Hoppa till innehåll

Vad Händer?


SarahDessi
 Dela

Rekommendera inlägg

Händer väl en hel del, bland annat skall utseendet på sidan piffas upp en del i januari...

Har gått riktigt frammåt senaste tiden, dock blir det ytterliggare en del omgörningar ser det ut som. Själva PHP-koden behöver piffas upp samt databasen behöver mer omstruktureringar. Såg även att IPB släppte version 3.4.2 för 2 dagar sedan så även det skall kollas in. Hur som helst så börjar den nya designen bli spikad. Den har under dagen gått ut till några speciellt utvalda personer i flera versioner för feedback.

 

Lutar dock åt att jag fördröjer lanseringen för att lansera allt på en gång... Tanken var att få till det nu i januari, men dessvärre har tiden runnit iväg på mycket småsaker såsom serverproblem men även problem med min arbetsdator som åkte in och ut på service under en vecka :/ Så det lutar åt februari... Jobbat 07-15 samt 20-02 idag uteslutande med nya Fuska så det går som sagt framåt. Gäller bara att hitta dedikerad tid vilket inte varit det enklaste på senare dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 43
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Har gått riktigt frammåt senaste tiden, dock blir det ytterliggare en del omgörningar ser det ut som. Själva PHP-koden behöver piffas upp samt databasen behöver mer omstruktureringar. Såg även att IPB släppte version 3.4.2 för 2 dagar sedan så även det skall kollas in. Hur som helst så börjar den nya designen bli spikad. Den har under dagen gått ut till några speciellt utvalda personer i flera versioner för feedback.

 

Lutar dock åt att jag fördröjer lanseringen för att lansera allt på en gång... Tanken var att få till det nu i januari, men dessvärre har tiden runnit iväg på mycket småsaker såsom serverproblem men även problem med min arbetsdator som åkte in och ut på service under en vecka :/ Så det lutar åt februari... Jobbat 07-15 samt 20-02 idag uteslutande med nya Fuska så det går som sagt framåt. Gäller bara att hitta dedikerad tid vilket inte varit det enklaste på senare dagar.

Kanon!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Arbetet går framåt även om det ligger lite efter. Lutar åt att en lansering kan ske mot slutet av feb fortfarande. Dock kommer vissa saker att komma senare, framförallt ny funktionalitet, dvs saker från "önskelistan" som dokumentet heter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

IPB 3.4.3 släpptes i dagarna, detta bör förhoppningsvis ej fördröja en lansering dock! Har stött på lite problem, dock känns en lansering fortfarande relativt nära.

 

Risken är dock hög att Frågesporter/Grupper/Fuskamynt kommer att saknas vid lansering då dessa saker ej är tillräckligt klara/testade. Gällande grupper så innebär det att allt kommer vara borta FÖRUTOM själva forumet med alla inlägg och medlemmar, så vill ni lägga till/ta bort medlemmar så gör det omgående. Det är dock som sagt ej klart huruvida Frågesporter/Grupper/Fuskamynt kommer att saknas eller inte vid lansering, dock kommer de ej att lanseras i första omgången om de inte är helt kompletta.

 

Anledningen tilll att dessa prioriteras sist är de har minst aktivitet och bedöms som mindre viktiga i skrivande stund. Tanken är dock att Fuska kommer att utvecklas betydligt snabbare då sidan blir mer flexibel att programmera då koden skrivits om från början, likaså har databasen till stort byggts om från början. Nu kör vi objektorienterat istället för gamla "procedur"-stilen, dvs php 3/4-stil.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Frågesporterna är visserligen en väldigt inaktiv funktion men jag tycker ändå det är en rolig tanke, hade gärna sätt att de fick lite större plats på sidan för jag tror det är väldigt få som ens känner till dem. Jag tycker samtidigt det är konstigt att du registrerar låg aktivitet i grupperna, då jag tror att i princip 90% av de som fortfarande är aktiva kan hålla med mig om att grupperna är den huvudsakliga anledningen till att de är kvar på fuska.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...