💬
Logga in
Fuska.se

Emulator

38 svar · startad

man får visst ha emelatorer och spel om man har spelen själva i alla fall vad jag har hört

Vad ska man ha en emulator till då? :huh:

Om man inte blir upptäck är det mycket biligare

10 Jul 2004

Kan även vara bra om man vill ha ett spel, men är osäker på om det är roligt eller inte då kan man ju ladda ner och testa dom, jag laddade ner och spelade lite på golden sun samt pokemon silver innan jag köpte dom, men bara för att testa om dom var roliga eller inte

Och JA, jag tog bort dom efter att jag testat spelen.

Senast ändrad:

Om du har kvar dom kan jag ringa polisen

Så även om jag skulle ha en emulator, 10 spel. Så skulel jag inte vara olaglig om jag inte hade bytt över dom till vänner via msn? Men om jag får en är jag inte olaglig?

Tack suna föresten, detta ska jag ta vara på vad du QUOTE:ade in.

okej, emulatorer andvänds inte bara till att kopiera spel till datorn, det kan också andvändas till att fejka att man har exempel dos, att inehava en emulator tror jag inte är olagligt det finns inget som säger att du inte får ha det, men att ha kopieringskyddade spel, nintendo playstation m.m. är där imot olagligt. men är spelen inte kopierings skyddade så är det frittfram att andvända dom

11 Jul 2004

Det är inte förbjudet att inneha en piratkopia av ett datorprogram eller film

Vad snackar du om? Jag skämtade bara

Kan vara svårt att veta om du har det eller inte. Jag bryr mej inte om ni är olagliga eller inte sålänge det inte drabbar mej, *geez*

12 Jul 2004

Vad är en emulator?????????

En emulator är ett program som härmar något t ex mac på pc, snes på pc.

Emulatorer är inte olagliga. Det är programen man kör i dem som piratkopieras som är olagliga.

13 Jul 2004

oj det har jag :o :( vad betyder det!!!!!!!!!

21 Jul 2004

Jag har emulatorer, och jag har Roms. Men det är samma som att bränna, man kan inte stoppa det...

Ska jag ta bort min/a emultor/er??

Tycker jag absolut inte... Det är som att säga: ska jag ta bort min cd brännare?

Det kanske är olaglit men det finns många saker som är som det här. tex. Kazaa, musik får man inte ladda ner, då kan artisterna/butikerna läggas ner för artisten får inga pengar för alla laddar ner musik och köper inte..Det är små små olagliga saker som ingen kan få fast en för...

Jag har haft en emulator med 7500 spel (olika språk) men tog bort efter en dag och emulatorer är lagliga men endast för 24 timmar sen måste du ta bort annars kan du bli stämt på 30 tusen eller 2 års burk eller kåk så ta bort den efter 24 timm

Emulator är inte olaglit men om man har Roms till det så är det de. Men många använder det till att fixa till spel på skiva och säljer det. Det är det som är olagligt. Men som sagt.. Använder själv Emulation men använder det inte för att få pengar.

22 Jul 2004

Har haft mina Roms i typ några år. :P

6 Aug 2004

DET FINNS INGEN REGEL OM 24 TIMMAR!

Enda lagliga sättet att spela ett upphovsrättskydat spel på datorn är att man själv dumpar spelet från kasseten till datorn. Dvs om licensen inte förbjuder det, då måste man skaffa(köpa) en licens för datorn.

Senast ändrad:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in