💬
Logga in
Fuska.se

Jag Vill Kunna Spela Maple Story.

23 svar · startad

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #1

Jag har försökt ladda ner maple story. Jag har tryckt på download grejen men sedan kommer en massa skit om client download och massa kostieter.

Kan någon bara skriva en komplett guide till vad man ska klicka på och vad man ska göra för att ladda ner och kunna spela maple story på windows xp?

18 Jun 2005
Nivå 0 · Nykomling

Gå in på www.mapleglobal.com sen klickar du på guide, Download sen så scrollar du ner tills du ser en liten bild där det står download.exe där klickar du, så laddar du ner exe filen, installerar, så kommer maple story finnas på ditt skrivbord. Dubbelklicka, så kommer Maple Story fram. Klicka på register så stängs spelet ner och en sida kommer fram där du registrerar dig. när du gjort det så kommer ett mail skickas till din e-mail som du angav vid registreringen. Logga in på hotmail och kolla din mail. gå in på globalmaple mailet och klicka på länken i mailet, så aktiveras ditt account. Sen så går du tbx till skrivbordet, öppna maple story, logga in och välj vilken av 2 världar du vill vara i, och i vilken chapter. Välj, sen gör en character. När den är klar, klicka på din character du gjort och välj den översta av dom 3 skyltarna, där det står ''choose character''

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #3

tack så mycket ska se om det funkar

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling

Inga problem, hjälper alltid till. ;)

PS: På Maple heter jag Bernt (Min pappas namn, och mitt mellanmamn, kom inte på något annat namn som funkade) och är lvl 9, snart 10, ska bli warrior snart. :D

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #5

ok kan man adda folk till sin kompislista på det? det tar en väldig tid att ladda ner det så jag väntar tills imorgon för klockan är över 22 när jag skriver det här men kan man ladda ner det delvis med dem där part grejerna för det kanske jag ska testa för att se om det e kul först. räkna föresten med att jag heter foxyrock om det e ledigt

19 Jun 2005
Nivå 0 · Nykomling

ladda inte ner olika delar, det betyder inte att du kan spela olika delar. Utan du laddar ner delarna sen lägger du ihop dom i en mapp, det blir bara jobbigt och krånligt. Ladda ner den stora filen istället. Att den tar lång tid beror nog på din uppkoppling, för mig tog den en halvtimma att ladda ner, men ge inte upp! :) Jo jag tror man kan adda sina kompisar på kompis lista. Har inte prövat dock. Men man kan skaffa party och guild och massa annat.

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #7

ok jag e klar nu o jag har registrerat mig för typ 10 minuter sen. typ hur lång tid brukar det ta att få mailet????

Nivå 0 · Nykomling

Jag undrade också varför jag inte fick mailet, sen kolla jag i min skräppost, eller inkorg eller vad det heter och där låg mailet o.o

jag vet inte om det är samma för dig men du kan kolla du också i din skräppost eller inkorg.

22 Jun 2005
Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #9

jag har spelat några dagar nu så jag e en lvl 14 thief. heter foxyrock. jag addar dig. vet du hur man gör? det vet jag nu

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling

Jo, jag vet. Hade en lvl 15 warrior, men tagit bort den och gjort en ny nu. Jag heter Unr34L nu så adda mig igen. Min gammla e borta.

23 Jun 2005
Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #11

ok kan du adda mig med? jag ska försöka komma ihåg namnet

Nivå 0 · Nykomling

På beta var lvl 33 cleric, hade typ 10 andra gubbar, deleta o deleta. Jag började 3dagar efter realeasen.

Nu på Scania e jag bara lvl 27.

25 Jun 2005
Nivå 0 · Nykomling

hur väljer man warrior och de där då?

1 Jul 2005
Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #14

när du e lvl 10 kan du gå till Perion (Staden som e uppe i bergen) och högst upp finns ett hus med typ en indian gubbe som kan göra dig till warrior om du har typ lvl 10 o 35 strenght

3 Jul 2005
Nivå 0 · Nykomling

Tja! jag skulle ockso vilja spela maplestory... har laddat ner spelet.. installerat...uppdaterat spelet med patch... gjort testet med ALT H grejen... fast när jag försöker öppna spelet så står det "Failed in finding proper screen mode for Gr2D" det kan ju bero på att jag har dåligt grafikkort :(

4 Jul 2005
Nivå 0 · Nykomling

Jag ska börja spela. Jag laddar ner det nu! Adda mig :P Jag ska heta Kir0 eller Kirano

7 Jul 2005
Nivå 0 · Nykomling

ok jag ska bli magickan jag e i level 7 och har över 20 på det man ska ha det är bara att gå upp i en level sen till världen där

9 Jul 2005
Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #18

egentligen var dem här tråden ju mest till för hjälp med hur man laddar ner det men nu har jag fått hjälp av neko för ett tag sen så någon mod kan väl vara snäll o låsa eller ta bort den för den har ingen användning.

Tack till Neko för hjälpen! :)

10 Jul 2005
Nivå 0 · Nykomling

HJÄLP.. är ny lvl 8 och sitter fast i staden i Duegon.. jag kommer inte där ifrån PGA finender dödar mig på 1-3 salg..några höglvlade som skulle vilja komma och rädda mig? namn är ZenZero

sorry för det.. :(..

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling

HJÄLP.. är ny lvl 8 och sitter fast i staden i Duegon.. jag kommer inte där ifrån PGA finender dödar mig på 1-3 salg..några höglvlade som skulle vilja komma och rädda mig? namn är ZenZero

sorry.. datorn laggade

Senast ändrad:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in