Jag tycker att det vi har i sverige nu är det bästa med Kung och statsminister......
Bästa Styrelse Sättet I Ett Land
jag med
Kung och statsminister minus en kung..
men om man inte har kunga eller drottning så är det ju ingen monarki utan en republik......Kung och statsminister minus en kung..
Republik(president).... Jag har bara fått sämre förtroende för svenska regeringen nu under de senaste dagarna.
president, då e det mest likt USA!
att det inte styrs av någon <_<
Förutom möjligtvis mig som En enväldig härskare
Om jag säger komunism så kan ni nog lista ut resten själv ;)
som dom flesta Kung och statsminister
:o kungen antagligen
Mhm, har jag sagt ngt annat?(Guggo @ 15/01-2005 10:05:30)Kung och statsminister minus en kung..
men om man inte har kunga eller drottning så är det ju ingen monarki utan en republik......
Valde kung och statsminister, fast ingen av dem är i och för sig folkvald.
Demokrati rakt igenom, är vad jag vill ha. Och det är inget land som lyckats med det än..
men man kan säga att statministern är det eftersom han är parti ledare för socialdemokraterna och de vann det senaste valet.....Valde kung och statsminister, fast ingen av dem är i och för sig folkvald.
Demokrati rakt igenom, är vad jag vill ha. Och det är inget land som lyckats med det än..
Jo, det kan man se det som. Men ur en annan synvinkel så vann iochförsig Socialdemokraterna valet, men det är riksdagen som väljer regering och statsminister. (kan vara något fel på faktan, det var ett tag sen jag snackade om riksdag, regering osv).
en enväldig härskare, altså en diktator eller en kung/kejsare som styr landet
Annat - kommunism.
haha kunde nästan gissa att du skulle ta annat...Annat - kommunism.
Nessen: nej men om man inte har en kung, så blir statsministern nästan som en president
Med statsminister/kung, menar jag det vi har nu i sverige, monarki
men tyskarna har väll ett förbundskansli? isf vad är deT? Z_Z
We want diktatorship!!
hmm nämn en diktator, som inte mördar och förtrycker sin egen oskyldiga befolkning, eller som inte eldar upp böcker för att de är skrivna av nån från ett annat land osv. Det har ju, (vad jag vet) inte funnits någon "snäll" diktaorWe want diktatorship!!