Hoppa till innehåll

Villa I Sverige? (Läsk)


Fjeddo
 Dela

Rekommendera inlägg

Tjena!

 

Var nyligen på besök hos min flickväns släkt som bor i Norge och upptäckte sjukt goda norska läskedrycker. Villa var nog den bästa av dem, men även Eventyr-brus dracks i massor. Köpte med mig några flaskor av vardera hem men nu har de tagit slut. Det finns möjligtvis inte någon som vet om nån butik importerar dessa underbara drycker till Sverige? Måste säga att de smakade många gånger bättre än "vanlig" svensk läsk, men det kan ju iofs bero på att jag är lite less på det som finns här.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Eventyr-brus" låter som värsta LSD-batchen.

 

Skulle gissa att Villa är liknande Pommac. Dock är Berra bus en jävligt najs läsk i Sverige.

Vira Blåtira är inte heller helt fel!

 

Redigerat av Rhino
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Jag har cyklat till Norge nu (260km en väg, tog 3 dagar) och kan bekräfta att Villa är mycket god. Jag har själv inte smakat på trocadero på länge (köpt en och ska göra det snart) men jag fick beskrivet att det var "som trocadero fast godare. Eventyrs brus smakade jag på men den var inte så märkvärdig. Jag ska nog prova Aass Julebrus till vintern.

 

 

Edit: Dricker nu trocadero, det var väl ganska likt men inte lika bra.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...