💬
Logga in
Fuska.se

Nåt Skumt

13 svar · startad

Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #1

det började för några dagar sedan, datorn blev segare och segare musen fastna ibland och startiden (den tid det tar från att man trycker på strömbrytarn till att man t.ex kan logga in) fördubblades. nu så ser man inga ikoner på skrivborde (inget annat heller) utan bara nåt fult bakgrundsmönster. konstigt nog funkar internet (mycket segare än vad det brukar) men ändå. nu undrar jag ifall nån annan råkat ut för liknande problem och vad det beror på?

dessa anti-program är vad vi har:

• f-secure-brandvägg
  • f-secure-antivirus
  • f-secure-backweb
  • ad-aware SE (special edition)
Nivå 4 · Lärling

Har du provat att söka med dem da? :P

26 Oct 2004
Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #3

det är klart <_< vi ska "tömma" datorn och installera linux nu

Nivå 8 · Veteranfuskare

Ja, det är bara att istallera om hela datorn, det har jag med gjort ett par gånger.

Du har säkert en massa skit på din data, min data var så seg så jag inte änns kunde använda den blåa skinnen till Windows XP så jag fick ha Windows Classic <_< Och max var att jag kunde ha 4 rutor med mozilla och ibland mIRC.

Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #6

jo precis så är det as störande aja min pappa ska fixa det nu så prob. löst

Nivå 8 · Veteranfuskare

Tur för dig det =)

Nivå 8 · Veteranfuskare

Tur för dig det =)

Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #9

japp, fördelen med en datatekniker till pappa :)

Nivå 8 · Veteranfuskare

Är din pappa data tekniker?

Ursäkta dubbel posten datorn hakade sig.

japp, fördelen med en datatekniker till pappa :)

Men LoL det är skit lätt att scanna datorn med Ad-Aware om det var det han gjorde :)
27 Oct 2004
Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #12

ja men kan du omformatera en dator det är lite svårare det och jag han är en utbildad tekniker. (KTH) och att använda Unix (om du vet vad det är) är ännu svårare....

Senast ändrad:

Nivå 1 · Novis

jag e inte datatekniker men att hålla på me Linux e ju som att arbeta me UNIX. Och linux e lätt som f_n.

28 Oct 2004
Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #14

linux är en förenklad version av unix

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in