som ett item?