Jag undrar varför alla kör freewebs med sin dumma reklam och skit. ska man göra en hemsida programmerar man i antingen i HTML eller PHP. då blir det snyggt:D
En liten guide till HTML:
Detta behöver du: En texthanterare (Anteckningar i windows kör jag)
HTML är ett slags programmerings språk, som stödjer media. Vi kan börja med det mest simpla. Skriv följande i ditt textprogram:
<HTML> <HEAD> <TITLE>"Titel på sidan"</TITLE> </HEAD> <BODY> <H1>"Titel på sidan igen"</H1> "En presentation av dig själv" </HTML>
Nu ska vi ta reda på vad de här sakerna betyder.
<HTML> är en tagg. Alla ord med dessa < och > tecknen kallas taggar.
</HTML> betyder att taggen avslutas. Emellan dom lägger man vad som ska finnas på sidan. Mellan <HEAD> och </HEAD> lägger man bl.a meta taggar och titeln som ska stå högst upp i webbläsaren (te.x. på denna sidan står det "forum.fuska.se -> Freewebs Har Ni Testat? (Hjälp/Koder/Spel/Fusk)".)
meta taggar är söktaggar som gör det lättare att kategorisera sidan om man lägger den på en söksida (te.x. google.) <TITLE> och </TITLE> är taggarna för titeln högst upp som jag berättade om tidigare. Emellan dom skriver man vad det ska stå. Mellan <BODY> och </BODY> ska innehållat på sidan finnas. <H1> och </H1> är storlekstaggar. det finns från <H1> till <H6>. <H1> är en bra titelstorlek för sidan. Texten som kommer efter är bara en enkel presentation.
Detta är allt jag orkar berätta. Det finns många hemsidor med HTML guider. Prova att söke efter HTML Tutorials på google.