Hoppa till innehåll

Nya Kategorier Till Frågesporterna?


admin
 Dela

Rekommendera inlägg

Posta förslag på nya kategorier i denna tråden. Igår gjordes lite buggfixar av frågesporterna återigen och nu höjer vi farten på att än en gång få igång aktiviteten på dessa.

 

Frågesporterna även uppbyggda på så vis att man själv skall kunna skapa frågesporter för sig själv, t.ex. för glosor. När man har skapat en frågesport så kan man därefter spela den själv hur många gånger man vill för att lära sig "svaren". Givetvis hamnar man dock inte på topplistan.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Posta förslag på nya kategorier i denna tråden. Igår gjordes lite buggfixar av frågesporterna återigen och nu höjer vi farten på att än en gång få igång aktiviteten på dessa.

 

Frågesporterna även uppbyggda på så vis att man själv skall kunna skapa frågesporter för sig själv, t.ex. för glosor. När man har skapat en frågesport så kan man därefter spela den själv hur många gånger man vill för att lära sig "svaren". Givetvis hamnar man dock inte på topplistan.

Glos-övningen blev mycket roligare!

Tack Adde! :D

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Strålande förslag, dock är det egentligen inga kategorier som jag tänkte. Men helt klart något som borde läggas till så snart tid ges. Lagt till en frågesport om Svenska mobiloperatörer med ifall någon är sugen att testa sina kunskaper =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag ska kolla över vilka kategorier det finns senare, har också upplevt att de flesta saknar kategori och hamnar i "övrigt". Känner du att det bör finnas något tak för hur många kategorier det ska finnas så jag vet hur "breda" du tänker dig att de ska vara? Vet t.ex. att det finns massor av quiz om t.ex. Game of thrones, pokemon och så vidare men dessa är ju rätt specifika kategorier om man jämför med Spel och TV t.ex. Åh andra sidan kan det ju vara bra att ha specifika kategorier för att folk lättare ska hitta det som just de är intresserade av. Så det handlar om hur många kategorier du tycker är "för mycket".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ingen gräns på antalet kategorier, men vore ju bra att hålla nere på det då det blir jobbigt om de är för många kategorier att välja mellan. Såg även att kategorierna just nu inte sorteras i bokstavsordning så skall försöka ta tag i det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du har en hel del som har med platser att göra:

 

Göteborg

Malmö

Stockholm

I Sverige

I Norden

I Europa

Geografi

 

Vore det inte bättre att ha t.ex.

* Städer

* Länder

* Geografi

 

"Datorer" borde kanske bytas namn på till elektronik eller liknande. Samhället ser sjukt annorlunda ut och "dator" är rätt inskränkt nu när man kan surfa med sitt kylskåp. Men jag vet inte om man ska slå ihop det med "teknik", för teknik är så mycket mer än bara elektroniska saker.

 

Filmer och TV-serier borde absolut slås ihop till något gemensamt, kan inte komma på något bra övergripande namn dock. Kläder borde gå in under Mode och Kultur borde gå in under Samhälle.

 

Jag kan vara partisk men jag tror att det hade varit bra att ha en "matematik" kategori. Det finns visserligen bara 17 quiz på det men det är en sån sak som är "lätt" att göra quiz på och min erfarenhet av olika mattetrådar i forumet visar att det brukar ses som kul hjärngympa.

Redigerat av Dave37
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det optimala är att använda breda kategorier samtidigt som delar upp större kategorier (sådanna med många frågesporter) i mindre, därav t.ex. Film & TV-serier.  Men tar gärna mer synpunkter och börjar förändra lite om ca en vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...