💬
Logga in
Fuska.se

Attack Mot Antipiratbyrån

83 svar · startad

Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #1

den senaste tiden har ju tusentals anmälningar kommit in mot antipiratbyrån. dessutom har ju deras sida attackerats så de fick stänga ner den. vad tycker ni om det?

Nivå 3 · Lärling Baron

Typ ganska rätt. De förstör för oss och vi förstör för dem :P

Nejmen, har ingen direkt åsikt. Kanske lika bra det?

Nivå 5 · Fuskare

Det är rätt åt dem...men ändå inte.

Tryck ner dem! Ge tillbaka med samma mynt.

Nu när de har börjat dra in kronofogden börjar det gå för långt.

Gillar inte deras metoder alls.

11 Mar 2005
Nivå 11 · Veteranfuskare

De ska ha samma rätt som vi har när det gäller att hacka datorer, vilket dom har gjort för att desperat få tag i musikfiler.

De har även tagit skärmdumpar på våra Skrivbord på datorn.

Läste om en kille som tagit privata snuskbilder av sin flickvän och lagt som Wallpaper, då bryter dom mot lagen. Privatporr.

Nivå 10 · Veteranfuskare Bambi

Jag tycker Antipirat byrån ska sluta försöka få bort allt P2P t.ex.. Det kommer aldrig gå.. Slöseri med tid.. De borde försöka få bort de mer organiserade piratkopierarna som säljer piratkopier..

17 Mar 2005
Nivå 7 · Fuskare

Jag tycker de gör rätt....personer som bryter mot lagen ska få sitt straff. Sen att metoderna är lite halvskumma är en annan sak. Men tänk så här, polisen finns ju för att sätta fast brottslingar, de har (ifall de får tillstånd) rätt att slå in folks dörrar för att ta fast brottslingar. Antipiratbyrån gör samma sak fast de slår in folks brandväggar istället. Så min åsikt är som sådan att de gärna får hacka folks datorer om det innebär att det tar fast en person som brytit mot den nya upphovsrättslagen.

Nivå 2 · Novis

Håller på Oden..De förstör för oss och vi förstör för dem!

1 fråga också...vad är deras hemsida? (De förstör för oss och jag förstör för dem)

Senast ändrad:

Nivå 10 · Veteranfuskare

deras sida är www.antipiratbyran.se tror jag....

Nivå 4 · Lärling

Rätt åt dom tycker jag

Nivå 2 · Novis
Japp , jag ska bomba deras mailbox med mail så dom har sidan nere hela tiden och uppmana folk att göra det mer :) :gitarr:
18 Mar 2005
Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Jag tycker de gör rätt....personer som bryter mot lagen ska få sitt straff. Sen att metoderna är lite halvskumma är en annan sak. Men tänk så här, polisen finns ju för att sätta fast brottslingar, de har (ifall de får tillstånd) rätt att slå in folks dörrar för att ta fast brottslingar. Antipiratbyrån gör samma sak fast de slår in folks brandväggar istället.  Så min åsikt är som sådan att de gärna får hacka folks datorer om det innebär att det tar fast en person som brytit mot den nya upphovsrättslagen.

Antipiratbyrån har ingen rätt att att hacka folks datorer. Det bryter mot svenska lagar. Visst får polisen göra husransakan ibland men då måste de ha speciella tillstånd som endast poliser kan få. APB är inte poliser och ska därför följa ALLA lagar precis som vi måste. Vi får inte hacka, de får inte hacka.
Nivå 11 · Veteranfuskare

Nuförtiden är det ju bestämt att vi får ladda hem hur mycket spel, program, musik och film vi vill :). Det hörde jag senast idag.. Alltså, APB var inte tillräckligt framgånsrika för att det ska bli lag.

Nivå 2 · Novis
Så allt är över nu ? :o
Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #14

det var på hamsterpaj.net som man kunde attackera sidan. men det kanske man inte kan längre... men det är egentligen orättvist att de få fildelare de tar fast ska få betala allt som alla andra gör. de har knappast själva fildelat för så mycket pengar som de får böta... men så är det ju med allt. stod i lokaltidningen imorse om en som snattat två tandborstar för typ 70kr, och fick böter på 1400kr...

Nivå 11 · Veteranfuskare

Ja. Allt är över. Man får tanka hur j*vla mycket man vill tills dom kommer på en bättre lösning... :)

Nivå 3 · Lärling Baron

§1.3 - nästa gång varning...

Senast ändrad:

19 Mar 2005
Nivå 5 · Fuskare

Först och främst så gjorde inte hamsterpajs attacker så mycket (om de ens hade gjorde några). Det mesta creditsen går till Arga Unga Hackare som till och med har spårat och offentliggjort vissa APB-personers personuppgifter.

Själva nedladdningen är laglig än, men den du laddar ned av är kriminell.

Jag tror att det är i Juli när allt blir olagligt.

Och det var inte polisen som gjorde husrannsakan. APB anlitade Kronofogden och de får göra den typen utav husrannsakan utan lika stora grunder som polisen.

Däremot skulle bara ta ett par filmer och nåt musikalbum, men istället tog de ett flertal servrar fyllda av piratmaterial och gav det till polisen. Och det är där felet ligger.

20 Mar 2005
Nivå 11 · Veteranfuskare

Precis, det är den som delar med sig av filerna som är olaglig, så har det varit sen i julas.

Så fildelning är olaglig, men inte nerladdning.

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling

Sweet!

------------------------------

www.jetspot.se

Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #20
Och det var inte polisen som gjorde husrannsakan. APB anlitade Kronofogden och de får göra den typen utav husrannsakan utan lika stora grunder som polisen.

stämmer. men jag tror att det blev en del som tyckte att de inte hade haft tillräckligs skäl men vet inte hur långt de kom med det hela.

i juli ska det ju bli olagligt även att ladda ner filmer och musik.

men den lagen har de sjutit fram så många gånger så det vet man aldrig.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in