Hoppa till innehåll

Plötsligt Låg Fps Men Använder Bara 20% Av Grafikkortet..


Stakc
 Dela

Rekommendera inlägg

Tja spelar lite talisman online, Har alltid haft konstant 200-300fps, Men då används bara 20-30% av grafikkortet. och nu då jag loggar in så har jag bara 70-120fps och ibland lite högre men använder ändå bara 20-30 av grafikkortet.. Laddade just hem dom nyaste drivrutinerna. Går det inte ställa in så den konstant ligger på 120+ och använda mer av grafikkortet istället för att det ska bli drops?


XFX Radeon HD 6950 2GB.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kanske Vertical Sync som du har kryssat i, eller så har Spelskaparna bestämt sig för att 120 fps är mer än tillräckligt. Har svårt att tro att 70 fps är en direkt drop, då du knappast borde märka det.

Redigerat av 747
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad tusan ska du med 200-300FPS ens?

Det finns bara skärmar som klarar av att visa upp till 144FPS ändå (eller nåt sånt, men absolut inte över 200).

 

Dom flesta "hög fps" skärmarna ligger på 120hz, men vanligast är det att ha en skärm på 60hz.

 

EDIT: Såg nu att du har en 120hz skärm, men fortfarande onödigt med 200-300FPS.

Redigerat av DerpishCat
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad tusan ska du med 200-300FPS ens?

Det finns bara skärmar som klarar av att visa upp till 144FPS ändå (eller nåt sånt, men absolut inte över 200).

 

Dom flesta "hög fps" skärmarna ligger på 120hz, men vanligast är det att ha en skärm på 60hz.

 

EDIT: Såg nu att du har en 120hz skärm, men fortfarande onödigt med 200-300FPS.

Beror helt på vad man är van vid. Jag kan absolut inte köra spel under 60 fps jag tål det inte jag blir galen för att jag tycker det laggar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Beror helt på vad man är van vid. Jag kan absolut inte köra spel under 60 fps jag tål det inte jag blir galen för att jag tycker det laggar.

Dock ser man absolut ingen skillnad, då skärmen inte klarar av att visa så mycket FPS, och det kan snarare upplevas som lagg om det blir för mycket FPS.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...