💬
Logga in
Fuska.se

Radiostyrda Bilar

17 svar · startad · 🔒 låst

Nivå 2 · Novis
Trådstartare #1

Är några här som kör radio styrda bilar????? i så fall skrv här och om ni är med i någon klubb undrar vad det finns för några klubbar i sverige och vart nånstans ?????

Nivå 4 · Lärling

du menar du bensin drivna? dom e grymma!

önskar ja va me i en klubb men det finns ingen här

och att ja hadde en bensin driven

21 Dec 2004
Nivå 4 · Lärling

jag vill ha en bensindriven bil

Nivå 8 · Veteranfuskare

Jag skulle säkert köra om jag inte redan höll på med modellflyget, det verkar skôj det där med bilar också.

Bensin? Vad är det för fel på gammal hederlig metanol?

28 Jan 2005
Nivå 2 · Novis
Trådstartare #5

jag menade el drivna bilar

29 Jan 2005
Nivå 3 · Lärling

Visste inte att det fanns några klubbar :P

30 Jan 2005
Nivå 8 · Veteranfuskare

Klart det finns, det finns klubbar för precis allt...

Senast ändrad:

Klubbar för el drivna tror inte det fast Bensin drivna finns det därför det är dem snabba bilarna.

31 Jan 2005
Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Klubbar för el drivna tror inte det fast Bensin drivna finns det därför det är dem snabba bilarna.

Klart att det finns klubbar för både och, hur tänker du, 0012?

"De snabba bilarna", så du menar att elbilar gnäller sig fram i 6 km/h eller?

4 Feb 2005
↗ till inlägget

el drivna är inte så snabba
Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Nähä, skulle vara intressant att höra hur du tänker, jämför du bensindrivna tävlingsbilar mot de eldrivna som står i leksakshyllan?
6 Feb 2005
Nivå 4 · Lärling

ehh, exakt, om en 1:10 el skulle köra mot en bensin så skulle 1:10 el'en vinna eftersom elbilen väger mindre och accar mycket fortare

7 Feb 2005
Nivå 3 · Lärling

Det finns en klubb i min stad skövde. Dom har både asfalts bana och offroad bana för Buggys mm. Tänkte gå med där med min Kyosho sandloppa nitro (metanol) driven glöd-stiftare med en 3,5 HK. motor. Men den började krångla å ja la ut så mycket pengar utan att jag kunde köra med den och tyckte jag behövde en lite nyare. Lade ner den drömmen sen. Men skulle kunna tänka mig att köpa en ny bil någon gång för det är SKIT KUL!

Jag kör Eldriven bil och det finns ingen klubb där jag bor. Men på sportlovet så kan man Tävla på en bana..

11 Feb 2005

hur fort går en bensin driven hur fårt går bensinen ner jag tycker kontroller med 2 spackar är bättre än såna där andra dom är konstiga

13 Feb 2005
Nivå 11 · Veteranfuskare

Jag har en Eldriven.

Jag leker med den ibland.

23 Feb 2005

Har n 1:8 Buggy nere i skåne där jag bor finns det ett antal klubbar för både el och metanolbilar. Min kompis tävlingskör både Buggy och Mini-Z

15 Mar 2005
↗ till inlägget

Har n 1:8 Buggy nere i skåne där jag bor finns det ett antal klubbar för både el och metanolbilar. Min kompis tävlingskör både Buggy och Mini-Z

ingen dirt chrusern? :huh:
🔒 Tråden är låst och kan inte längre besvaras.