💬
Logga in
Fuska.se

Läxan Och Fritid

23 svar · startad

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #1

:zzz: Varför ska läxan finnas om man ska göra den på sin fritid då bestämmer inte skolan vad man ska göra!

Nivå 8 · Veteranfuskare

Skolan tvingar dig inte att göra läxan, men tänk på vad som händer om du inte gör det...

Nivå 7 · Fuskare

ifall man är smart (som jag alltså) så hinner man göra läxan på skoltid

Nivå 1 · Novis

Det är ju smart.. Att göra läxan på skoltid. ;)

Nivå 11 · Veteranfuskare

Jag får inga läxor... Får jag nåra gör jag dom i skolan. AEGDA! :D

På riktigt får man inte göra läxan i skolan hos oss bara i Fridits när skolan är slut men t.ex om vi har matte läxa och vi har Matte lektion så gör jag den.Tips gör den direkt när ni kommer hem då är ni fria hela dan eller gör alla läxor som man ska göra i den veckan så att du en hel vecka på dig.

Nivå 7 · Fuskare

Ja, dumma läxa..

Men jag håller med er det finns ett ställe det är skola som man jobbar och hemmet är fritid det är ingen skola dumma lärare.Det är inga lärare utan plågare :angry:

Senast ändrad:

22 Oct 2004
Nivå 8 · Veteranfuskare

Gör ni dom på rasterna då eller? Det skulle vi aldrig hinna vi har typ bara 10 min raster alltid, (snålt)

Nivå 7 · Fuskare

Skolan tvingar dig inte att göra läxan, men tänk på vad som händer om du inte gör det...

De e ju utpressning :angry:

Simpsons: vi har: Kortrast: 20min Långrast: 40min...

Nivå 2 · Novis

kortrast: 5min | långrast: 3,40 tim =)

hittills har jag bara tagit hem en läxa sen sommaren. jag gör inte läxorna i skolan heller. orka, menar jag...

Nivå 11 · Veteranfuskare

När man börjar högstadiet, som jag gjort för ett tag sen, så får man mycket mer läxor än på mellanstadiet.

Pluggar cirka 2 timmar per dag, massa prov och sånt trams. Därför hinner jag inte sitta här o häcka, på fuska alltså, som jag vill..

23 Oct 2004
Nivå 11 · Veteranfuskare

Det beror ju på vilken skola man går i

Nivå 3 · Lärling

mmm jag har också prov typ varje dag man måste ju va seriös nu när man får betyg!!!! :(

hittills har jag bara tagit hem en läxa sen sommaren. jag gör inte läxorna i skolan heller. orka, menar jag...

Vad kort ni har :(
24 Oct 2004
Nivå 2 · Novis

gillar kortraster bättre än långa. hur roligt e det med 2 timmar kl 9 på morgonen igentligen?

Nivå 7 · Fuskare
(0012 @ 23/10-2004 11:26:20)

så blir det i högstadiet

alla raster bli korta vår längsta är 40 minuter

och matrasten är bara 30 och en vanlig rast 5-10 minuter :(

27 Oct 2004

Läxor är det roligaste som finns.(Förutom matte i skolan.) :student:

(shacti @ 24/10-2004 21:24:59)

så blir det i högstadiet

Va inte i vår skola på högstadiet dem har 25 minuters kortrast och lika lång rast som mellan stadiet för lång rasterna.
28 Oct 2004
Nivå 2 · Novis
(shacti @ 24/10-2004 19:24:59)

så blir det i högstadiet

går för övrigt på gymnasiet =)

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in