💬
Logga in
Fuska.se

Gamecube Ekonomi!

32 svar · startad

Trådstartare #1

gamecube är den minst sålda konsollen.... :( :(

av 1000%

är det 603% playstation 2 spel 319 % xbox spel 78%gamecube spel.

inköpspriset per gc konsoll inom europa är 700:- den kostar 219:- att göra allså känar försäljarna 300 kronor per sålda gc och nintendo känar 471:- per såld gc.

ps ekonomi går ner i 33 % xbox i 14 %

per såld gc inköp av över 100st.känar dom 219 gånger 100 + 3kronor gånger 100

och domsäljer ut circa 50 000 per dag allså kännar dom exackt 50 gånger mer än playstation och 3 gånger mer än xbox trotts att konsollen säljs minst i värden smarta va?

Bambi

Varför inte ta 100 %...? Jag vet att GC säljer dåligt.. -.-

Ja, jag med... :(

Enligt uppgifter tar dom igen förlusten på NDS..Vet inte om det stämmer..

och!!!! <_< bästa konsollen endå :lol: :P

Hur f*n har det kommit säg? Dom har sålt över 2miljoner spel!

Det första nintendo spelet kom till sverige redan år 1981 92år efter dom grundats!

jag gillar konsollen för spelen äger kontrollen e asskön tro mig GC e bäst just nu!

Det första nintendo spelet kom till sverige redan år 1981 92år efter dom grundats!

Uhmm... 92 år efter att Nintendo grundades... 1889, jag visste inte att nintendo funnits så länge :rolleyes: .

Vet att du menade 2 år.

Senast ändrad:

jag gillar konsollen för spelen äger kontrollen e asskön tro mig GC e bäst just nu!

Nej..Verkligen inte.

läs första inlägg så fattar du..

ja, d e den bästa konsollen!

3 Nov 2004

som jag vet så grundaste nintendo kring 70 talet :huh:

(_Master_Sword_ @ 02/11-2004 22:14:56)

Uhmm... 92 år efter att Nintendo grundades... 1889, jag visste inte att nintendo funnits så länge :rolleyes: .

Vet att du menade 2 år.

Nintendo har funnits så länge...

Faktum är att dom har funnits längre..

Men den första konsollen släpptes då, det är rätt !

Senast ändrad:

vem var det som fick rätt

nintendo släppte den första konsolen ja.....men nu tillbaka till GC,alla vet ju varför GC säljer dåligt..det är ju bara för att man kan bränna spel till xbox och ps2:an..det är skam att folk köper och gör så.Om inte det gick att bränna till Dom två skulle GC sälja nästan lika bra som dom andra två..

Bambi

nintendo släppte den första konsolen ja.....men nu tillbaka till GC,alla vet ju varför GC säljer dåligt..det är ju bara för att man kan bränna spel till xbox och ps2:an..det är skam att folk köper och gör så.Om inte det gick att bränna till Dom två skulle GC sälja nästan lika bra som dom andra två..

Man kan även modda och tanka spel till boxen.. :P, Förhoppnings vis räddar NDS läget, den kommer kosta 1100-1200 kr.

Det har du rätt i (tror jag). Men om det är så förlorar ps2 och X-box pengar när deras spel säljs mycket mindre än gamecubes (ni förstår nog att spelen säljs mindre när de kopieras och säljs sedan då känar företagen inget) så det betyder inte att playstation2 och X-box är bättre. :P

ni som tjafsade om när företaget med stort n grundades kan jag säga att de grundades 1971 då det första game and watch spelet släpptes ;)

nej det grundades för 100 år sen....dom höll på med spelkort ända tills Game and watch...

ni som tjafsade om när företaget med stort n grundades kan jag säga att de grundades 1971 då det första game and watch spelet släpptes ;)

vet ni att game and whatch är bygt att det är ett sånt dära genom skinligt papper som är ritat med en svag penna sen så är det en massa lysdioder som lyser uppden punkten man är på :student:

tror allafal det

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in