Jag har inte riktigt förstått mig på det spelet än. Jag tycker att det är svårt och klumpigt att styra Mario och jag fattar inte riktigt vad man ska göra på de diverse banorna. Jag har haft det i flera år men bara spelat några gånger för att jag lessnar direkt.
Supermario 64
lol du ska hoppa in i tavlorna och ta stjärnor så att du öppnar mer baner och sen får du nog lära dig hålla controlen rätt och ja för ca 5-6 år bakåt så var det roligt
Jo jag har fattat att man ska hoppa in i tavlorna tack! Jag tycker iallafall att Mario är svårstyrd, han halkar liksom omkring. Efter att ha spelat Zelda-spelen så tycker man kanske att alla andra spelfigurer är klumpiga.
super mario är ju as skoj
Tyckte du att det var roligt från början när du började spela? Eller börjar man tycka om det när man kommit lite i det?
Den va kul förut när jag var yngre men nu tycker jag den e tråkig :P
Jag va kanske 6-7 när den va kul nu e jag 12 ..
SM64 var väl ett av de första N64-spelen, så grafiken och färgerna är ju inte så där jätteroliga. Det är också jobbigt att man inte kan trycka på en knapp så att kameran kommer precis bakom Mario, utan man måsta använda c-knapparna och då blir det aldrig precis bakom, utan spelet vill ha kamervinkeln från sidan. Exakt vad är det du inte förstår på banorna? Man ska ju utföra olika uppdrag för varje stjärna som man tar. Vilka banor har du kört? Det finns 13 olika, tror jag. Vissa är väl roligare än andra, antar jag. Har du tagit några stjärnor?
k lirat zelda och mario du tycker helt och hållet det ät tråkigt för att du har kört ett av de bästa spelen på nintendo64 :)
Tycker att han inte är så klunpig, du vänjer dig! Men jag bara diggade Mario 64 som fa&! Då...
Det är asroligt när man förstår meningen, och ja du vänjer dig. Först diggade jag SM64 sen när jag började med zelda tyckte jag det var svårstyrt sen när hade vant mig och spelade SM64 så tyckte jag mario var klumpig. Men nu är jag van vid båda. :)
Ja man kanske vänjer sig då. Jag får ge spelet en chans till.
jag tycker det är kul :D jag har fått alla 120 stjärnor med :medieval: :gitarr:
Ja ge Super Mario 64 en chans till, fast det börjar (eller har redan) glidit av poppis arenan...
...
super mario är inte alls klumpig! :angry: :angry: :angry: :angry: :angry:Jag har inte riktigt förstått mig på det spelet än. Jag tycker att det är svårt och klumpigt att styra Mario och jag fattar inte riktigt vad man ska göra på de diverse banorna. Jag har haft det i flera år men bara spelat några gånger för att jag lessnar direkt.
Jo jag tycker spelfiguren är svårstyrd och halkar omkring mycket och det är svårt att se spelet ur den vinkeln man vill. Mycket lättare med Zelda.spelen när man bara trycker Z så ser man ur Link´s perspektiv.
Men jag har gett spelet en chans till nu och börjat om från början. Första banan var ganska rolig men jag känner att jag tröttnar fort på detta spel.
jo han är klumpig ibland!!!!
Nu har jag nästan spelat igenom hela spelet och min utvärdering är:
Jag står fast vid att jag tycker att spelfiguren är klumpig och svårstyrd. Det är jättesvårt att styra vilket perspektiv man ska se banan ur och det gör att man ibland tycker att det ser ut som att det är kortare eller längre avstånd mellan två platåer t.ex än vad det egentligen är. Det blir ganska slumpmässigt hur långt man kommer med ett hopp trots att man gör på exakt samma sätt två gånger. Ena gången hamnar man tre meter utanför målet och andra gången tre meter framför målet med ett likadant hopp.
Jag tycker att spelet är roligare nu än jag tyckte i början men klumpigheten och halkigheten hos spelfiguren drar ner betyget från en 5:a till en 2:a.
Jag har inte riktigt förstått vad du menar med halkigheten. Mario halkar ju bara när han går på is, inte annars. Menar du att när han ska hoppa, så kan han fortsätta springa efter att han har landat? Det har nämligen jag problem med ibland, men knepet är att släppa styrspaken precis när han landat, annars springer han iväg och kan trilla ner för kanten.
Ja jag menar just så att han fortsätter att glida när man har gjort ett hopp. Problemet är att ibland tar man i för lite vid ett hopp för att undvika att glida vidare ner från platån och då blir det för kort istället. Det blir så slumpmässigt att man aldrig vet riktigt hur långt man ska hoppa. Perspektivet ställer också till det rejält där, ibland ser man inte ens att det är ett avstånd mellan två platåer för att perspektivet är fel.
Jag tycker att spelet är rätt så bra och den som är klumpig måste vara du, för jag har aldrig haft dina problem :P