💬
Logga in
Fuska.se

Tankar Om:

22 svar · startad

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #1

Tjabba!!

har några funderingar om Majoras mask.

1.Månen närmar sej marken hela tiden men varför blir det inga översvämningar?

2.Varför är inte Termina ritad som en ö på världskartan,om min tittar in mot land från pinnacle rock ser man att Termina är en ö.

3.Link lämnar Termina innan Carneval of Time börjar,men hur f*n kan han stå och lira gitarr på scen under Carneval of Time sen?

4.Sist man inte minst.HUR F*N FUNKAR DE ME EN GIGANTISK ÄNG INNE I MÅNEN???!!!

Hur du också hittat något sjukt?

Skriv de här.

2 Jul 2004
Nivå 2 · Novis

Ja,det är något att fundera på.Månens dragningskraft ska ju göra översvämmningar om den är så nära marken.Och så brukar inte månen ha ett ansikte heller.

Att det går att använda magi m.m.

Haha

De som du säger Zoro är lika konstigt som att det finns magi i spelet.

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #4

men magi är ju inte så konstit.de hör ju till zelda-spelen

Nivå 1 · Novis

tv-spel är tv-spel har du ingen fantasi

4 Jul 2004
Nivå 3 · Lärling

svar på frågerna

1 skullkid använder masken för att forma ansiktet och dra den nämre så han kanske stoppar översväämninarna också

2 han går genom en tp så han kan lika gjärna varit på en annan planet eller så hade de inte upptäckt den på världskartan ^

3 ummm ... för då hade inte piraterna snot äggen och han hade inte dött då lol

4 han är i månens drömvärld ^^

Nivå 2 · Novis

äsch det blev fel så jag har ändrat detta inlägg

Senast ändrad:

Nivå 2 · Novis

Finns väl iget att fly med,dom vet ju inte ens att månen ska trilla ner.

Nivå 2 · Novis

nähä glömde visst det

Nivå 3 · Lärling

eller tror de bara att den ska mosa staden och stå still där

Nivå 1 · Novis

jag tror nog att dom veta att månen ska falla ner för den kommer närmare och närmare

5 Jul 2004
Nivå 2 · Novis

jag tror nog att dom veta att månen ska falla ner för den kommer närmare och närmare

iofs gör den det men e Termina så stort så att månen BARA utplånar Termina?
Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #13

från pinnacle rock night of the final day e ju f*n månen asstor.mer än hälvften av landet ligger ju under.

Nivå 3 · Lärling

1 de har inga båtar

2 de vet inte om tp som kommer ifrån

3 alltså kan de inte komma ifrån termina och flyr bort från den så långt de kan B)

11 Jul 2004
Nivå 2 · Novis

Asså.. Ni tycker det är konstigt att månen dras mot jorden och att jorden inte översvämmas. Men har ni inte tänkt på dom 4 st gigantiska köttbullarna som lyfter upp månen sen då, dom är inte konstiga? Eller att få träffa en goron? Eller varför inte förvandla sig själv till ett litet dek-träd som kan spotta nötter lika stora som kokosnötter och bär en grön mössa? Det är inte konstigt?

Nivå 7 · Fuskare

Tjabba!!

har några funderingar om Majoras mask.

1.Månen närmar sej marken hela tiden men varför blir det inga översvämningar?

2.Varför är inte Termina ritad som en ö på världskartan,om min tittar in mot land från pinnacle rock ser man att Termina är en ö.

3.Link lämnar Termina innan Carneval of Time börjar,men hur f*n kan han stå och lira gitarr på scen under Carneval of Time sen?

4.Sist man inte minst.HUR F*N FUNKAR DE ME EN GIGANTISK ÄNG INNE I MÅNEN???!!!

Hur du också hittat något sjukt?

Skriv de här.

du har rätt... det har jag aldrig tänkt på...

särskilt 1an och 4an...

Nivå 3 · Lärling

Asså.. Ni tycker det är konstigt att månen dras mot jorden och att jorden inte översvämmas. Men har ni inte tänkt på dom 4 st gigantiska köttbullarna som lyfter upp månen sen då, dom är inte konstiga? Eller att få träffa en goron? Eller varför inte förvandla sig själv till ett litet dek-träd som kan spotta nötter lika stora som kokosnötter och bär en grön mössa? Det är inte konstigt?

Jag håller med dig, det finns ju nästan ingenting i spelet som är autentiskt på något vis. Speciellt inte att kunna spela på en flöjt för att gå tillbaka i tiden.
12 Jul 2004
Nivå 4 · Lärling
(Magdis @ 12/07-2004 00:25:27)

Jag håller med dig, det finns ju nästan ingenting i spelet som är autentiskt på något vis. Speciellt inte att kunna spela på en flöjt för att gå tillbaka i tiden.

Håller också med. Sagor är sagor. Hur skulle det se ut om alla tv-spel var totalt realistiska? Det skulle inte bli mycket till verklighetsflykt.

Däremot, om man försöker lägga ihop alla zeldaspelen i nån sorts episk ordning, stöter man på en hel massa inkonsekvens. Om ni vill diskutera storyline, gör det med experten Davogones på http://www.zeldalegends.net/village/mailbag/ .

13 Jul 2004
Nivå 9 · Veteranfuskare

tv-spel är väl nåt som man spelar för att just komma ifrån verkligheten? eller?

14 Jul 2004
Nivå 4 · Lärling

tv-spel är väl nåt som man spelar för att just komma ifrån verkligheten? eller?

Ja, det var ju det jag sa!

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in