Jag tror att man fick både 300 och 500 rupees-plånboken i Skulltulahuset i Kakariko village. När man samlat ihop tillräckligt många guld-skulltulas.
Flera Frågor Om Zelda Oot
Jag har för mig att det bara finns 200 och 500 säcken. Men jag kan
ju ha fel.
Du har rätt!Jag har för mig att det bara finns 200 och 500 säcken. Men jag kan
ju ha fel.
Ok, hur många?Jag tror att man fick både 300 och 500 rupees-plånboken i Skulltulahuset i Kakariko village. När man samlat ihop tillräckligt många guld-skulltulas.
(Béhöver Bkue Fire dör att tina upp Zora King!)
Om du vill få blue fire måste du antingen få 30 golden skultulas eller få blue fire i ice cavern. :)(Bumble @ 30/05-2004 11:10:18)Jag tror att man fick både 300 och 500 rupees-plånboken i Skulltulahuset i Kakariko village. När man samlat ihop tillräckligt många guld-skulltulas.
Ok, hur många?
(Béhöver Bkue Fire dör att tina upp Zora King!)
Nej, hoppsan...det är ju 200 jag menar i så fall. Två plånböcker får man av Skulltula-bröderna och efter 200 så blir det 500 direkt.Jag har för mig att det bara finns 200 och 500 säcken. Men jag kan
ju ha fel.
Men jag behöver en Blue Fire nu, och jag har bara kommit till Forest Temple...
En till sak, hur får man andra poes än Normal Poes, och vad gör antalet "poäng" man har på sitt poe-kort...?
Du kan ta dig in i Ice Cavern och hämta Blue Fire även fast du inte klarat forest temple än. Hoppa på isflaken i Zoras Fountain så tar du dig över till andra sidan där grottan finns. Där hittar du även Iron Boots.
Big Poes finns lite varstans på Hyrule field och man fångar dem lättast från Epona. Det finns en beskrivning av var du hittar alla Big Poes under en tråd som heter Big Poes, sök på det så hittar du nog. Om man får 1000 poäng på kortet så får man en flaska.
Ok, är i Ice Cavern nu... Var här inne ska man vara, kan också säga att jag inte har pilbågen....
Jag tror inte man behöver pilbågen till Ice Cavern.Ok, är i Ice Cavern nu... Var här inne ska man vara, kan också säga att jag inte har pilbågen....
Har blue fire nu, och jag har släppt ut kungen...
Men min Blkue tunic funkar inte som den ska, jag har bara 5 sekunder på mig fortfarande, och måste hämta ny luft! Varför?
Försök att fiska fram en 20 pound stor fisk då får du en bättre silverscale.Kasnke det funkar
Dom som har gjort Zelda: Oot, har gjort det så dumt att du bara kan andas i vattnet med blue tunic, om du har Iron boots på dig...Har blue fire nu, och jag har släppt ut kungen...
Men min Blkue tunic funkar inte som den ska, jag har bara 5 sekunder på mig fortfarande, och måste hämta ny luft! Varför?
Ps. När man fiskar upp en stor fisk, så får man Goldscale. Detta vart riktat till
Fierce Ds.
Om du har fått Blue Tunic men ändå inte kan andas under vattnet så kan det väl helt enkelt vara så att du inte har tagit på dig den?
SAMANFATTNING:Du måste ha på dig Iron Boots för att andas i vattnet.Har blue fire nu, och jag har släppt ut kungen...
Hmm, var i Ice Cavern ska man vara för att hitta Iron Boots?
Magdis, jo, det hadde jag...
Du skall klara Ice Cavern för att få Bootsen...
Aha, du hade inte Iron boots än..då fattar jag. Ja, då blir det ju som att man dyker på vanligt sätt och måste upp igen efter en stund.
Om du går igenom hela Ice Cavern så kommer du till slut till ett rum med en varg och när du dödat den får du Iron boots. Jag kommer inte ihåg hur man går för att komma till det rummet. Det finns rum som man måste smälta en rödaktig barriär med Blue fire för att komma in i, har du inte prövat det än så är det så du ska göra. Ice Cavern är inte särskilt svår så du kommer säkert att ha klarat den vid det laget du läser det här.
Jag är i rummet med en Gold Skulltula och 3 Ice Fladdermöss eller vad det är... Det finns en Blu Fire och en massa upphöjningar med gråa mynt...
Jag kommer inte upp till blue fire, och jag når inte alla rupees, vad ska jag göra här?
Edit: KLarade det, man skmulle putta runt ett stort block!
Är det där det finns isblock som man kan skjuta framför sig och klättra upp på? du ska skjuta isblocket så att du kan ta alla de vita pengarna så att en dörr öppnas. på ett ställe behöver du först smälta röd is med blue fire för att hitta den vita pengen. Det är lite trixigt men det är bara att prova att knuffa isblocket tills du hittat rätt. Ett tips är att döda alla fiender först så att man får vara ifred. Knuffar man ner isblocket i ett stup så växer det upp ett nytt på samma ställe som det var från början så det är ingen katastrof. Jag fick försöka ganska länge innan jag lyckades första gången.