Hoppa till innehåll

Error Med Ett Spel.


Rhino
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej

 

Kan starta Ballad of Gay Tony, men när jag startar The Lost and Damned så stängs den bara av efter 5 sec på laddningskärmen. Köpt dom 100% legit och har kört TLaD förut. Men helt plötsligt fuckar det.

 

Den som hjälper är en go grabb <3

 

Det är på Steam

Redigerat av Rhino
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kolla om Standard output eller Standard error har information. Vet inte hur man gör det i Windows om det är det du använder. På Linux är det bara att starta ett program genom terminalen så får man ut all info där. När saker crashar ska de lämna meddelanden. Du kan sedan googla på dessa meddelanden och hitta andra som haft dem inklusive lösningar.

 

Men prova att uppdatera grafikdrivrutiner.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Testade att uppdatera, nej det funkade inte. Och det står inget error meddelande. Det bara stängs av fort som attan.

Jo, programmet skriver högst sannolikt ut ett errormeddelande. Men du har ingenstans att fånga det. Om du startar ett program ifrån en terminal så dyker det upp där.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har du provat det enkla att ominstallera?

Kommer inte alla sparade data gå åt fanders då?

 

Jo, programmet skriver högst sannolikt ut ett errormeddelande. Men du har ingenstans att fånga det. Om du startar ett program ifrån en terminal så dyker det upp där.

Vad menas med terminal?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

cmd är windows motsvarighet.

Med andra ord Kommandotolken. Skriver start (Programmet's sökväg,eller bara programnamnet) i cmd/kommandotolken.

 

Men WASD är du säker på att det skrivs ner där? Jag tvivlar på det.

 

EX:

 

Om du skriver det och trycker på enter sedan så startar internet explorer. det ända du behöver göra är att ändra iexplore.exe till spelprogrammets namn så startar du det med cmd.

 

 

ser liknande ut på win8 och de äldre win versionerna med.

Redigerat av Nimrood
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kan inte windows men jag tror inte att "start" ska användas. Ungefär såhär ska det se ut.

 

 

Att ha startat den där .exe-filen på vanligt sätt skulle inte gjort nånting om den inte gör ett eget grafiskt fönster. Den skriver bara ut text till stdout som cmd fångar.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kan inte windows men jag tror inte att "start" ska användas. Ungefär såhär ska det se ut.

 

 

Att ha startat den där .exe-filen på vanligt sätt skulle inte gjort nånting om den inte gör ett eget grafiskt fönster. Den skriver bara ut text till stdout som cmd fångar.

Jag förstår. Är det avskrivet från ett progam?

Redigerat av Nimrood
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...