💬
Logga in
Fuska.se

Trojanska hästen

15 svar · startad

Nivå 2 · Novis
Trådstartare #1

hur bler man av med en trojansk häst lättast?

om man har en IP-adress, kan man på nåt sätt spärra den från att ta sig in i datorn?

tacksam för svar

Nivå 4 · Lärling

Avänd ett antivirus program som tar bort den.

norton är bäst

29 Dec 2003
Nivå 3 · Lärling

alex_rain, nej, faktiskt inte i alla undersökningar så ser man att Panda anti virus har bättre i scanningen.... hittar dom snabbare och ser mer virus

Nivå 4 · Lärling

Hur gammal är den da det har kommit nyare V ju.

Nivå 0 · Nykomling
alex_rain, nej, faktiskt inte i alla undersökningar så ser man att Panda anti virus har bättre i scanningen.... hittar dom snabbare och ser mer virus

men hallå det är f-secure som är bäst fast jag har norton men ska skafa F-sercure

30 Dec 2003

jag hade oxxå en trojan atk mot min dator Norton Antivurs tog bort den på 5 min....

www.download.com sen söker du bara efter Norton Antivirus 2004 :new_bat_angel:

1 Jan 2004
Nivå 2 · Novis
Trådstartare #8

norton säger bara att den ente går å ta bort...

Nivå 41 · Överlegend Bossen Admin

Testa detta programmet:

http://www.simplysup.com/tremover/download.html

Om det inte går tabort den så får du starta om datorn i felsäkert läge och tabort den då. Det gör du genom att tryck F8 precis innan windows börjar starta.

2 Jan 2004
Nivå 2 · Novis
Trådstartare #10

tack för all hjälp, den är nog borta nu.

3 Jan 2004
Nivå 3 · Lärling

Jag har norton antivirus och brandvägg. Vi säger att jag är uppkopplad under en längre stund. Då får jag "attacker" av trojanska hästar ca var 5:e min.

Det kommer bara upp en varning. Det står ingenting om den blockerades eller om den kom in.

Hur kollar jag om den blockerades? Vad gör jag om den inte gjorde det?

Nivå 1 · Novis

I have no idea men pröva att "öppna" norton om det går!

Nivå 1 · Novis

Jag har för mig att det var någon fransk som hade skickat ut en ny trojan.Om man öppnade mailet så skulle det stå Your harddisk drive is over och efter 10 sekunder så skulle allting tas bort.Han hade ett smeknamn men det kommer jag inte i håg.Se upp för det!

Nivå 0 · Nykomling

norton eller så går du in på www.lapoterie.se/virus der kan du ladda hem ett skyddsprogram

5 Jan 2004
Nivå 2 · Novis

HÀHA den sidan som eminem33 skrev e om keramik!!

Nivå 3 · Lärling

d@rk, jag har f-secure och det är inte så jätte bra man måste ha 3 program från f-secure om man vill vara säker...

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in