Läskigt juh :(, det dära skelettet :(
Mysteriet På Greveholm
Det var bra när man va 6år ..
Det var nog den bästa julkalendern som gjorts....Hoppas att det kommer nån bättre nu till julen :P
Herregud jag satte på tv:n nån morron för nån vecka sen och då gick Mysteriet på Greveholm x_x... hade nästan helt glömt bort den HAHAHA... inga kommentarer på vad jag tycker nu... det var ju ett tag sen den gick .. man var ju inte så gammal då... <___< hm...
Sunes jul är nog den bästa som jag kommer ihåg... den kan jag se fortfarande ...
Jag vet :( . Jag hade spelet och när man gick ner i källaren kom skelettet fram till en. Tyckte det var skitäskigt.Läskigt juh :(, det dära skelettet :(
Jaa, jag kunde bli riktigt rädd av det där spelet jag med... :unsure:
Förresten, är inte det det enda julkalenderspel som fått uppföljare?
Alltså, Greveholm tillhör klart en av de bästa, även om det är anpassat för ganska unga tittare.
När vi ändå är inne på ämnet, så måste jag säga att julkalendrarna förändras.
Någon som har sett den gamla "Albert och Herberts jul"?
Gör det. Fruktansvärt rolig, tror den kommer från nån gång på 80-talet eller början på 90-talet.
Min familj är lite knasig, vi har gått och köpt gamla julkalendrar på DVD - pappas idé.
Men asså, vi har sett ungefär halva Albert och Herbert, och det har inte varit EN ENDA svordom!! Helt otroligt. Det är skämt med hela tiden, och man slipper alla larviga sekvenser. Det är anpassat till alla åldrar, vi sitter och skrattar hela familjen. Oerhört kul, som det när gubben ska tapetsera hallen och tapetserar in sig själv... väldigt lätta skämt, men fruktansvärt kul gjorda.
Jämför det med idag...
De senaste åren har julkalendern bara handlat om en massa småbarn som springer runt och kärar ner sig i varandra, och svordomar hela tiden. Ta bara Håkan Bråkan, där man till och med går in på de mindre trevliga orden.
Julkalendrarna nu är inget att ha alls. Enda anledningen att man ser på dem är av ren tradition...
Samma här...när jag var 6år då den kom gillade jag den...vadå fjortis, kaio ^_^
nja, det va bra när jag va 6 år..
hur kan man tycka en julkalender är läskig lr ett spel till en julkalender!hahaha
men toxic, alla tål inte "läskiga" grejer..(jag är en av dom som tål det.)
Fuel, jag är född 1990, så det va när ja va 6 år som det gick..
jag var även 6 år typ när jag såg det men jag var inte rädd då heller! ;) kanske lite lite lite grann...men toxic, alla tål inte "läskiga" grejer..(jag är en av dom som tål det.)
Fuel, jag är född 1990, så det va när ja va 6 år som det gick..
heh, jag va rädd DÅ, när skelettet kom fram för förska gången :P ;)
Det var den KLART bästa julkalendern.... Men man var nog lite skraj när "greven" kom fram första gången...
P.S. För dom som gillar det nu så går det på lördagar i programmet "Kent agent" på morron... Jag tror programmet heter så..
när jag var liten och kollade på den så blev jag så rädd satt jag började gråta och då var jag typ 3, 4 eller 5.
Jag tyckte iallafall om den när jag var liten.Första gången jag såg skelettet blev jag rädd!
Nödvändigt att dra upp den gamla tråden. Kunde du int bara låta den ligga och ruttna ?
håkan bråkan va lätt min favorit den ägde :D
;)
Det grymmaste i håkanbråkan var när de storhandlade!
Mysteriet på Greveholm är ganska bra.
Speccielt den låten de spelar.
Nån som vet vad den heter?
Låten (Ni som vill se hur Greven ser ut, sätter jag in en bild när en har skrivit ett inlägg, med varnings text såklart :) )
Det är en vacker melodi tycker jag särskilt när Staffan skrattar Runt o gott