Hoppa till innehåll

Jag Vill Kunna Spela Maple Story.


Foxyrock
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag har försökt ladda ner maple story. Jag har tryckt på download grejen men sedan kommer en massa skit om client download och massa kostieter.

 

Kan någon bara skriva en komplett guide till vad man ska klicka på och vad man ska göra för att ladda ner och kunna spela maple story på windows xp?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...

Gå in på www.mapleglobal.com sen klickar du på guide, Download sen så scrollar du ner tills du ser en liten bild där det står download.exe där klickar du, så laddar du ner exe filen, installerar, så kommer maple story finnas på ditt skrivbord. Dubbelklicka, så kommer Maple Story fram. Klicka på register så stängs spelet ner och en sida kommer fram där du registrerar dig. när du gjort det så kommer ett mail skickas till din e-mail som du angav vid registreringen. Logga in på hotmail och kolla din mail. gå in på globalmaple mailet och klicka på länken i mailet, så aktiveras ditt account. Sen så går du tbx till skrivbordet, öppna maple story, logga in och välj vilken av 2 världar du vill vara i, och i vilken chapter. Välj, sen gör en character. När den är klar, klicka på din character du gjort och välj den översta av dom 3 skyltarna, där det står ''choose character''

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ok kan man adda folk till sin kompislista på det? det tar en väldig tid att ladda ner det så jag väntar tills imorgon för klockan är över 22 när jag skriver det här men kan man ladda ner det delvis med dem där part grejerna för det kanske jag ska testa för att se om det e kul först. räkna föresten med att jag heter foxyrock om det e ledigt

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ladda inte ner olika delar, det betyder inte att du kan spela olika delar. Utan du laddar ner delarna sen lägger du ihop dom i en mapp, det blir bara jobbigt och krånligt. Ladda ner den stora filen istället. Att den tar lång tid beror nog på din uppkoppling, för mig tog den en halvtimma att ladda ner, men ge inte upp! :) Jo jag tror man kan adda sina kompisar på kompis lista. Har inte prövat dock. Men man kan skaffa party och guild och massa annat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag undrade också varför jag inte fick mailet, sen kolla jag i min skräppost, eller inkorg eller vad det heter och där låg mailet o.o

 

jag vet inte om det är samma för dig men du kan kolla du också i din skräppost eller inkorg.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...