💬
Logga in
Fuska.se

Varför just Skjutspel??

98 svar · startad

Nivå 1 · Novis

asså jag minnsi nte var det var.(det är sant) en kille spelade diablo typ dygnet runt en dag åkte hans föräldrar hemifrån och då kom hans mormor som barnvakt, hon sa att han inte fick spela mer och då tog han en yxa och mörda henne!!!!!! :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

han hade ju redan problem i huvudet men ändå :shock: :shock:

Nivå 3 · Lärling
man blir hjärn tvättad av gta 3 därför gillar jag mer 2:An! men det är ju skit hämskt!........man blir kriks beroende som det kallas då gillar man krig och då till slut så börgar man göra saker som te.x från sjuta till slå ner folk sen äfter några år så kanske de startar ett nytt krig!..........SLUTA MED KRIGAR SPEL!.............eller gör om older års gränser för spel som te.x 15 till 19 år!...........vi vill ju inte ha krig!........PROTEST MOT KRIGAR SPEL!

någon holler med om att det är SKIT med krigar spel som te.x Diablo 11 red allert 2 och mer spel?

red allert 2 e inte så tråkigt går ju att spela

jag gillar mer strategi spel.

Nivå 2 · Novis

det är roligast ibland

5 Jan 2004
Nivå 1 · Novis
j*vlaR

vad sa du?!

13 Jan 2004

jag kör mycke skjutspel, gta 3 gta vc.. men ibland känner ja: även fast dom e bara "dataspelmänniskor" så är dom liksom människor! men när ja kör GTA 3/VC så går ja inte bara omkring me en M4A1 och skjuter ihjäl människorna, jag brukar hellre stunta me motorcyklar eller nåt, fast ibland e de inte så kul att bara öppna bildörrn, slänga ut föraren och bara åka iväg, eller som me motorcyklarna så slår man av föraren och åker, men GTA 3/VC har en viss charm

Nivå 1 · Novis
Jag fattar inte att man kan spela sånt!!!!!!!!!! tänk om det händer på riktigt

Jag har aldrigt i hela mitt liv spela nån skut spel men jag har provat gta 3 en gång och jag skulle vilja prova counter strike men visa spel är roliga men jag provar nån spel ibland annars brukar jag spela

Sims

Sim city

Harry potter

Tomb raider 3: Vet inte deräkt om det är skut spel men jag brukar bara vara i laras hem

Jag brukar vara ine på internet och vara på den bästa sidan av dom alla

FUSKA.SE FORUMET Det är bäst för der är alla snälla

Anars brukar jag spela gamecube

Super smash bros melee

Super mario sunr shine

Mario kart double dash

Star fox aventsture

Annars brukar jag HHAATTAA SKUT SPEL MEN EN DEL KAN VARA ROLIGA

Nivå 4 · Lärling

Skjutspel är ju lugnt roligast

j*vlaR

vad sa du?!

och du han sa j*vlaR om du inte kan läsa

Nivå 5 · Fuskare

Det är ju därför jag tycker GameCube är den bästa konsollen! Där är det mer barn spel som till exempel Mario, Zelda Ja och många mer, Det är så jobbigt att säga alla men PS2 och X-Box är helt galna i att göra skjut spel, Sånt är ju inte bra! Jag har sett på dokumäntärer om barn som blivit beroende av skjut spel och doms ögon är jätte konstiga när man såg dom så det är därför jag inte gillar skjut spels görarna PS2 och X-Box! :(

Nivå 5 · Fuskare

Ser du vad du skriver, pöjk?

"Doms ögon är jättekonstiga"... Deras.

Har du spelat för mycket Gamecube spel?

Nivå 2 · Novis
Jag kan spela som men det är inte så kul (bara några är kul). Men jag fattar inte varför kanske att folk vill prova utan att skada någon fast skadar min inte sig skälv?

Jag har läst att 2 12åriga pojkar sköt 2personer och dom säger att dom fick inspiration av GTA 3.

det var så att 2 15åriga pojkar tog ett hagel gevär och sköt ihjäl 1lärare och rektorn

14 Jan 2004
Nivå 1 · Novis
Jag kan spela som men det är inte så kul (bara några är kul). Men jag fattar inte varför kanske att folk vill prova utan att skada någon fast skadar min inte sig skälv?

Jag har läst att 2 12åriga pojkar sköt 2personer och dom säger att dom fick inspiration av GTA 3.

det var så att 2 15åriga pojkar tog ett hagel gevär och sköt ihjäl 1lärare och rektorn

Omen, Det beror ju för tusan inte på GTA spelen. Om man tar en bössa

går och skjuter en snubbe är man ju allmänt störd i huvudet.

Jag har klarat mig utan att röra ett vapen :roll:

Det är bara skjuka Jenkare som gör sådant klart slut.

Nivå 6 · Fuskare

Min lilla åsikt:

min brorsa var en gång en snäll, trevlig liten fredlig kille.

Sedan köpte pappsen ett sånt där skjutspel.

Det slutade med att brorsan har hela rummet fullt med krigsleksaker, och inte nog med det, han springer runt med låtsasgevär han gjort av en gammal bräda och kastar "granater" på låtsasmänniskor.

Han ser krig som en lek, något roligt som finns när han vill det.

Varför blev han sådan?

Jo, tack vare ett litet trevligt spel där man springer runt och skjuter tyskar.

Hurra.

Låt mig säga som så, att man tappar respekten för krig via sådana spel.

Men det är min åsikt.

Men låt mig ställa en liten fråga:

"Pelle, 10 år, har aldrig spelat krigsspel eller lekt krig.

Kalle, 10 år, har spelat krigsspel i något år och har rummet fullt med krigsleksaker.

Det blir krig i grannlandet.

Vem av Pelle och Kalle tar det på fullt allvar?

Nivå 5 · Fuskare
Ser du vad du skriver, pöjk?

"Doms ögon är jättekonstiga"... Deras.

Har du spelat för mycket Gamecube spel?

Jag har inte ens ett GameCube men jag har spelat spel av dom men dom tillverkar i alla fall mindre blod spel än X-Box och PS2! :?

Nivå 1 · Novis

Du wump jag var också så när jag var liten. Men det växer bort det kan jag lova. Man tycker det är spännande ett tag. Sen inser man bara hur tråkigt det är att "Leka" krig? Men om han börjar kasta saker på riktiga människor då tar ni bara bort (spelen sakerna) från han.

Min lilla åsikt:

min brorsa var en gång en snäll, trevlig liten fredlig kille.

Sedan köpte pappsen ett sånt där skjutspel.

Det slutade med att brorsan har hela rummet fullt med krigsleksaker, och inte nog med det, han springer runt med låtsasgevär han gjort av en gammal bräda och kastar "granater" på låtsasmänniskor.

Han ser krig som en lek, något roligt som finns när han vill det.

Varför blev han sådan?

Jo, tack vare ett litet trevligt spel där man springer runt och skjuter tyskar.

Hurra.

Låt mig säga som så, att man tappar respekten för krig via sådana spel.

Men det är min åsikt.

Men låt mig ställa en liten fråga:

"Pelle, 10 år, har aldrig spelat krigsspel eller lekt krig.

Kalle, 10 år, har spelat krigsspel i något år och har rummet fullt med krigsleksaker.

Det blir krig i grannlandet.

Vem av Pelle och Kalle tar det på fullt allvar?

Pelle kanske :lol:(skojja bara Kalle gör det)

Nu har jag spelat GTA så nu tar jag min kniv och går ut,men ärligt jag spelar GTA men jag skulle inte klarav av att gå ut och slå någon det är något jag alldrig gjort och inte kommer att göra

Jag hade ochså hela rummet med krigs leksaker när jag va liten men jag hade inte spelat ett enda litet kriga spel För jag fick inte

Nivå 1 · Novis

Ärligt man måste ha vård om man får för sig att göra det.

Och om du hade spelat gta tror nog jag att du skulle tagit ett vapen istället för kniv. Kniva om du hade spelat hitman :mrgreen:

Nu ska inte barnen bli rädda och tro att man blir ett psycho bara för att man spelat action spel. för så är det inte.

Nivå 5 · Fuskare

Om man vet om att man är lättpåverkad ska man absolut INTE spela något sorts påverkande spel.

Nivå 5 · Fuskare

Som DeeDee sa växer man ju självklart i från det för jag tror inte man är vuxen och leker med krigs gubbar! Då är det ganska konstigt!

Nivå 5 · Fuskare

Det handlar inte om att leka med "krigsgubbar".

Det handlar om att bli psykiskt sjuk och ta en kniv eller ett annat vapen och döda de personer man ser.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in