Hoppa till innehåll

Sidan Nere?


SAFT
 Dela

Rekommendera inlägg

Idag när jag skulle logga in på fuska ungefär kl. 12.30 så var sidan nere. Jag fick upp ett 403 error i några minuter. Skulle bara höra om någon var inne och såg detta, men också om någon vet vad som har hänt.

 

Edit: Jag är väldigt orolig och tycker att Admin borde ta tag i detta omedel bums.

Redigerat av SAFT
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej,

 

Låter mycket underligt. Några fel skall det inte ha varit nämligen vad jag vet om eller kan se i loggar. Besöksmässigt så ser det ut att ha varit normalt med trafik kl 12-13. Något mindre än vanligt kl 10-12 visserligen, men om det beror på något störning eller något annat vet jag ej.

 

Vilken internetoperatör har du?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur kan en störning hos ISP leda till 403? Om inte nätverkstrafiken funkar korrekt så kan inte sidan laddas alls.

403:an kan ju komma från annat håll, inte ovanligt att routrar t.ex. kör egna DNS-cache och redirectar tokigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har själv stött på det flera gånger, iof vanligare med 404 när jag tänker efter. Skulle säga att det är väldigt vanligt på öppna wlan med inloggning med.

 

Det som händer är att dns ändrar IP på alla domäner till sig själv för att man skall komma till inloggning, men lägger man på t.ex. /forum så försöker den komma till /forum på sig själv/servern och man får upp något fel. Skriver man enbart en domän utan något mer så fungerar dock redirecten som den skall.

 

Har f.n. ett mobilt bredband från Telenor som uppför sig på ett sådant sätt när uppkopplingen bryts, man redirectas då till statussidan och har man något mer än domänen så får man upp diverse fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har själv stött på det flera gånger, iof vanligare med 404 när jag tänker efter. Skulle säga att det är väldigt vanligt på öppna wlan med inloggning med.

 

Det som händer är att dns ändrar IP på alla domäner till sig själv för att man skall komma till inloggning, men lägger man på t.ex. /forum så försöker den komma till /forum på sig själv/servern och man får upp något fel. Skriver man enbart en domän utan något mer så fungerar dock redirecten som den skall.

 

Har f.n. ett mobilt bredband från Telenor som uppför sig på ett sådant sätt när uppkopplingen bryts, man redirectas då till statussidan och har man något mer än domänen så får man upp diverse fel.

Jo det är mycke skit med mobiltbredband, det ska vara Riktigt internet då blir det inget fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...