Hoppa till innehåll

Var Är Vi På Väg?


dolan
 Dela

Rekommendera inlägg

1. Illegala har rätt till Socialbidrag, Skrev barnbidrag tidigare men det var fel.

2. Reinfeldt vill att skattebetalarna ska betala av invandrarnas lån.

3. Illegala har rätt till fri tandvård, Inte ens vi svenskar har det.

4. Invandrarna får tacka nej till jobb men får ändå sina bidrag, Skulle det hända en svensk så blir man utskriven ur Arbetsförmedlingen.

5. Invandrare slipper p-böter. http://www.friatider.se/invandrare-slipper-p-boter

6. Vuxna flyktingbarn får förtur till lägenheter.

7. Det mesta av dina skattepengar går till invandrarnas bidrag.

 

21000kr i månaden får dom.

 

http://www.friatider.se/fredrik-malm-ger-f...drarbidragen?fb

 

Älskar man sitt land är man rasist..

Är du full av s**t eller är det bara du som försöker få dig själv

att se korkad ut?

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är du full av s**t eller är det bara du som försöker få dig själv

att se korkad ut?

Så kan man också uttrycka det.

 

Håller med om att det inte upplevs som speciellt begåvat med en så onyanserad och förenklad bild av verkligheten samt sådan oförmåga till källkritik.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så kan man också uttrycka det.

 

Håller med om att det inte upplevs som speciellt begåvat med en så onyanserad och förenklad bild av verkligheten samt sådan oförmåga till källkritik.

du tror säkert på allt aftonhoran skriver din jävla svenskhatande kulturmarxist, landet svämmar över av negrar som våldtar våra svenska flickor och spär ut våra ariska gener med sitt smutsblod :) :) :)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Finn fem klichéer?

Nu är jag osäker på om det framgick eller inte, men jag skämtade... Jag tyckte det blev lustigt när den här retoriken som brukar användas av tangentbordsnazister som i verkliga livet aldrig skulle våga höja rösten om invandring dök upp i tråden ("ööööh man kan inte ens sjunga nationalsången utan att kallas rasist längre" [rent jävla skitsnack, jag lovar att ingen skulle protestera om man gjorde det]). Ribban är så låg att diskussion är meningslöst och förlöjligande är det enda rimliga alternativet. :D Redigerat av Whore
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man läser (och hör, i vissa fall) överallt om saker som förbjuds, eller stryks. Som i den skolan där en 10-åring inte fick vara pepparkaksgubbe då skolan ansåg att de kunde väcka anstöt. Nu idag läste man att Disney valt att klippa bort en scen där man visar en liten svart docka som säger "mami", för de ansåg idag att den kan också väcka anstöt då den enligt dem är en stereotyp för svarta personer.

 

Riktigt löjligt tycker jag det är. Det har varit så i gott och väl 70 år. Varför har man just NU insett att det kan väcka anstöt? Vem är det som anser det?

 

Vad tycker ni?

Traditioner ska givetvis vara så ursprungliga som möjligt,ska man hålla på och ändra så kan man lika gärna skrota allt och börja om på någonting nytt. Helst med inslag som absolut inte kränker någon.

 

En ide skulle kunna vara en svart pappa(muslim) och en vit mamma(judinna) samt tre mulatt barn en kristen,en hindu och en buddist,givetvis firas alla religiösa högtider som finns/funnits förutom den fornnordiska som är rasistisk.

Alla är även bisexuella och refererar till sitt kön som hen.

Vilken folkgrupp och nationalitet som varje familjemedlem tillhör ändras från år till år. För det bestämmer varje individ själv.

 

 

Att man klipper bort stereotypiska karaktärer ur en tecknad film som ska vara rolig är ju helt sinnessjukt med tanke på att det stereotypiska är det som gör Kalles jul till Kalles jul.

Hur rolig hade Ferdinand varit utan dom stereotypiska spanjorerna eller italienarna i Lady och Luffsen?

Danskarna hade iaf ryggrad att stå upp mot Disney och visa den gamla versionen medan ynkryggarna på svt föll ner på knäna och sa "yes master".

 

Historien om Pepparkakan är så dum att jag inte tänker kommentera den.

 

 

Sen skulle jag vilja fråga om det var någon mer här än jag som såg hakkorsflaggan i Karl Bertils jul?

Varför har svt inte valt att klippa bort den?

Är dom nazister?

Det i kombination med horan som visade brösten(i ett barnprogram) var oerhört kränkande.

Redigerat av Northwest
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu är jag osäker på om det framgick eller inte, men jag skämtade... Jag tyckte det blev lustigt när den här retoriken som brukar användas av tangentbordsnazister som i verkliga livet aldrig skulle våga höja rösten om invandring dök upp i tråden ("ööööh man kan inte ens sjunga nationalsången utan att kallas rasist längre" [rent jävla skitsnack, jag lovar att ingen skulle protestera om man gjorde det]). Ribban är så låg att diskussion är meningslöst och förlöjligande är det enda rimliga alternativet. :D

Jag visste att du skämtade, borde lagt till en smilie så hade det framgått. :)

 

Håller med, bortsett från att 9% av befolkningen eller nåt sånt går från ord till handling och faktiskt röstar på Sverigedemokraterna. I längden kan detta få åsikterna att lämna tangentbordet och yttras mer även "i verkligheten".

 

Jag tror faktiskt diskussion kan löna sig, fast jag håller med om att man inte ska ha för höga förhoppningar...

 

Med det inte sagt att ditt inlägg var en dålig idé. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I själva Disney-frågan kan jag tycka att det är lite löjligt. Ska de ta bort de två sekvenserna de tagit bort finns det massa annat de kan ta bort också, Italienarna i Lady och Luffsen är väl rätt stereotypa, kvinnosynen i Askungen, Ferdinand är ju en svart tjur vilket kan uppfattas som rasistiskt osv osv osv.

 

Går nog att rensa ut 10-15 minuter till om man ska börja peta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Disney kanske bara vill att vita ska få synas i deras program? Därför de tar bort alla andra folk. Det är väl ändå rasism?

 

@Whore: Jag har svårt att se ironin i det du skrev, försöker du normalisera våldtäkter genom att skämta bort det? Om debatten sjunker lågt och är onödig är det väl bara att komma med sakliga argument och köra över motståndaren istället för att förlöjliga?

Redigerat av Lander
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I själva Disney-frågan kan jag tycka att det är lite löjligt. Ska de ta bort de två sekvenserna de tagit bort finns det massa annat de kan ta bort också, Italienarna i Lady och Luffsen är väl rätt stereotypa, kvinnosynen i Askungen, Ferdinand är ju en svart tjur vilket kan uppfattas som rasistiskt osv osv osv.

 

Går nog att rensa ut 10-15 minuter till om man ska börja peta.

 

Väldigt löjligt. Disney klippte bort några stereotypa nidbilder från 30-talet ur sin egen film. Vad fan blir folk upprörda för? Personligen märkte jag knappt ingen skillnad igår heller. Det var inte förens efter sekvenserna i fråga som jag kom och tänka på att det var där de hade klippt bort saker.

 

Det märks knappt att de har klippt i filmen.

 

Disney kanske bara vill att vita ska få synas i deras program? Därför de tar bort alla andra folk. Det är väl ändå rasism?

Fast det är ju inte vad de vill.

 

@Whore: Jag har svårt att se ironin i det du skrev, försöker du normalisera våldtäkter genom att skämta bort det?

Nej, han belyser den löjeväckande argumentation som vissa använder. Whore är ironisk, men vissa hade garanterat kunna skriva det inlägget och seriöst mena det.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...