Hoppa till innehåll

Var Är Vi På Väg?


dolan
 Dela

Rekommendera inlägg

Hade ni läst igenoms SD punkter så hade ni inte kallat dom rasister, Dom vill hjälpa invandrarna på plats istället för att ta hit dom. Ni ser vad ni vill se.

Så de vill gräva ner stackarna i en bunker så att de kanske inte dör av alla missilier istället för att låta de få en trygg bostad i Sverige? Logic.

 

Och vad ska ett par pantade bönder göra åt politisk förföljelse i diktaturer? Säga till diktatorn på skarpen?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Såg på uppdrags granskning om svenska medias mörkningar (eller i alla fall ett specifikt fall, Radioprogrammet Konflikt av Mikael Olsson och Randi Mossige-Norheim som förvanskade sanningen och svartmålade de som faktiskt försökte gjöra nytta i denna fråga) var  av att det finns militanta muslimer som rekryterar ungdomar i Sverige för att kriga i andra länder. De tog även upp att folk stämplas som rasister när de "vågar" säga att de inte tycker att dagens invandring är helt problemfritt. Vi gör alla en otjänst om vi inte vågar tala om problem som finns. Att det dessutom finns folk inom media som medvetet mörkar vissa allvarliga faror är förjävligt.

 

Jag är positiv till mångkultur men jag tycker alla som mörkar problem och är oärliga i debatten förtjänar en pung/bäverspark!

Redigerat av MobyMurder
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 år senare...
  • 2 veckor senare...
  • 4 månader senare...
  • 3 veckor senare...

Vi är påväg mot en allt mer global och centraliserad värld där de landsgränser som vi tidigare känt till suddas ut och varje lands suveränitet minskar.

EU medlemskapet är ett exempel på att detta sker och har skett under en längre tid ( ca 20 år om inte mer)

Att ett centralt parlament dikterar lagar och tvingande beslut gör att varje lands styrande får mindre utrymme att agera på ett sätt som är det bästa för det egna landet.

 

Sedan denna tråd startades har det politiska korrekta blivit allt mer synligt och har gått från diskussionerna om Disneys julprogram och om det heter chokladboll eller N..erboll.

Det vi ser är att vi går mer mot en Orwellisk värld ala 1984 med tankepoliser och dubbeltänk.

Att vara stolt över sitt land och vilja bevara historia och kultur har sedan 90 talet blivit något fult, det är dags att på ett sakligt och civiliserat sätt kunna diskutera de ibland jobbiga frågorna som många går runt med utan att våga prata om det.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Vi är påväg mot en allt mer global och centraliserad värld där de landsgränser som vi tidigare känt till suddas ut och varje lands suveränitet minskar.

EU medlemskapet är ett exempel på att detta sker och har skett under en längre tid ( ca 20 år om inte mer)

Att ett centralt parlament dikterar lagar och tvingande beslut gör att varje lands styrande får mindre utrymme att agera på ett sätt som är det bästa för det egna landet.

 

Sedan denna tråd startades har det politiska korrekta blivit allt mer synligt och har gått från diskussionerna om Disneys julprogram och om det heter chokladboll eller N..erboll.

Det vi ser är att vi går mer mot en Orwellisk värld ala 1984 med tankepoliser och dubbeltänk.

Att vara stolt över sitt land och vilja bevara historia och kultur har sedan 90 talet blivit något fult, det är dags att på ett sakligt och civiliserat sätt kunna diskutera de ibland jobbiga frågorna som många går runt med utan att våga prata om det.

 

 

Sveriges största demokratiska brist är det politiska deltagandet. Så jag instämmer inte riktigt med din bild av verkligheten. Så ta av dig offerkoftan av att vara en förtryckt och nedtystad frihetskämpe och kom med ett riktigt argument istället för att vifta håglöst mot fågelskrämmor.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sveriges största demokratiska brist är det politiska deltagandet. Så jag instämmer inte riktigt med din bild av verkligheten. Så ta av dig offerkoftan av att vara en förtryckt och nedtystad frihetskämpe och kom med ett riktigt argument istället för att vifta håglöst mot fågelskrämmor.

 

Ja jag kan hålla med om att den största demokratiska brist är det politiska deltagandet.. avsaknaden av deltagande.

Var har jag sagt att jag ser mig som ett offer och behöver den kända offerkoftan? eller att jag är förtryckt?

 

Frågan i denna tråd är ändå var är vi på väg? Jag skrev där med hur jag ser på läget, för att öppna upp för vidare diskussion om frågan.

Sedan denna tråd skapades har det skett ett regeringsskifte, flyktingkris, säkerhets läget har höjts för att sedan sänkas igen mm.

Då är det självklart att vi som befolkning och i många fall röstberättigade, undrar var vi är på väg, blir det bättre? blir det sämre? eller blir det oförändrat?

Sverige är i flux i många avseenden inom en rad olika områden, Försvaret, Sjukvården, Skolan, Blåljus arbeten, Integration, Migration, Straff för att nämna några områden som är just nu är aktuella.

Klart att vår uppfattning av samhället påverkas av nyhetsrapporteringar och av hur den politiska debatten är, vi påverkas och reagerar på olika sätt av det vi tar del av. Vissa accepterar läget i samhället medan andra söker sig till forum som dessa för att diskutera eller engagerar sig i frågorna på olika sätt offline.

 

Att göra som du gjorde och tillskriva mig offerkofta av att vara förtryckt, fungerar mer som en agitationsteknik där du söker ett reaktivt svar från mig än en vilja att ha en öppen diskussion.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Var tror ni vi är på väg gällande festivaler i Sverige?

Kommer vi att få se fler festivaler annonserar att de antingen säger att detta är sista eller inget nästa år?.detta trots välbesökta festivaler och tillställningar

Festivaler kommer alltid att finnas, inget snack om saken. Det blir bara mer o mer. 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 år senare...
  • 5 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...