hur får man tag på olika foton till sin profil?
Foto?
du kan söka på google om du hittar nån bild :cool:
Du måste köpa en grej i affären, så du kan ha bilder i pressen. 1000p kostar den tror jag.
Va menar ru med "foto i pressen" :huh:och att man kan hitta bilder på Google vat jag. men vad ska man göra efter det för att kunna ha bilden som avatar?
www.altavista.com/image
sen skriver du bara in ordet på en bild
TACKAR :cool:
vad menar dom med "ditt foto är inte giltigt vi tillåter inte dynamiska sidor i mvg taggar"(eller nåt sånt där)om man inte får använda kort från internet hur ska man då få tag på shyssta kort förutom att köpa :huh:
Bilderna på sökmotorer krymps dynamiskt av sökmotorn. Länka/ladda från sajten du stjäl av.
Han menar avatar. :zzz:Du måste köpa en grej i affären, så du kan ha bilder i pressen. 1000p kostar den tror jag.
henke37 tyvärr fattar jag inte ändå :meddum: jag är helt förrvirad :wacko:
Sökmotorn har ett program på servern som krymper bilderna som den visar när du sökt. Andvänd orginalen från sidan. Notera att vi har regeln §1.3. Så be omtillstånd från den som gjort bilden.
:wacko: fattar inget kan nån ge mej en"lektion" bara i hur man skaffar bilder från internet
- leta upp bilden
- fråga den som gjort bilden om du får låna den
- om du inte får låna bilden, byt bild och upprepa
- hämta bilden enligt instruktioner från den som gjort bilden
- du har bilden
OK :cool: hur frågar man den som gjort bilden då om vi säger att man ska ha en drakbild på t.ex en sida som dragons :huh:
Det brukar stå en e-post address i sidfoten. Om inte leta efter en kontakt sida. Om det inte finns någon sådan heller emaila till [email protected]
OK :cool: äntligen fattar jag :D hehehe nåja nån som har nåt tips om var man kan hitta coola bilder :)
varför blir det såna där j*vla fyrkanter med x i vänstra översta hörnet när man hittat shyssta bilder (blir det alltid så :huh: )
vet inte händer också för mig ibland
De som gjort sidan har slarvat då(eller så kan din webbläsare inte hantera bildformatet vilket inte är troligt).
jaså :P har nån nåt tips om sidor som har bilder som funkar ;)