💬
Logga in
Fuska.se

Ascii

23 svar · startad

Varför inte göra ett ASCII forum, jag tycker ASCII är jätte kul. För de som inte vet vad ASCII är så har jag ett exempel (som jag har gjort -stolt-)

@@@@@@@.....@@@@@@@.....@@@@@@@@@.......@@@@@@@@@@@@@@@@.......@@@@@@@@@.......@@@@@@@@@@@@@@@@@....

@@@@@@@.............

..@@@@@@......@@@.....@@@.......@@@...@@@@@...@@@....@@@@@...@@@.......@@@.......@@@..........@@....

.@@@@@.................................

..@@@.@@@.....@@@....@@@.........@@@..@@@@....@@@.....@@@@..@@@.........@@@......@@@...........@....

..@@@.............................

..@@@..@@@....@@@....@@@@@@@@@@@@@@@...@@@....@@@.....@@@...@@@@@@@@@@@@@@@......@@@................

..@@@..............................

..@@@...@@@...@@@....@@@.........@@@....@@....@@@.....@@....@@@.........@@@......@@@....@@@@@@@@....

..@@@........................

..@@@....@@@..@@@....@@@.........@@@.....@....@@@.....@.....@@@.........@@@......@@@....@@@..@@@....

..@@@...............................

..@@@.....@@@.@@@....@@@.........@@@..........@@@...........@@@.........@@@......@@@.....@@..@@@....

..@@@.................................

..@@@......@@@@@@....@@@.........@@@.........@@@@@..........@@@.........@@@......@@@.........@@@....

.@@@@@................................

.@@@@@@...@@@@@@@@..@@@@@.......@@@@@.......@@@@@@@........@@@@@.......@@@@@...@@@@@@@@@@@@@@@@@....

@@@@@@@............................

....................................................................................................

............

Om det inte står "Natagi" på "bilden" så ser ni inte bilden rätt :)

Senast ändrad:

Bossen Admin

Bilden är ju inte ascii

Ascii är att göra bilder av tecken, http://www.susning.nu/ASCII-konst

erh, fatta ingenting..xray, det e ju bara ett streck..

10 Oct 2004

Bilden är ju inte ascii

Ascii är att göra bilder av tecken, http://www.susning.nu/ASCII-konst

Jag sa ju att om det inte står "Natagi" på den så ser ni fel, här är den utan koder.

@@@@@@@.....@@@@@@@.....@@@@@@@@@.......@@@@@@@@@@@@@@@@.......@@@@@@@@@.......@@@@@@@@@@@@@@@@@....

@@@@@@@.............

..@@@@@@......@@@.....@@@.......@@@...@@@@@...@@@....@@@@@...@@@.......@@@.......@@@..........@@....

..@@@.@@@.....@@@....@@@.........@@@..@@@@....@@@.....@@@@..@@@.........@@@......@@@...........@....

..@@@..@@@....@@@....@@@@@@@@@@@@@@@...@@@....@@@.....@@@...@@@@@@@@@@@@@@@......@@@................

..@@@...@@@...@@@....@@@.........@@@....@@....@@@.....@@....@@@.........@@@......@@@....@@@@@@@@....

..@@@....@@@..@@@....@@@.........@@@.....@....@@@.....@.....@@@.........@@@......@@@....@@@..@@@....

..@@@.....@@@.@@@....@@@.........@@@..........@@@...........@@@.........@@@......@@@.....@@..@@@....

..@@@......@@@@@@....@@@.........@@@.........@@@@@..........@@@.........@@@......@@@.........@@@....

.@@@@@@...@@@@@@@@..@@@@@.......@@@@@.......@@@@@@@........@@@@@.......@@@@@...@@@@@@@@@@@@@@@@@....

jag fattar inte!

@@@@@@@.............

Kan ni se den nu, det ska stå "Natagi"'

@@@@@@@.............

jag har alltid sätt det men jag fattar inget

varför skulle man inte se den?

Varför ha ett forum om det? Visst, det kanske är kul men alla trådar skulle antagligen vara ungefär likadana.

Tråd 1: "Visa era finaste ASCIIart"

Tråd 2: "Vem har gjort den bästa asciibilden?"

osv..

Nej, varje gång man gör en ASCII skapar man en tråd o visar upp den, får betyg och sånt, och man kan ju också "beställa" en typ, jag vill ha en där det står Xray på, betalar ??? :)

Var en lite konstig ide. Varför ha ett forum om sånt? Kan man inte skriva om det i Allmänt?

Men iaf jag tycker det borde finnas fler forum :)

Ja men kan man inte ha ett bild forum då? Det här är väl bild eller?

xray kan du göra en som det står bizzi på?

Ja men kan man inte ha ett bild forum då? Det här är väl bild eller?

Nej det är ju gjort på med @ och punker <_<

Bizzi >> Betalar du nåt?

Vafan? Nåt helt sjukt hände med datorn.. Shit, vad rädd jag blev. Sorry för detta.

Senast ändrad:

Wtf?

ASCII är en starndard för att koppla bokstäver(tecken) till tal t ex A=65.

Glöm inte att säga -konst när ni talar om ASCII-.

Ja, eller -art

xray 50P?

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in