Krystal: Jag har en andledning att hata Buffy. Två nördar i min klass snackar bara om Buffy så man blir rätt irriterad. :P
Böcker
Buffy är sexig
Den där mini dvärgen eller? Och hennes lesbiska polare?
En bok :angry:(Herr.Kaio @ 26/11-2004 18:27:23)(0012 @ 26/11-2004 15:02:20)MM - Jag vet inte. Boken jag läser nu (som heter Zip och inte Zeb) har gjort mig otroligt fövirrad angående huvudpersonen. Hon, en tjej och två killar gillar alla varandra...samtidigt...-__-;;
Ytter- Alla är vi olika. :P
Har väl själv läst någon bok om nazism, kommer inte på någon speciell just nu..
0012- Dragonball räknas väl mer som serier väl?
vadå räknar som serie alt är serie men det där är en manga bok
Det är ingen bok, det är manga POCKET.
Just nu ska jag börja läsa en bok som heter Zeb, om jag nu minns rätt. En fristående fortsättning på Drakvinter, som i sig är en fristående fortsättning på Draksommar. Har dock inte läst Draksommar.Drakvinter handlar om en ficka som heter Bim som är kär i en tjej som drunknar. En vädligt bra bok
Har läst alla Draksommar.
Över näktergalens golv..väldigt bra. Har även läst På en kudde av gräs och Under lysande måne, som är andra respektive tredje boken. Själv tycker jag att den första var bäst, dom andra två var lite utdragna och förutsägbara.
Jag har läst 3 David Eddings böcker och ska läsa den första delen av "Sagan om klanen Otori" (Över näktergalens golv). Ska försöka göra en recension om den.
Beskrivning:
I en avlägsen och fridsam bergsby lever en ovanlig pojke. Takeo har ännu inte upptäckt sitt sanna jag, och känner inte till sin avlidne fars hemlighet. Men hans stillsamma liv förändras för alltid den dag då krigsherren Iida Sadamu skövlar och bränner hans hemby. Takeo räddas av den unge herremannen Otori Shigeru, som för honom till sitt hem. Där sätts han i lära i allt en ädling behöver veta, men också i andra färdigheter - de märkliga, närmas magiska förmågor som tillskrivs det legendariska Släktet. Långsamt upptäcker Takeo sanningen om sig själv, och om det öde som väntar honom.
Över Näktergalens golv är första delen i trilogin Sagan om klanen Otori. Det är en mäktig, episk berättelse om ära och lojalitet, hämnd och förräderi, skönhet och makt, och om den överväldigande kärlekens passion.
"Hearns språk är vackert, handlingen är fängslande. Själva andan i berättelsen är dels historiskt realistisk, dels fantastisk."
Dagens Nyheter
"Bättre än så här blir det knappast. Om man inte fängslas av Över näktergalens golv han man så lite sinne för det fantastiska i livet att man förmodligen kommer att drabbas av någon bristsjukdom."
BLM
"Jag ser med spänning fram emot att läsa fortsättningen och rekommenderar alla fantasylystna mellan 13 och 99 att stifta dess bekantskap."
Skånska Dagbladet
"Det ska omedelbart sägas att detta är en verklig läsupplevelse ... på ett målande, poetiskt men ändå kraftfullt språk berättas en klassisk saga om maktkamp och intriger, mod och kärlek."
Östgöta Correspondenten
Den senaste som jag läste heter Tyst Partner av Henrik P.Molin
Just nu så håller jag på med Svålhålet av Mikael Niemi. Den är väldigt hmm vad ska man säga..fantasifull.
LÄser inte böcker,bara Manga.
har aldrig gillat att läsa böcker,när vi hade "läs stund" i 2an och 3an satt ajg där och gjode ingenting xD
Nemi är bra! :oDen senaste som jag läste heter Tyst Partner av Henrik P.Molin
Just nu så håller jag på med Svålhålet av Mikael Niemi. Den är väldigt hmm vad ska man säga..fantasifull.
Ondskan av Guillou är lätt den bästa boken tätt följd av Last man standing av David Baldacci
Ny bok :) Det blev Djävulsstjärnan
Halo: The fall of Reach.
Halo: The flood.
Halo: First Strike
det är absolut dom bästa böckerna hittils..
jag gillar inte precis böcker..
på tyska säger man: lesemuffel ^_^
Min kompis läser Självbiograrin om Marilyn Manson.
John marsden är bra och Dean Koontz men bäst är Bram Stroke och Christoper Golden. ;)
Steven king är bra.
Stephen King? Jag hatese Cujo.... för den orsak att den var så hemsk att jag ångrade att jag läste den. Med det betyder inte att den var dålig. Tvärt om, den var grymt bra. Men läs den inte!!! Bespara er!!
Invandraren, Utvandraren var jätte bra. Nybyggarna och sista brevet till Sverige, mindre bra. Av Vilhelm Moberg.
Annars är min favorit författare: Terry Pratchett, jag har läst över tio böcker av honom. Men dem måste läsas på engelska för att få den riktiga känslan för the discworld.
Över nektergalens golv är ju redan beskriven här så många ggr så jag behöver väl inte äns påpeka att den är grymt bra, eller?
Ondskan är väl ok. Arn serierna är mycket bättre.
Flodguden läste jag nyligen, och den rekomenderar jag. Av Wilbur Smith.