💬
Logga in
Fuska.se

Bigorons Svärd

31 svar · startad

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #1

Har ni tenkt på det här nån gång:

Bigoron är ju stor. Bigorons svärd är stort för link. Men för biggoron är det som en liten kniv.

Det har ni aldrig tenkt på va?

För Link heter det väl Biggoron Sword och för Biggoron så heter det väl Goron's Knife.

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #3

Hellt riktigt.

Nivå 0 · Nykomling

fel biggoronsword e som en tandpetare för biggoron och han jobbar väll för att göra svärd åt mindre varelser :student:

Nivå 6 · Fuskare

mmm förmodligen

Nivå 5 · Fuskare

Jag tänker inte på sånt..Men det va kul när man skulle ge sakerna till alla snubbarna på tid när man skulle lämna den där grodan till Professorn i Lake Hylia hade jag typ 2 sek. kvar när jag visa honom grodan Puh! :visslar:

6 Sep 2004
Nivå 4 · Lärling

För Link heter det väl Biggoron Sword och för Biggoron så heter det väl Goron's Knife.

Det finns inget som heter Goron's Knife i OoT. Men svärdet man köper av Biggoron inne i Goron City heter Giant's Knife vilket ju betyder jättens kniv.
13 Sep 2004

men hur får man biggoron`s svord????

14 Sep 2004
Nivå 4 · Lärling

men hur får man biggoron`s svord????

Det är en lång historia. Jag har redan svarat på det i en annan tråd. Börja med att gå till hönsflickan i Kakariko Village. Du får en tupp av henne. Gå in i värdshuset i Kakariko Village. Ta fram tuppen när du står framför Talon, så vaknar han. Ge tillbaka tuppen till hönsflickan...
15 Sep 2004
Nivå 9 · Veteranfuskare

Jag tänker inte på sånt..Men det va kul när man skulle ge sakerna till alla snubbarna på tid när man skulle lämna den där grodan till Professorn i Lake Hylia hade jag typ 2 sek. kvar när jag visa honom grodan Puh! :visslar:

varför inte bara warpa sig dit...då tar det bara 2 sek..=)

Men man får ju det av en jätte goron?? :huh:

Nivå 4 · Lärling
(0014 @ 15/09-2004 16:54:10)

Jag tänker inte på sånt..Men det va kul när man skulle ge sakerna till alla snubbarna på tid när man skulle lämna den där grodan till Professorn i Lake Hylia hade jag typ 2 sek. kvar när jag visa honom grodan Puh!  :visslar:

varför inte bara warpa sig dit...då tar det bara 2 sek..=)

Warpar man förstörs grodan!

Herr.Kaio, vad menar du? Ja, man får Biggoron's Sword av Biggoron, men det är ju en lång väg dit. Man måste byta tio olika föremål innan man kan få det. Visste du inte det?

Nivå 9 · Veteranfuskare

nej då...jag har gjort det varje gång.. =)

Nivå 4 · Lärling

I en guide jag har använt står det att grodan och ögondropparna förstörs om man warpar. Om man nu kan warpa, varför pratar alla andra om att man måste ha Epona? Jag har aldrig provat att warpa själv, men ändå...

Senast ändrad:

(Rumiko @ 15/09-2004 18:00:17)

I en guide jag har använt står det att grodan och ögondropparna förstörs om man warpar. Om man nu kan warpa, varför pratar alla andra om att man måste ha Epona? Jag har aldrig provat att warpa själv, men ändå...

När jag skulle warpa med svampen som man fick av skull kid eller nåt så var tiden slut när jag hade warpat.
Nivå 4 · Lärling
(Slither @ 15/09-2004 18:24:51)
(Rumiko @ 15/09-2004 18:00:17)

När jag skulle warpa med svampen som man fick av skull kid eller nåt så var tiden slut när jag hade warpat.

Ja, just det, så var det ja! Jag tror samma sak händer med grodan och ögondropparna och att 0014 minns fel.
Nivå 3 · Lärling

Hände med mig också... ganska sorgligt det där med han "luffaren". (du vet hon flickan med gult hår stod istället för luffaren)

Han lär nog bli en skull kid^^

Nivå 5 · Fuskare

Man MÅSTE typ ha Epona annars e det helt omöjligt att kunna lämna sakerna på tid! När jah skulle lämna Grodan till Professorn i Lake Hylia hade jag 2 sek. kvar när jag visa honom grodan..fett jobbigt..men kul :D

18 Sep 2004
Nivå 2 · Novis

ja hade en sek kvar :D
19 Sep 2004
Nivå 3 · Lärling

Jag har fastnat på Poachers Saw. Vem ska man ge den till ? Måsta man rädda alla Workers? Jag har räddat Tre och e på Water Temple om det är till nån hjälp =)

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in