Hoppa till innehåll

Metal/hårdrock


CiR3
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 178
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Snacka om Metal / Hårdrock här så det inte bli massa onödiga trådar :P

 

Det skulle vara trevligt om alla Hip Hopare hölls sig ifrån tråden ( eftersom att ni bara är störande )

 

Aja Det är bara att komma på något att snacka om :lol:

Vadå tror du inte hip hopar fans gillar hård rock jag gillar lite.Och det är du som är iriterande när du håller på så.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själv lyssnar jag mest på Deathmetal, men Thrash och black är också bra,

 

Death och Thrash är det jag lyssnar mest på. Tex. The haunted, in flames, entombed, finntroll, arch enemy osv.

Hm, du var inte lite sen med Finntroll, om jag får säga så. Kul att du gillar det nu. (;

 

 

Själv lyssnar jag nog på rätt många olika stilar... Men mest lyssnar jag på death, thrash och progressiv metal.

Sen går väl black, goth, industrial, symfonisk och folkmetalen bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själv lyssnar jag mest på Deathmetal, men Thrash och black är också bra,

 

Death och Thrash är det jag lyssnar mest på. Tex. The haunted, in flames, entombed, finntroll, arch enemy osv.

EDIT: var hyper n00b när jag skrev det här Redigerat av CiR3
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

(CiR3 @ 02/01-2005 17:31:29)

Mm, Within Temptation e bra ;)

Nja Within Temptation låter som Night Wish

och dom är extremt dåliga ( Night Wish Alltså )

Håller med om att Nightwish är dåliga. Men Within Temptation skiljer sig från dem. Alla tycks tro, att så fort ett metalband har en kvinna på sång, så imiterar de Nightwish. Men Within Temptation har funnits exakt lika länge som Nightwish.

 

Men nu var det ju skillnader mellan dessa två band vi skulle prata om. Alltså: Tarja använder operateknik när hon sjunger. Det gör inte Sharon. Hon sjunger bara väldigt ljust (är medveten om att många musikkritiker kallar Within Temptation för operametal, men de kan nog inte så mycket om opera). Nightwish har starka inslag av powermetal. WT har ingen powermetal alls i sin musik. Sen upplever jag också att WT är mer gotiska än Nightwish, rent musikmässigt.

 

Lobster, klart jag gillar Sonata. Såg dem på Gates i somras och i Stockholm i höstas.

Redigerat av Arwen Undomiel
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm typ Melodic Death Metal(In Flames), Finnish Black Metal(Children Of Bodom), Black Metal(Cradle Of Filth), Progressiv Metal(Pain Of Salvation och A Perfect Circle, tror APC e progressiv iaf) och Folkmetal(Finntroll)

vadå finnish black metal?????? children of bodom är väl f*n vanlig black, onödigt om man skulle dela upp allt i landskategorier med
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Liquid Silk

Jag gillar Black Sabbath, Venom, Motörhead, Sonata Arctica, Iron maiden, LOK, Nasum, Danzig, Misfits, Cradle of filth, Slipknot, Iron maiden, In FLames, CKY, Judas Priest, Helloween, Impious, Lynch Mob, Murderdolls, Nightwish, Norther, Manowar, MegaDeth, Deep Purple, Dio, Children of Bodom, Sentenced osv...

 

 

Arwen, jag var oxå och såg

Redigerat av Lobster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

(kan ingenting @ 03/01-2005 14:49:07)

Hmm typ Melodic Death Metal(In Flames), Finnish Black Metal(Children Of Bodom), Black Metal(Cradle Of Filth), Progressiv Metal(Pain Of Salvation och A Perfect Circle, tror APC e progressiv iaf) och Folkmetal(Finntroll)

vadå finnish black metal?????? children of bodom är väl f*n vanlig black, onödigt om man skulle dela upp allt i landskategorier med

Nej deras musikstil heter Finnish Black Metal
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...