Hoppa till innehåll

Technic Samt Tekkit Tråden


Lynott
 Dela

Rekommendera inlägg

Okej, jag föredrar nog Tekkit framför Technic, kom aldrig riktigt in i det, gillade forresty moddet men mer än så var det inte, har också hört att dom har tagit bort det moddet såatteh... :/

 

Back to Tekkit, startade en ny värld och flyttade in i detta trevliga lilla runda hus!

http://i.imgur.com/4ZHSb.png

Ser mysigt ut, men lite farligt att ha sängen där du bränner kolen :P

 

Ontopic: Någon idé hur man kan bygga upp sitt system, i brist på annat ord?

Jag testade att göra en stor factory som Simon, Lewis och Duncan gjorde i Tekkit, men jag börjar bli trött på att bygga stora marble-hus och förvara allt i.

 

Någon som har en liten design att dela med sig av?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ser mysigt ut, men lite farligt att ha sängen där du bränner kolen :P

 

Ontopic: Någon idé hur man kan bygga upp sitt system, i brist på annat ord?

Jag testade att göra en stor factory som Simon, Lewis och Duncan gjorde i Tekkit, men jag börjar bli trött på att bygga stora marble-hus och förvara allt i.

 

Någon som har en liten design att dela med sig av?

Haha, vadåra?

 

Det lättaste är ju att bygga ett fyrkantigt hål med massa våningar, på översta våningen går allt in och sorteras till diverse maskiner på andra våningar, typ andra nivån kan vara fylld med macerators som går vidare till furnaces osv. den idéen går att bygga ut enormt och sen kan du göra så att allt går till en automatic crafting table som gör vad du begär, resten går in till kistor osv. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Haha, vadåra?

 

Det lättaste är ju att bygga ett fyrkantigt hål med massa våningar, på översta våningen går allt in och sorteras till diverse maskiner på andra våningar, typ andra nivån kan vara fylld med macerators som går vidare till furnaces osv. den idéen går att bygga ut enormt och sen kan du göra så att allt går till en automatic crafting table som gör vad du begär, resten går in till kistor osv. :)

Jo, det är så jag har gjort det lite i min factory i min värld, men den var så jävla stor och det jag hade i var skit-lite.

Så jag ville ha en mer "område-snålt" ställe, men kom inte på en design för det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Update: http://i.imgur.com/ZTRc2.png

 

Lagt till: Compressor, ännu en Electrical Furnace, Alchemist Chest(med en talisman of repair i), Energy Condenser och en Transmution Tablet!

 

Utanför huset har jag slängt upp en quarry som har en egen macerator och furnace som skickar in alla bars till huset via pipen ni kan se på bilden till höger ;)

 

Har dock skitenergi atm :P 2st vanliga solarpanels och en generator, fungerar för tillfället men är fortfarande skit, ska in till Nether snart och sätta upp massvis med Geothermals ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Update igen! Är det bara jag som lirar eller :D

Dave och Proccito, släng upp bilder!

 

Slängt upp quarries nu, gjort en liten "station" där saker maceratas, stationen styrs av en LV Array, och quarryn styrs av en Geothermal Generator!

http://i.imgur.com/jLWxx.jpg

 

Äntligen slängt bort min generator och ersatt den med 2st LV solar arrays och 3st Geothermal Generators, tillsammans slänger dom ut 76 EU/t!

http://i.imgur.com/Dw2dg.jpg

 

Har även bytt min gamla batbox mot en MFSU samt börjat överclocka mina maskiner!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Update igen! Är det bara jag som lirar eller :D

Dave och Proccito, släng upp bilder!

Får väl göra det då.

Började om på en ny värld, och tog ett tag innan jag hittade ett hyfsat bra ställe att slå mig ner på. post-59991-1347384479_thumb.png

Blev ett marble-bricks och basalt bricks hus blev det.

post-59991-1347384591_thumb.png

Såhär ser det ut inuti.

Inga maskiner uppe än, men jag tänker mig paneler i taket som leder ner till en batbox och massa kablar under golvet.

post-59991-1347384577_thumb.png

Grottan där jag bor för tillfället.

Inte många grejer, men en hel del EMC.

Jag hittade en hel del grejer där nere i grottorna som jag har byggt huset på, och det finns mycket mer B)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur omvandlar man energi till massa egentligen?

Om du pratar om energi som i EU (elektrisk ström i Industrialcraft) så behöver du en mass fabricator. Om du pratar om EMC (all materias värde i Equivalent exchange) så behöver du en energy collector och en energy condensor.

 

Update igen! Är det bara jag som lirar eller :D

Dave och Proccito, släng upp bilder!

Har varit borta några dagar och har fullt upp med skolan, ska försöka och slänga upp några bilder när jag kommer någon vart och har tid att spela. :D Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej, upp med bilder! :D

 

 

Här är ett litet projekt jag påbörjade nyss: http://i.imgur.com/QfdqD.jpg

De 10 cobblestoneblocksen representerar Geothermal Generators, hålen mellan dom kommer ledningen gå ner som senare kommer kopplas upp till en Mass Fabricator i det grå/svarta huset man kan skymta till vänster, totalt kommer dom pumpa ut 200 EU/t och lavan kommer jag få ifrån nether, men först måste jag få tag i två st. enderchests som ska fungera som en portal via nether och overworld där ~20 buckets kommer cirkla omkring i en oändlig loop och skänka mig en massa lava och energi.

 

Scrap ska jag få ifrån 4-5 recylers som jag ska koppla till en massa blockbreakers som kommer ge mig oändlig med cobblestone och scrap, förhoppningsvis blir detta ett lyckat experiment!

 

Om någon vet någon sida eller formula där man kan räkna ut hur mycket scrap som måste komma per sekund för att Mass Fabricatorn ska få nog om man pumpar 200EU/t till den?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ok här kommer en bild för att fira att jag gjort en ny swiftwolf's rending gale samt skaffat mig full nano suit.

 

Klantade mig och kopplade in en MFE till luminators och mina maskiner så förlorade mitt lyse och min roterary macerator och min singular compressor. Så en del saker blev att återkonstruera idag. Jag funderar på hur jag ska lägga upp mitt automatiserade labb. Vill gärna kunna producera curcuits, redstone engines och solar panels på löpande band.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...