Hoppa till innehåll

Återställning


Rekommendera inlägg

Ok tack

FÖRLÅT! har helt glömt bort detta!

Här kommer det en guide:

Hur du sparar alla bilder på mobilen såg jag att det gick inte att spara dessa på Icloud, men du kan lika enkelt spara dessa bilder när du kopplar in telefonen till datorn.

 

1. Koppla in mobilen till Datorn, Du måste ha itunes för att det skall fungera.

Då borde denna poppa upp:

 

 

"Öppna enheten och visa filer"

 

Klicka vidare efter "Internal Storage" ---> DCIM  ---> Öppna de olika mapparna och kolla vilka bilder/filmer du vill spara.

Spara bilder och filmer på din dator.

 

För att återställa din telefon + att göra säkerhetskopia på den!

 

1. Starta itunes, Koppla in mobilen.

2. Klicka på "Iphone" (eller namnet på din enhet kommer det stå)                          Uppe I högra hörnet hittar du:

 

 

3.  Ta "ÅTERSTÄLL IPHONE" (blockade telefonnummer + serienummer för er som undrar :)

 

 

 

4. Välj "SÄKERHETSKOPIERA".  Alltså om något går fel under ominstallation av telefonen så finns det en kopia på det som låg på den.

 

 

 

Efter detta borde allt gå av sig själv ! Nästa gång du använder din telefon kommer den vara fabriks återställd + att den kommer vara uppdaterad till den senaste Ios versionen som finns tillgänglig till din enhet! Detta sätt används även för att ta bort din jailbreak om du av någon anledning vill ta bort den!

Redigerat av V0LFI
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

FÖRLÅT! har helt glömt bort detta!

Här kommer det en guide:

Hur du sparar alla bilder på mobilen såg jag att det gick inte att spara dessa på Icloud, men du kan lika enkelt spara dessa bilder när du kopplar in telefonen till datorn.

 

1. Koppla in mobilen till Datorn, Du måste ha itunes för att det skall fungera.

Då borde denna poppa upp:

 

 

"Öppna enheten och visa filer"

 

Klicka vidare efter "Internal Storage" ---> DCIM  ---> Öppna de olika mapparna och kolla vilka bilder/filmer du vill spara.

Spara bilder och filmer på din dator.

 

För att återställa din telefon + att göra säkerhetskopia på den!

 

1. Starta itunes, Koppla in mobilen.

2. Klicka på "Iphone" (eller namnet på din enhet kommer det stå)                          Uppe I högra hörnet hittar du:

 

 

3.  Ta "ÅTERSTÄLL IPHONE" (blockade telefonnummer + serienummer för er som undrar

 

 

 

4. Välj "SÄKERHETSKOPIERA".  Alltså om något går fel under ominstallation av telefonen så finns det en kopia på det som låg på den.

 

 

 

Efter detta borde allt gå av sig själv ! Nästa gång du använder din telefon kommer den vara fabriks återställd + att den kommer vara uppdaterad till den senaste Ios versionen som finns tillgänglig till din enhet! Detta sätt används även för att ta bort din jailbreak om du av någon anledning vill ta bort den!

Tack så mycket!

Ska fixa det under kvällen

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu äntligen är jag klar och hela mobilen är rensad men jag har bara ett problem och det är hur jag ska kunna lägga tillbaks de bilder jag har sparat på min datorn till min iPhone.

Jag har testat göra det såhär "Start - Dator - Min iPhone - Internal Storage - DCIM" och försökt dra in bilderna där dom var från början men det verkar inte fungera!

Jag hoppas att någon vet hur jag kan få tillbaks bilderna annars tack för hjälpen!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Skrivet (redigerat)

Hej

När jag drog in bilderna så som du visade så blev det helt fel som jag hade tänkt mig. Jag ville få alla bilderna i min "Kamerarulle" där bilderna kommer auto när man fottar men istället för det så blev det nya mappar under och sen kom alla bilder in dit istället och sen fungerar inte inte deleta bilderna heller. Hade varit gött med lite hjälp:)

såhär ser det ut

http://www.speedysha...EC/IMG-0303.PNG

 

Mvh

Redigerat av datorn12
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

Hej

När jag drog in bilderna så som du visade så blev det helt fel som jag hade tänkt mig. Jag ville få alla bilderna i min "Kamerarulle" där bilderna kommer auto när man fottar men istället för det så blev det nya mappar under och sen kom alla bilder in dit istället och sen fungerar inte inte deleta bilderna heller. Hade varit gött med lite hjälp:)

såhär ser det ut

http://www.speedysha...EC/IMG-0303.PNG

 

Mvh

 

 

Det du kan göra är att flytta över alla bilder i telefonen med att markera de, men det kommer ta lite tid.

 

Testa med att gå in via datorn o klistra inte in mapparna utan klistra in bilderna I de mappar som de andra bilder ligger i

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...