💬
Logga in
Fuska.se

Zelda A Link To The Past

18 svar · startad

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #1

I ett av rummen så är det(till höger) en eldorm,en manet,en staty och en kruka.

Hur ska man göra för att få upp den låsta dörren brevid trappan?Jag har prövat i ett halvår.

Senast ändrad:

21 Aug 2004
Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #2

Ingen i Sverige som har kört Swamp Palace i Zelda?Det borde någon veta...

Nivå 0 · Nykomling

jag har varvat det flera tusen gånger men jag tror du ska ha en nyckel från ett annat rum för det

Nivå 0 · Nykomling

om det är en låst dörr, så att man ser ett nyckelhål, så ska du ju ha en nyckel

men annars kan det vara att du måste göra något särskilt, som att döda alla fiender, hitta en knapp eller så. Vissa dörrar är inte till för att öppnas än, du kanske måste fixa nåt annat först.

Om du beskriver lite till kan jag kanske hjälpa dig.

Förresten, tänk på de där spakarna som finns lite här och var. De släpper ju fram vattnet, det kan vara en lösning ibland.

Ps. lyft krukorna på marken vid de där ställena där man kan fylla på med vatten genom att dra i rätt spak - i en kruka finns en nyckel.

Nivå 0 · Nykomling

hur kommer man in i darktemplet?det första allså

Nivå 0 · Nykomling

hur kommer man in i första templet när man e kanin vid inngången är det två statyer den högra statyn är inte likadan som den andra så jag tror man ska gö nått me den men man kan inte använda nåt snälla hjälp mig

22 Aug 2004
Nivå 0 · Nykomling

Svarade i er andra tråd.

Kopierar väl texten då:

Så ni har klarat Hera´s Tower i Light World och sen hamnat i Dark World efter att ha besegrat Agahnim? Och kan inte göra nåt för att ni är kaniner?

Då har ni inte tagit skatten i Hera´s Tower, asså tornet uppe på berget i Light World.

Använd spegeln om ni är i Dark World, så ni kommer tebaks till Light World.

Ta er till Hera´s Tower (tornet på berget) och gå in. På den näst sista våningen, alltså våningen innan bossen, så finns det en massa hål i golvet.

Jag minns inte vilket, men ett av hålen leder till den stora skattkistan på våningen under. Där finns Moon Pearl som gör att ni slipper bli kaniner.

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #8

Bry er lite mer om min quest tack!Dörren är inte låst på det sättet!Det är en liten eldorm som ringla ry(u)nt,ry(u)nt,ry(u)nt i rummet.Dom går lissom inte att slå ihjäl

pang poff.Vill gärna ha ett bättre svar.

Nivå 0 · Nykomling

sorry, men det är svårt att svara på.

eldormarna går inte att slå ihjäl, bara försöka undvika dem.

24 Aug 2004
Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #10

Men hur kan det komma sig att vissa personer har klarat ut spelet?Eftersom dom kan komma förbi så kan väl dom svara.

25 Aug 2004
Nivå 0 · Nykomling

ibland kan man inte placera problemet.

Du får beskriva lite mer, vilken våning, hur ser rummet ut osv.

Nivå 0 · Nykomling

Ingen aning :(

26 Aug 2004

Om dörren har tänder så måste du göra något, t ex tända facklor, gå på en golvknapp, döda alla fiender eller knuffa ett block. Alla dörrar går inte åt båda hållen.

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #14

I rummet ovanför den Gigantiska kistan så är det(till höger) en eldorm,en manet,en staty och en kruka.Till vänster så finns det en manet,två krukor(varav under den ena en knapp finns) och en staty som man ska putta till knappen.Rummet efter den vänstra sidan ska jag inte prata om för den leder till en åtevändsgräns.I högerrummet så finns det även en stängd dörr med taggar och en trappa som leder ner.Fast den leder också till en återvädsgräns.Bättre förklaring?

31 Aug 2004
Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #15

Det är visst inga som har kört Zelda dom senaste tre åren förutom jag själv verkar det som.Jag är desperat här.

Nivå 0 · Nykomling

sorry, glömde bort dig. Förlåt.

Men du, dubbelposta inte.

*drar fram den gamla slitna guiden till Zelda*

Okej, nu ska vi se.

okej, låt oss börja i rummet ovanför det stora rummet med den stora kistan.

Jag minns inte i vilken ordning man ska göra allt, men jag kan lösa problemet med återvändsgränderna åt dig.

Det finns tre dörrar, japp. En till vänster i dörren och två till höger, varav den ena är stängd.

Gå till de där två till höger. Gå genom dörren med trappan så säger du att du hamnat i en återvändsgränd, va? Det stämmer inte.

Om jag minns rätt, så finns där en dörr, men den är täckt med vatten, eller hur?

Då får vi ta bort vattnet.

Tillbaka till de där tre dörrarna.

Använd statyn för att ta dig in genom dörren till vänster.

Det här rummet är ingen återvändsgränd. Titta på den högra väggen så finns där en dörr. Den leder vidare till en kort korridor och en trappa ner.

Ps. om dörren är stängd, så ska du dra i tungan på den stora statyn i mitten av rummet. Det finns nån grotta i spelet där man ska göra så, men jag minns inte vilken grotta det var.

Gå nerför trappan så hittar du ett litet rum med en vattenfylld avdelning och en spak. Knuffa på spaken så flyter vattnet undan. Nu tror jag du kan klara dig sjänv.

2 Sep 2004
Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #17

Dubbelpostar p.g.a att göra så att tråden kommer lite längre fram i forumet bara.

Jag ska kolla om det går,och ja,gången är tilltäppt med vatten.

post-6-1094136579_thumb.gif

Nivå 0 · Nykomling

Du ska aldrig dubbelposta.

Och en sak till, en regel här är att inte använda bifoga-funktionen i onödigt syfte.

Visa inte bilder i forumet i onödan, alltså.

Men du får testa på zelda, det ska snart funka.

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #19

Hur drar man i statyns tunga?Trappan ner vars dörr leder någon annan stans är tilltäppt med vatten.Jag måste gå nu.Familjen vill ha datan.

Senast ändrad:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in