Hoppa till innehåll

Kan Inte Komma In På "dator" Mappen


fubbis
 Dela

Rekommendera inlägg

Så här ser det ut när jag öppnar "dator mappen" inget visas och allt bara laddar. Mapparna till vänster har ett förstoringsglas framför sig och visar inga underliggande mappar. Jag kan komma in på alla andra mappar/diskar genom att skriva in de manuellt i explorer fönstret eller genom att navigera mig till dem via en annan mapp. Har nyss återinstallerat windows så jag trodde problemet skulle försvinna men nejdå.

 

Någon hjälp?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Start > "device manager" > ser du diskarna där under "storage" (eller liknande) ?

 

ifall du gör det: 

 

start > högerklicka på "computer" > manage > disk managment > ser du diskarna där så ska du ge dem ett namn ( dvs C, D ...osv) 

 

Kommer inte ihåg till 100% hur man skulle göra för att namnge dem, men det är bara att testa sig fram :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Start > "device manager" > ser du diskarna där under "storage" (eller liknande) ?

 

ifall du gör det: 

 

start > högerklicka på "computer" > manage > disk managment > ser du diskarna där så ska du ge dem ett namn ( dvs C, D ...osv) 

 

Kommer inte ihåg till 100% hur man skulle göra för att namnge dem, men det är bara att testa sig fram

Jo jag kan se diskarna där men problemet är att jag vill gärna kunna komma in på dem från "dator" vägen enkelt.

Samma sak händer med min user mapp ibland och jag kan inte heller komma in på kontroll panelen, eller jag kan men den är tom och visar inga ikoner.

Diskarna är tillagda i systemet och jag kan använda dem men jag vill gärna inte att explorer ska vara jobbigt att använda.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sken är den att när jag startar datorn så är allt helt normalt och jag kan öppna mapparna och allt men efter ett tag så kan jag inte.

win+E gjorde samma sak. Det slutade funka efter jag höll på med en hårddisk som inte går att formatera som bara har en fil som är 43mb fast disken säger att den väger 63gig. Den går inte att ta bort och disken går inte att formatera. Hur ska jag ta mig till för att ta bort det som är på disken?

Det är "Disk 0" som varken går att ta bort eller formatera via disk hanteraren.

 

EDIT: det där med att disken var så stor var pga dolda filer som jag flyttar för tillfället.

Redigerat av fubbis
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Installera Linux och ta bort eller formatera från det hållet.

Har gjort det, disken är ren men problemet uppstår fortfarande

 

EDIT: det verkar ha löst sig någorlunda nu, verkar bara hända när jag flyttar stor mängd data och får ikoner att inte visas heller. Har inte hänt på ett bra tag nu iaf

Redigerat av fubbis
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...