Hoppa till innehåll

Zelda A Link To The Past

minilena

Rekommendera inlägg

om det är en låst dörr, så att man ser ett nyckelhål, så ska du ju ha en nyckel

men annars kan det vara att du måste göra något särskilt, som att döda alla fiender, hitta en knapp eller så. Vissa dörrar är inte till för att öppnas än, du kanske måste fixa nåt annat först.

Om du beskriver lite till kan jag kanske hjälpa dig.

Förresten, tänk på de där spakarna som finns lite här och var. De släpper ju fram vattnet, det kan vara en lösning ibland.

Ps. lyft krukorna på marken vid de där ställena där man kan fylla på med vatten genom att dra i rätt spak - i en kruka finns en nyckel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hur kommer man in i första templet när man e kanin vid inngången är det två statyer den högra statyn är inte likadan som den andra så jag tror man ska gö nått me den men man kan inte använda nåt snälla hjälp mig

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Svarade i er andra tråd.

Kopierar väl texten då:

Så ni har klarat Hera´s Tower i Light World och sen hamnat i Dark World efter att ha besegrat Agahnim? Och kan inte göra nåt för att ni är kaniner?

Då har ni inte tagit skatten i Hera´s Tower, asså tornet uppe på berget i Light World.

Använd spegeln om ni är i Dark World, så ni kommer tebaks till Light World.

Ta er till Hera´s Tower (tornet på berget) och gå in. På den näst sista våningen, alltså våningen innan bossen, så finns det en massa hål i golvet.

Jag minns inte vilket, men ett av hålen leder till den stora skattkistan på våningen under. Där finns Moon Pearl som gör att ni slipper bli kaniner.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...