💬
Logga in
Fuska.se

Bilresa

34 svar · startad

När jag var mindre så brukade jag och min syrra leka en "räkna-bilar"-lek typ. Fast vi räknade andra fordon än bilar, för bilar är så vanliga, och så beroende på vad det va så gav det olika mycket poäng. om jag minns rätt så var poängen nått sånt här

Lastbil: 5p

Buss: 10p

Moped: 15p

Spårvagn, tankbil: 20p

Motorcykel: 25 p

Cementblandare, traktor, bärgningsbil etc: 50 p

Liten båt (typ allt från gummibåt till stor segelbåt): 60p

Utryckningsfordon (ambulans, polis, brandbil): 75p

Tåg: 100p

Medelstor båt (färjor, fiskebåtar eller liknande): 120p

Stor båt (oljetanker, lastfartyg etc): 240 p

Flygplan: 500 p

Helikopter: 600p

Trehjulad bil: 1000p

Nått sånt... Bilar man en dag kan man få ihop upp emot 10000-15000 poäng.

360Xbox och Rhino gillar det här

Musik! Eller så tankar du Mobilen / iPaden med massa South Park!

↗ till inlägget

Musik! Eller så tankar du Mobilen / iPaden med massa South Park!

Senast ändrad:

Du kan ju tänka på hur Milo kan köpa ägg i Malta för sju cent, och sedan sälja dem i Italien för fem cent och tjäna enormt på detta.

Dave37 gillar det här
↗ till inlägget

Du kan ju tänka på hur Milo kan köpa ägg i Malta för sju cent, och sedan sälja dem i Italien för fem cent och tjäna enormt på detta.

Hur går man plus på det? :)

Lyssna på Frank Zappa.

Gudas gillar det här
↗ till inlägget

Lyssna på Frank Zappa.

Bästa förslaget hittills. 

↗ till inlägget

Hur går man plus på det?

Just det, fundera på det.

↗ till inlägget

Hur går man plus på det?

Det är ju det OP skall tänka på!

17 Jul 2013

Kör en lek försten till 21 man kan bara vara 2 personer Den går till såhär

Du får antingen säga 1 eller 2 sen ska din mot part alltså din morsa pappa whatever säga 3 eller 4 och så fortsätter man så. råker din motparter säga tillexempel 13 när ni kommit upp till det talet så har du förlorat för att då måste du säga antingen 15 eller 16 och då kan din partner i sin tur säga 18 du får då säga 20 och din partner kan vinna och säga 21.

Senast ändrad:

Man kan sitta och onanera. 

19 Jul 2013

Förmodligen är du framme för längesedan.. men du kan ju alltid sitta på detta forumet!

Proccito gillar det här
↗ till inlägget

Kör en lek försten till 21 man kan bara vara 2 personer Den går till såhär

Du får antingen säga 1 eller 2 sen ska din mot part alltså din morsa pappa whatever säga 3 eller 4 och så fortsätter man så. råker din motparter säga tillexempel 13 när ni kommit upp till det talet så har du förlorat för att då måste du säga antingen 15 eller 16 och då kan din partner i sin tur säga 18 du får då säga 20 och din partner kan vinna och säga 21.

Jag ska se om jag kan göra en bättre förklaring på det:

Låt oss säga att jag spelar med min mobiltelefon (så forever alone är jag)

Det går ut på att jag säger ett tal, antingen 1 eller 2. Min mobil får säga vilket tal den vill, men det måste vara en ökning på antingen 1 eller 2. Så om jag säger 1, får min mobil inte säga tex 4, för den är en ökning på 3.

Så leken håller på: "Jag säger 1, mobilen säger 3, jag säger 5, mobilen säger 7, jag säger 9, mobilen säger 11, jag säger 13, mobilen säger 14, jag säger 15, mobilen säger 17, jag säger 18, mobilen säger 20, och jag säger 21, vilket gör att jag vinner."

Är det så du menar?

Knark

onani är kul, om du har ett syskon kan ni ju ut föra det på varann :) :cool:

Senast ändrad:

Epixa gillar det här
↗ till inlägget

Jag ska se om jag kan göra en bättre förklaring på det:

Låt oss säga att jag spelar med min mobiltelefon (så forever alone är jag)

Det går ut på att jag säger ett tal, antingen 1 eller 2. Min mobil får säga vilket tal den vill, men det måste vara en ökning på antingen 1 eller 2. Så om jag säger 1, får min mobil inte säga tex 4, för den är en ökning på 3.

Så leken håller på: "Jag säger 1, mobilen säger 3, jag säger 5, mobilen säger 7, jag säger 9, mobilen säger 11, jag säger 13, mobilen säger 14, jag säger 15, mobilen säger 17, jag säger 18, mobilen säger 20, och jag säger 21, vilket gör att jag vinner."

Är det så du menar?

Precis tack för rättningen Jävligt kul tidsfördriv för man åker lätt dit 

Senast ändrad:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in