💬
Logga in
Fuska.se

Vad Tycker Ni Om Reklam

102 svar · startad

Nivå 5 · Fuskare

Jag tycker att reklamen kan vara könsdiskriminerande. I den där reklamen för Ticca Masala (stavning) eller vad det hette, så är det en lite överviktig kvinna med, och det går bra att de ser ut så om de är matlagningskvinnor. Men när det handlar om hår- eller hudprodukter så måste kvinnorna vara jättesnygga och sexiga. Och det tycker jag är skit.

27 Feb 2006
↗ till inlägget

Jag tycker att reklamen kan vara könsdiskriminerande. I den där reklamen för Ticca Masala (stavning) eller vad det hette, så är det en lite överviktig kvinna med, och det går bra att de ser ut så om de är matlagningskvinnor. Men när det handlar om hår- eller hudprodukter så måste kvinnorna vara jättesnygga och sexiga. Och det tycker jag är skit.

Jo, men hur många kvinnor skulle köpa hudvårdsprodukter om det stog någon skabbig häxa och smörjde in sitt ansikte. Fast jag håller med dig om att det är skit
3 Mar 2006
Nivå 5 · Fuskare

Men alla dessa ungdomar som ser en massa smala och sexiga kvinnor i reklamen, de tycker de själva är feta fast de har normal vikt. Hade det varit skabbiga häxor i reklamen hade de iallafall tyckt att de varit väldigt vackra.

Men vad göra, sex säljer, och reklambranschens ända syfte är att tjäna pengar, så vafan bryr dem sig om en massa tjejer blir anorektiker.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in