Hoppa till innehåll

Lesbiska/homosexuella


Slasktratt
 Dela

Rekommendera inlägg

Vad tycker ni om att lesbiska och homosexuella ska få adoptera barn och skaffa barn ?

 

Alla människor har rättighet att ha ett barn, och även lesbiska och homosexuella är människor. De är bara vända på andra hållet, inte på någotsätt sjuka.

 

Själv tycker jag det låter ganska idiostisk ändå, att lesbiska och homosexuella ska få barn. Tänk på barnet. Det är förmodligen inte så kul att ha två mammor/pappor. Och detta är något barnet kommer bli retad för hela livet. Barnet har inte heller de förebilder den behöver.

 

Å andra sidan, tycker jag att man inte ska förbjuda lesbiska och homosexuella att skaffa barn. Dom kan väl inte hjälpa att dom är vända på andra hållet.

 

Ingen lag på att lesbiska och homosexuella inte ska få barn, men dom ska f*n tänka igenom saken ordentligt. Och själva hålla ansvaret för det stackars barnet.

 

Vad säger ni ?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

(Varför döpte du ämnet till Lebiska/Homosexuella då lesbiska inräknas i homosexuella)

 

Svår fråga det där...

 

Eftersom att det homosexualitet mer eller mindre är accepterat som en läggning och inte en sjukdom (som jag tror att det är) så ska dom egentligen få adoptera.

 

Men som sagt så tror jag att det är en sjukdom/gen/uppfostran/uppväxt eller en kombination av allt som gör en person homosexuell. Därför skall homosexualitet inte ses som en läggning utan något som går att behandla. Och eftersom jag tänker på detta sätt, så anser jag att homosexuella inte skall få adoptera.

 

 

Nyligen såg jag en undersökning som gjorts på X antal unga pojkar.

Dessa delades in i 2 kategorier: De feminina och de maskulina.

 

Utav de som betedde sig på ett maskulint sätt blev 100% heterosexuella.

 

Utav de som betedde sig på ett feminint sätt blev det inte så. Vissa pojkar lärde sig att det var okej att vara feminin även fast man var man. Dessa blev heterosexuella.

 

Resten som inte fick lära sig detta blev antingen transvestiter, homosexuella, transexuella och några enstaka blev hetero.

 

Hmm...stödjer inte detta min teori på något sätt....hmmm...joo, jag tror det. :rolleyes:

 

[EDIT] - Rättelse

Redigerat av Jokinen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad tycker ni om att lesbiska och homosexuella ska få adoptera barn och skaffa barn ?

 

Alla människor har rättighet att ha ett barn, och även lesbiska och homosexuella är människor. De är bara vända på andra hållet, inte på någotsätt sjuka.

 

Själv tycker jag det låter ganska idiostisk ändå, att lesbiska och homosexuella ska få barn. Tänk på barnet. Det är förmodligen inte så kul att ha två mammor/pappor. Och detta är något barnet kommer bli retad för hela livet. Barnet har inte heller de förebilder den behöver.

 

Å andra sidan, tycker jag att man inte ska förbjuda lesbiska och homosexuella att skaffa barn. Dom kan väl inte hjälpa att dom är vända på andra hållet.

 

Ingen lag på att lesbiska och homosexuella inte ska få barn, men dom ska f*n tänka igenom saken ordentligt. Och själva hålla ansvaret för det stackars barnet.

 

Vad säger ni ?

 

 

Jag tycker de skall få adoptera. Som sagt, homosexualitet är en läggning och ingen sjukdom. Angående att bli mobbad för att ha homosexualla föräldrar... Ett problem ja. Men är det verkligen så utbrett? Hursomhelst, problemet ligger hos mobbarna. Angrip det istället för att förbjuda homosexuellas rätt att adoptera.

Redigerat av Dannie
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

om två killar skulle kunna få barn så hade det kunnat gå idag... men, som sagt det går inte, och det ska inte gå, eftersom det är helt j*vla sjukt fel, barnets version av världen skulle bli fel, jag tror ärligt att barnet skulle bli homusexuelt eftersom den kommer att bli typ "manipulerad" av dom, och det är det jag tror gör så folök blir homusexuela, typ fårförsig att dom gillar killar eftersom det kvinliga könet inte ställer up på saker som det manliga gör

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

fel med att vara homosexuell?

tycker inte jag...

jag tycker den här nya grejen om att homosexuella ska kunna få barn är en otroligt bra idé... jag menar de är vanliga människor som oss alla andra!!!

barnet sedan... de finns väll inget att göra åt de! de finns jö helt normala människor som blir mobbade!!!

 

jag tycker att de är helt okej...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Tutankoopa

Om man ska se det från barnets bästa, okej det är väl snäppet bättre att ha en mamma och en pappa. Men om alternativet är att bo på gatan eller på ett barnhem, så är det många snäpp bättre att ha Homosexuella föreldrar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker inte att de ska få ha barn. Det ska vara man och kvinna, de är olika för att man behöver olika människor till olika saker...Kvinnan är mild och bra på att trösta och mannen är bra på att säga till o.s.v.

 

Kanske lite konstig jämförelse men:

* Batterierna behöver ju både plus och minus pol för att de ska fungera.

* Vi behöver två ögon för att få en bra balans mellan de.

 

Gillar din jämförelse mellan poler. Väldigt bra.

 

Magneter...en annan...

 

Två likladdade stöter bort varandra.

Två med olika laddningar dras till varandra.

Men man kan vända polariteten hos magneter och

så tror jag jag att det är hos människan också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...