Hoppa till innehåll

Nu Är Det Jul Igen


The Moose
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst CarlPhilip

så klart man får nästan allt som man vill ha. Varför betala med sina egna pengar när man kan få pengar av mamma och pappa? annars är nyårs afton bättre jag gillar nämligen att höra fyrverkerierna och allt som händer då men julen är okej.

Här har vi ett tydligt exempel på en bortskämd unge...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 990
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

så klart man får nästan allt som man vill ha. Varför betala med sina egna pengar när man kan få pengar av mamma och pappa? annars är nyårs afton bättre jag gillar nämligen att höra fyrverkerierna och allt som händer då men julen är okej.

Här har vi ett tydligt exempel på en bortskämd unge...

 

Tycker du alla barn ska jobba för leksaker eller vad? Klart man ska få pengar från sina föräldrar, behöver ju inte vara extrema mängder
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Crazyshit

så klart man får nästan allt som man vill ha. Varför betala med sina egna pengar när man kan få pengar av mamma och pappa? annars är nyårs afton bättre jag gillar nämligen att höra fyrverkerierna och allt som händer då men julen är okej.

Här har vi ett tydligt exempel på en bortskämd unge...

 

Seriöst, Shut the fuck up.

Vad fan är fel med att önska sig saker?

 

Kan gissa på att du är runt 14, Och då är du fortfarande ett barn.

Du är bara barn i en liten del av ditt liv så varför slösa bort det genom att leka vuxen?

Önska dig saker nu, Så kan du betala dina jävla räkningar när du är 18+.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

man ska inte få allt man ber om för det är då man blir så där bortskämd, litte tycker jag man allt ska jobba för det man vill ha men jag tycker inte 4 åringar ska behöva betala för godis själva

återgå till önske listorna, den här tråden har spårat ur för minst 2 sidor sen.

min lista:

några hundralappar och sen är jag nöjd

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är sorgligt om man själv får bestämma sina julklappar

Det är sorligt om man själv får köpa sina egna julklappar

Det är sorgligt om man VILL bestämma sina egna julklappar

 

 

Jag önskar mig inget speciellt, brukar aldrig göra det heller- Däremot har mina föräldrar och syskon nog en hyfsad koll på vad jag skulle behöva eller vill ha, och samma sak åt andra hållet. Tycker det är jättelöjligt med folk som fokuserar hela julen på presenter och kräver en massa dyra prylar från sina föräldrar. Nu är det ju så att jag inte skulle ha något emot ett Xbox 360 (Precis som de flesta andra), men jag uppfostrades bättre än att gå "Vill ha!".

Sen är ju jag lite konstig på den fronten att jag föredrar att köpa andra presenter och julklappar :P Alltid roligare att se alla andra öppna paketen från mig :)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är sorgligt om man själv får bestämma sina julklappar

Det är sorligt om man själv får köpa sina egna julklappar

Det är sorgligt om man VILL bestämma sina egna julklappar

 

 

Jag önskar mig inget speciellt, brukar aldrig göra det heller- Däremot har mina föräldrar och syskon nog en hyfsad koll på vad jag skulle behöva eller vill ha, och samma sak åt andra hållet. Tycker det är jättelöjligt med folk som fokuserar hela julen på presenter och kräver en massa dyra prylar från sina föräldrar. Nu är det ju så att jag inte skulle ha något emot ett Xbox 360 (Precis som de flesta andra), men jag uppfostrades bättre än att gå "Vill ha!".

Sen är ju jag lite konstig på den fronten att jag föredrar att köpa andra presenter och julklappar :P Alltid roligare att se alla andra öppna paketen från mig :)

Mm, håller med.

 

Dock så är min mamma så dålig på att inte avslöja vad jag får ^^. T.ex så kommer hon fram till mig och säger "-Så, det där Forza 3, vad tycker du om det?" osv. Fast jag vet aldrig säkert vad jag kommer att få. Det är ju det som är roligt. Att vänta hela dagen (till efter Kalle Anka) på att öppna presenterna. Att kolla på Kalle, äta julmat och kanske ha gäster, är riktigt mysigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är sorgligt om man själv får bestämma sina julklappar

Det är sorligt om man själv får köpa sina egna julklappar

Det är sorgligt om man VILL bestämma sina egna julklappar

 

 

Jag önskar mig inget speciellt, brukar aldrig göra det heller- Däremot har mina föräldrar och syskon nog en hyfsad koll på vad jag skulle behöva eller vill ha, och samma sak åt andra hållet. Tycker det är jättelöjligt med folk som fokuserar hela julen på presenter och kräver en massa dyra prylar från sina föräldrar. Nu är det ju så att jag inte skulle ha något emot ett Xbox 360 (Precis som de flesta andra), men jag uppfostrades bättre än att gå "Vill ha!".

Sen är ju jag lite konstig på den fronten att jag föredrar att köpa andra presenter och julklappar :P Alltid roligare att se alla andra öppna paketen från mig :)

Mm, håller med.

 

Dock så är min mamma så dålig på att inte avslöja vad jag får ^^. T.ex så kommer hon fram till mig och säger "-Så, det där Forza 3, vad tycker du om det?" osv. Fast jag vet aldrig säkert vad jag kommer att få. Det är ju det som är roligt. Att vänta hela dagen (till efter Kalle Anka) på att öppna presenterna. Att kolla på Kalle, äta julmat och kanske ha gäster, är riktigt mysigt.

 

Vi måste också vänta tills efter Kalle Anka när vi firar hos farfar med familjen på pappas sida :(

 

På Julafton är vi alltid hos farfar och sedan på Juldagen firar vi hos mormor.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...