Hoppa till innehåll

Var Är Vi På Väg?


dolan
 Dela

Rekommendera inlägg

Själv märkte jag väldigt tydligt hur musiken skar sig eftersom de bara raskt och hastigt klippt utan att ta hänsyn till ljudspåret. Sen tycker jag censuren är löjlig just eftersom det handlar om nidbilder från 30-talet. En annan sak hade varit om det hade varit nid-bilder från 90- eller 00-talet, då hade det varit aktuellt. Men i dagens läge är det ingen som bryr sig om huruvida detta var nidbilder för 80 år sen, ingen nu levande reflekterar över den möjligheten ens en gång.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fast det är ju inte vad de vill.

Själva problemet med deras agerande är att ordet "rasist" normaliseras än mer. Det används ju redan nu i princip hela tiden mot motståndare (de som är kritiska mot Sveriges nuvarande invandringspolitik) och inte blir det bättre då man agerar så här löjligt. Ordet börjar således tappa sin egentliga mening då det överanvänds så pass mycket.

 

Man borde också ta bort scackbrädet i filmscenen, det kan leda till ett svartvitt tänkande :rolleyes:

Man bör också ta bort vita skrivpapper för det kan leda till ett svartvitt tänkande. Oj! jag är visst tvåa på bollen, det har man redan föreslagit förut :rolleyes:

http://nation.foxnews.com/diversity/2011/0...students-racist

 

grejen är att fortsätter man överanvända ordet så här mycket så kommer folk tycka att det inte är någon fel med att vara rasist i slutändan.

Redigerat av Lander
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själv märkte jag väldigt tydligt hur musiken skar sig eftersom de bara raskt och hastigt klippt utan att ta hänsyn till ljudspåret. Sen tycker jag censuren är löjlig just eftersom det handlar om nidbilder från 30-talet. En annan sak hade varit om det hade varit nid-bilder från 90- eller 00-talet, då hade det varit aktuellt. Men i dagens läge är det ingen som bryr sig om huruvida detta var nidbilder för 80 år sen, ingen nu levande reflekterar över den möjligheten ens en gång.

Kanske bara jag som var ouppmärksam då. Jag märkte inget förens efteråt.

 

Och att det är så gamalt gör det ju inaktuellt, eller hur? Jag förstår inte hur det kan spela någon roll vad Disney gör med sin film. För mig är det i alla fall helt irrelevant vad Disney pysslar med.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själva problemet med deras agerande är att ordet "rasist" normaliseras än mer. Det används ju redan nu i princip hela tiden mot motståndare (de som är kritiska mot Sveriges nuvarande invandringspolitik) och inte blir det bättre då man agerar så här löjligt. Ordet börjar således tappa sin egentliga mening då det överanvänds så pass mycket.

 

Man borde också ta bort scackbrädet i filmscenen, det kan leda till ett svartvitt tänkande :rolleyes:

Man bör också ta bort vita skrivpapper för det kan leda till ett svartvitt tänkande. Oj! jag är visst tvåa på bollen, det har man redan föreslagit förut :rolleyes:

http://nation.foxnews.com/diversity/2011/0...students-racist

 

grejen är att fortsätter man överanvända ordet så här mycket så kommer folk tycka att det inte är någon fel med att vara rasist i slutändan.

Jag tror inte det är så många som faktiskt kallar någon rasist bara för att de kritiserar invandringspolitik. Grejen är att många av de som vill stoppa invandring (eller rättare sagt invandring från specifika delar av världen) faktiskt är rasister. Det innebär inte att man har dragit rasistslutsatsen utifrån just den åsikten. När det gäller t.ex. folk som kallar SD för rasister så gör de (flesta?) inte det för att SD kritiserar invandringspolitiken, utan kanske p.g.a. kombinationer av skandaler, ursprung (både partiursprung och enskilda medlemmars) och trender i deras politik. Redigerat av Mezox
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sen skulle jag vilja fråga om det var någon mer här än jag som såg hakkorsflaggan i Karl Bertils jul?

Varför har svt inte valt att klippa bort den?

Är dom nazister?

Det i kombination med horan som visade brösten(i ett barnprogram) var oerhört kränkande.

Vad gäller nazistflaggan gissar jag att de driver med borgarnas politiska sympatier på den tiden. Skillnaden är att en pickaninny ÄR en rasistisk nidbild, det finns inget utrymme för tolkning på den punkten. "Det är tradition" måste vara det klenaste argumentet i världshistorien.

 

Håller med, bortsett från att 9% av befolkningen eller nåt sånt går från ord till handling och faktiskt röstar på Sverigedemokraterna. I längden kan detta få åsikterna att lämna tangentbordet och yttras mer även "i verkligheten".

 

Jag tror faktiskt diskussion kan löna sig, fast jag håller med om att man inte ska ha för höga förhoppningar...

Jo det är klart att folk kanske faktiskt går och röstar på dem, men det är väldigt sällan jag träffat någon i verkligheten som uttryckt stöd för SD och deras tankar, men på internet blomstrar deras åsikter som ogräs... Vilket ger bilden av den typiske SD-sympatisören som en riktig ynkrygg.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Grejen är att många av de som vill stoppa invandring (eller rättare sagt invandring från specifika delar av världen) faktiskt är rasister.

 

Nej,det är endast en extremt liten minoritet av SD sympatisörer och folk som vill MINSKA utomeuropeisk invandring som är rasister. Tråkigt nog är det dom extrema som hörs mest.

 

 

 

Vad gäller nazistflaggan gissar jag att de driver med borgarnas politiska sympatier på den tiden. Skillnaden är att en pickaninny ÄR en rasistisk nidbild, det finns inget utrymme för tolkning på den punkten. "Det är tradition" måste vara det klenaste argumentet i världshistorien.

Den visas dock tillsammans med andra länders flaggor i ett flaggspel. Hakkorsflaggan symboliserar definitionen av rasism och ÄR minst lika rasistisk som en Pickaninny. Det är 2012 nu och inte 1942 alltså borde den bytas ut mot Tysklands nuvarande flagga.

 

Äldre Disney filmer är fulla av "rasistiska nidbilder" och "överdrivna stereotyper" tex spanjorerna i Ferdinand. Det är det som gör det roligt att kolla på.

 

"Det är tradition" är ett alldeles utmärkt argument,traditioner ska ta tillvara gamla seder samt kultur och bör bevaras så intakta som möjligt och tycker man vissa inslag är så kränkande så kan man hålla för öronen och blunda. Är det så totalt fruktansvärt att man måste censurera vissa inslag så kan man lika gärna lägga ner.

 

Jo det är klart att folk kanske faktiskt går och röstar på dem, men det är väldigt sällan jag träffat någon i verkligheten som uttryckt stöd för SD och deras tankar, men på internet blomstrar deras åsikter som ogräs... Vilket ger bilden av den typiske SD-sympatisören som en riktig ynkrygg.

Du kanske inte hänger så mycket i dom kretsarna?

Jag träffar på anarkister och kommunister dagligen på internet men har knappt möt någon i verkligheten,antagligen beror det på att ingen jag umgås med har dessa politiska åsikter.

 

Min bild av SD både politiker och sympatisörer är tvärt om,överlag säger dom ärligt vad dom tycker och varför.

Sedan får man räkna med att gå ut med att man röstar på SD inte direkt är en karriär boost. Vilket skulle förklara varför en del är försiktiga.

 

Pratar vi enbart invandring så är det betydligt fler än SD sympatisörer som tycker det har gått alldeles för långt. Men tycker inte det är en tillräckligt viktig fråga (än) för att byta parti.

 

I princip alla jag känner vänner,släkt,familj tycker att Sverige bör minska invandringen och sluta förbjuda allt som kan vara kränkande,anpassa oss efter främmande kulturer etc men det är endast en som jag vet röstade på SD i förra valet och rösta på SD igen 2014.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men alltså.

 

Disney väljer att klippa bort vissa delar ur sin film i och med att de uppdaterade den till HD. Varför i hela friden börjar folk blanda in massa andra företag och tv-kanaler i det hela? Hakkors i ett helt orelaterat tv-program har inget med Disney att göra. "Jaså?! Disney klipper bort fem sekunder ur sin film?! Jaha, men varför har inte XXXX klippt bort YYYY då?! Det är ju lika illa!"

 

Vad Disney gör har ingen korrelation med vad någon annan gör eller inte gör eller borde göra. Hela argumentet bygger på ett logiskt felslut.

 

Edit: Och det här måste vara årets största fjäder som blev en höna. Det är helt otroligt att folk kan bli så gnälliga över det här.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad Disney gör har ingen korrelation med vad någon annan gör eller inte gör eller borde göra.

Jag håller i princip med dig om din huvudpoäng, Guggo, men det här påståendet motsätter jag mig. Det kallas påverkan, och möjligheten att påverka. Eftersom detta ju uppenbarligen växt till sig till ett ställningstagande så blir det ju något som andra stora företag får följa eller ta avstånd från.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag håller i princip med dig om din huvudpoäng, Guggo, men det här påståendet motsätter jag mig. Det kallas påverkan, och möjligheten att påverka. Eftersom detta ju uppenbarligen växt till sig till ett ställningstagande så blir det ju något som andra stora företag får följa eller ta avstånd från.

Så alla tv/produktionsbolag måste ta ställning för eller emot? Om svt inte tar bort hakkorsen ur den där filmen så tar de ställning för nazism? Jag tycker det går utmärkt för andra att helt ignorera det här, annars skulle vi ha en hel industri av rasister, bara för att de inte gör något. Det går ju inte direkt att ändra i varenda film/serie.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror inte det är så många som faktiskt kallar någon rasist bara för att de kritiserar invandringspolitik.

Inte direkt pga det, men man blir automatiskt klassad som SDare (och således rasistanklagad) om man kritiserar dagens invandringspolitik som endast kommer leda till lönedumpning på sikt. Vilket i sig är felaktigt då om det nu var 56-57-58-59% (minns inte riktigt) av befolkningen som tyckte att SD hade bäst flyktingpolitik. Så långt ifrån alla som är för en förändring är SDare.

 

..och istället för att diskutera sakligt börjar motståndaren med det vanliga att man är rasist pga div. SD-grejer trots att man hela tiden påpekar att man inte sympatiserar med SD.

Redigerat av Lander
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hade ni läst igenoms SD punkter så hade ni inte kallat dom rasister, Dom vill hjälpa invandrarna på plats istället för att ta hit dom. Ni ser vad ni vill se.

För mej så handlar det inte lika mycket längre om vad de säger att de står för (invandringen just nu är onekligen ett problem), det är mer deras bakgrund och övriga skandaler som de är ansvariga för som orsakar att jag numera ogillar SD.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...