Hoppa till innehåll

Gymnasieval


datorn12
 Dela

Rekommendera inlägg

Tjena alla läsare!

Det är så att jag snart ska välja gymnasieval. Jag vill helst välja fordon (bilar osv) eller IT (programering i spel och olika saker).

Men mitt problem är att jag inte vet hur mycket poäng jag behöver för att kunna komma in i någon utan domma! Är det någon som vet vad man ska ha som poäng på dessa två för att kunna komma in? tack i förhand!

 

\\Mvh - Alex//

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej Alex!

Det beror helt på vilken skola du söker på, hur många som söker, och vad dom har för poäng.
Många gymnasieskolor rekommenderar att man har ett visst antal poäng för att vara beredd på att man kanske inte kommer in.
Jag sökte Rymdvetenskap i Rymdgymnasiet när jag valde, jag går i trean nu, och jag ringde och frågade vad som krävdes. Dom svarade med att jag fick räkna med 250 poäng, men det var ändå folk i min klass som hade under 200 poäng.
En som nu går i tvåan hade under 100 poäng.

Jag rekommenderar att du helt enkelt ringer till skolan som du vill söka till, som du anser verkar bra, och frågar dom. Det är trotts allt dom som vet bäst om vad för poäng som krävs.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...