💬
Logga in
Fuska.se

Jag Har The Sims 2

41 svar · startad

okej nu ska jag säga varför maxis suger häst balle istället föratt göra en expansion där allt det där finns med så gjorde dom ett NYtt :lol: spel som kostar 499 istället för 199 plus atteller så kunde dom bara gjort en patch ÄRLIGT TALAT f*n VAD NI ÄR LÄTT LURADE SKULLE f*n ALDRIG;ALDRIG GÅ PÅ SÅN SKIT

Har du äns kollat in grafikmotorn på TS2?

Visste du att TS2 har 4 cd skivor?

Visste du att hela speldesignen är byggd från grunden?

Troligen inte!

7 Oct 2004

Att lämna ut TS2 som ett expansionpack skulle vara en enorm förlust för tillverkarna. Det handlar väldigt mycket om pengar. Vad tjänar de mest på,

att ge ut ett expansionpack för 200 spänn eller ge ut det helt nytt för 400?

Självklart nytt. Plus att det blir som en ny start.

De har helt nya funktioner och det skulle som redan nämnt aldrig ha gått att lämna ut som en uppgradering.

Ps. mamma Mia, var spädbarnen är gulliga... :P

jupp hade inte gått att göra det för dom hade förlorat så mycket pengar på det

öööhhhmmm OKEJ men är det sjyst att mjölka pengar nej är spelet bra nej och visste ni en sak dom skulle visst kunnat göra en patch som gör grafiken och okej WOW dom har lagt till så dom dör men det enda dåliga med det är att om två barn leker med varandra så kommer ju simmen vara pensionär när det andra barnet fortfarande är barn. Men om man skulle låta alla växa så skulle man behöva göra en ny familj för då dör ju alltid alla på precis samma tillfälle. Så det går inta att göra det bra med det där. Och ja det kanske är bra grafik men det är ju inget jämfört med far cry doom 3 fable mm. så sug på den ni

8 Oct 2004

schysst att mjölka pengar? Självklart inte. Men pengar regerar världen nu. Självklart vill de tjäna så mycket som möjligt på det.

Jodå, de hade säkert kunnat göra en patch på 4 CD-skivor och skicka ut som en expansion, med all modern teknik. Men det hade varit hemskt mycket svårare, man hade fått ändra releasedatum flera ggr och så får vi inte glömma den viktiga faktorn MONEY MONEY MONEY.

Låta alla växa? Du ställer ju in antingen om du vill ha ålder på eller inte, så du kan fixa drömhuset och jobb åt ett par människor och sen börja fixa familj och låta dem åldras. Så gör jag.

Och alla Sims-fantaster runt om i världen bryr sig inte särskilt mycket om att det kom som ett nytt spel.

Och tänk på, att OM de hade gjort den som en expansion hade de fått ta till ytterligare teknik för att låta programmet först ta bort ALLT från första The Sims och lägga till allt nytt från The Sims 2. Det hade blivit mycket dyrare att tillverka och därför hade priset på expansionen stigit i graderna rejält. Antagligen hade det blivit lika dyrt att tillverka den nya expansionen att de hade fått sätta priset runt 400 spänn ändå. Och då hade de inte kunnat göra lika mycket reklam om det och förmodligen inte sålt lika många exemplar.

Så vilket är bäst, ett nytt eller gammalt? Självklart ett nytt.

Kommer strax att skaffa det har spelat det hos min kompis också. :D

9 Oct 2004

Det är bra att man gör ett nytt för då kan man både spela TS2 och TS1 om man vill för annars är det bara 1 spel. Och dessutom så är en expansion något som lägger till fler möjligheter till ett spel men inte ändrar grafiken och grundprestandan. Men nu har vi hört allt skit så kan vi inte börja diskutera spelet i sig mer istället?

det är skit kul tyker j :D ag.

10 Oct 2004

Tycker också att det är roligt. Det han ju hända MASSA oförutsägbara saker! :lol:

16 Oct 2004

sims 2 är super kul

17 Oct 2004

Jag vill ha det jag tycker inte om dom första The Sims spelen men jag testa The Sims 2 det e svinkul

synd att det inte fungerar på Linux

18 Oct 2004

Ja, dom första sims spelen var inte så jätte-bra

21 Oct 2004

Ja, dom första sims spelen var inte så jätte-bra

nä the sims spelen är roligare

jag tycker TS2 är bäst

Kan någon posta några screenshots?

Har bara sett en bild och den var inte så givande

Ta dig en titt här :)

http://www.thesims2.se/products.view.asp?id=2&page=2

http://www.thesims2.se - the sims sida ;)

22 Oct 2004

Dom var coola !

9 Nov 2004

ZANNO bara för att du inte gillar ts2 behöver du inte skriva skit om det. Alla tycker olika, jag tycker ts2 e skitkul du tycker att ditt spel e skitkul. E d roligt om nån snackar skit om ditt spel och säger att den programtillverkaren suger balle o sånt? Nån som håller med mig?

Dom var coola !

Ja :)

Konstigt nog har jag inte sett några The Sims 2 prylar på thesims.se sedan jag var där sist.

11 Nov 2004

dom kommer nog snart ! :) :D

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in