💬
Logga in
Fuska.se

Någon Som Gått På Kryckor?

17 svar · startad

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #1

Har precis stukat och fått en spricka i foten och måste gå på kryckor. Men det gör verkligen jätte ont i både armar och händer efter att jag gått ett tag. Är det någon som kanske brutit ett ben eller liknande som vet något sätt att lindra det eller helt ta bort smärtan? Behöver hjälp! Jag kan inte ens ta mig till skolan! :cry:

Har aldrig brutit något eller något sånt :)

Jag lånade min brorsas kryckor, så när jag var på tåget fick ja sittplats! :P

Nivå 11 · Veteranfuskare

En i min klass hade kryckor i 1 månad och han fick gå flera kilomter varje dag.. + alla trappor i skolan... så det är bara att vänja sig

Nivå 6 · Fuskare

Jag hade krykor en gång. (Vad som hände) när jag låg i sängen och läste en bok... (På övervåningen)... Mamma ropar att det är mat... Men boken e så bra så jag fortsätter... Hon ropar flera gånger så tillsist går jag med boken i händerna (läsande) ner för trappen.... Ni kan nog gissa vad som hände..... Jag halkade på en av brorsans serirtidningar (halva trappen låg dom på) Jag flög och landade med mina 45 kilo på benet....

AJ!!!!

Nivå 7 · Fuskare

Det är nog bara att försöka vänja sej..om det blir för intensivt så kan du ju försöka med rullstol..

Nivå 6 · Fuskare

Jag hade kryckor förut...

F*n så ont det gjorde!

Nivå 4 · Lärling

Har precis stukat och fått en spricka i foten och måste gå på kryckor. Men det gör verkligen jätte ont i både armar och händer efter att jag gått ett tag. Är det någon som kanske brutit ett ben eller liknande som vet något sätt att lindra det eller helt ta bort smärtan? Behöver hjälp! Jag kan inte ens ta mig till skolan! :cry:

Det kan göra ont i händerna efter ett tag så limma fast lite bomull! :-)

tssss...

Nivå 10 · Veteranfuskare Bambi

Om du inte orkar ta dig fram så kan du kräva rullstol eller taxi. Och om det inte finns någon hiss i skolan så kan du stämma dem!

Nivå 7 · Fuskare

Jag har aldrig gott med krykor :)

Var inte bomul ett bra förslag?

Nivå 8 · Veteranfuskare

Om du inte orkar ta dig fram så kan du kräva rullstol eller taxi. Och om det inte finns någon hiss i skolan så kan du stämma dem!

Det beror på.

Har skolan flera våningar kanske det går.

Har skolan bara en våning så kan man inte kräva det.

Samtidigt behöver man inte ta sig uppför trappor då. ;)

jaaa usch jag snublade från en Tåg stations rull trapan fick vara hemma i 3 månader missa hela mitt sommarlov det där var för 2 år sen, :( trappan var typ 40 meter hög usch :(

Senast ändrad:

10 Oct 2004
(# 21 @ 09/10-2004 22:43:55)

Det beror på.

Har skolan flera våningar kanske det går.

Har skolan bara en våning så kan man inte kräva det.

Samtidigt behöver man inte ta sig uppför trappor då. ;)

Iof, men iaf den har flera våningar ska den ha en hiss.. ;P
Nivå 6 · Fuskare

Hade kryckor i 2 månader... Man får helt enkelt vänja sej...

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #16

Ja, visst man får vänja sig. Men det gör nu ondare i händerna än i foten.

Vi har hiss i vår skola. Men jag måste övertala expeditionen att ge mig nyckeln till den. Jag har mitt skåp tre våningar upp. Och att gå i trappor med kryckor får jag nog av när jag går hemmifrån. Bor på andra våningen i ett hus från 1900-talets början, ingen hiss!

Ha kryckor i två månader?? Aj... behöver bara ha det i tre veckor. Det är bara en spricka och en stukning så det går nog fortare.

Jag ramlade på jumpan av en hård tackling. Men vem fånar sig och går av planen för en liten tackling? Så jag fortsätter att springa, ehh... halta, tills en annan lagkamrat kliver på den. Fick sedan höra att en fotbollspelare hade kört en hel match med brutet ben... vilka galningar det finns va?

Kräv en egen nyckel till hissen, eller iaf att du inte ska behöva övertala expeditionen att ge den till dig..

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #18

Hmmm.... ska försöka... Men de var även dem som förnekade mig skolskjuts. "Man får bara det av medecinska själ.." Vad menas med det?

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in